Přejít na obsah

ÚSPORNÁ JÍZDA DÍL Č.3 : Chytrá a předvídavá jízda 1


Doporučené příspěvky

V dnešním díle se (pro některé konečně) podíváme na silnice a na provoz jako takový. Základem hospodárného provozu je bezpečná jízda; to je také důvod, proč jsem se rozhodl pojmout tento seriál článků z obou pohledů. Bezpečnou jízdou rozumím takový provoz, kdy nezdržuji ostatní účastníky provozu a sám se vlastní činností nedostanu do obdobných situací.

 

http://www.octaviaclub.cz/clanky/usporna-jizda-dil-c3-chytra-a-predvidava-jizda-1-788.html

 

pohled_s_popisky_small.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o 3 roky později...

Nezdržovat a přitom jet úsporně. Je to tak trošku o zpřevodování konkrétního vozidla. Při jízdě bez požadavku na výkon = většina stráveného času při úsporné jízdě (vyjma prudších stoupání a zařazování se do druhého pruhu při předjíždění na dálnici) platí, že jedu tím úsporněji, čím nižší (ale pozor - stále kultivované) mám otáčky motoru. A tady je jádro pudla - tedy převodovky a rozvodovky.

Předem se omlouvám za lehce kacířské myšlenky.

Takže pokud mně 50km/hod. "nebere" pětka, ale při cca 55km/hod. už se motor na ni nevzpouzí a zároveň jedu sice v obci, ale umožňuje to provoz a situace (je to bezpečné), tak lehké překročení povolené rychlosti není dle mého na škodu a z hlediska spotřeby jedu výrazně za míň, než na čtyřku.

Mimo obec bývá u současných aut předpisová devadesátka ideálem úspornosti (převodovky na ni jsou odstupňované většinou ukázkově). U starších aut tomu tak ale nebývá = chybí jim rychloběh.

No a na dálnici mám vyzkoušeno, že platí to, co říkají mistři úsporné jízdy. Nejúspornější a zároveň nejplynulejší je 110 max 120km/hod. na tempomatu s tím, že jakmile kohokoli v pravém pruhu dojíždím, tak dostatečně dopředu sleduju situaci za sebou a vždycky se oproti zpomalení vyplatí na potřebnou dobu zrychlit, zařadit se do levého a pak se zase ulklidit do pravého a pokračovat svojí zvolenou rychlostí. To ovšem platí při ještě "snesitelné" hustotě provozu. Pokud je provoz hodně hustý, mám 2 možnosti. Úspornou = podřídím se rychlosti kamionů a jedu cca 90km/hod., nebo nervní a můžu jet chvílemi rychleji do doby, než se začnou předjíždět dva mastodonti a manévr, když to dobře dopadne po 2km ukončí.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...