Jump to content
  • OctaviaClub
  • Anthracite
  • Lava
  • Race
  • Corrida
  • Rio
  • Fun
  • Rallye
  • Emerald
  • Topaz
  • Magic

Lokotka

OctaviaClub
  • Content Count

    62
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3 Neutrální

About Lokotka

  • Rank
    3 l/100 km

Profile Information

  • Auto
    Array

Recent Profile Visitors

825 profile views
  1. Druhý díl článku Mechanicko-teoretické předpoklady úsporné jízdy a zároveň páté pokračování série článků o úsporné jízdě se jmenuje: Predpoklady-usporne-jizdy-prace-s-prevodovkou https://octaviaclub.cz/clanky/predpoklady-usporne-jizdy-prace-s-prevodovkou/
  2. Děkuju! Umí toho hodně a bylo vidět, že jel po předem naprogramovaný trase.
  3. No pokud to opravdu už dali i do osobáků a nespoléhá to jen na údaje z čidel (kamery -rozpoznávání značek), ale opravdu to predikuje údaje z mapy, tak se mně to líbí. No a v tom případě bych ale rád věděl, zda to fachčí jen v případě, že jedu po předem naplánovaný trase, nebo jestli to není nutná podmínka a omezeně to funguje i bez toho plánování, nebo tam funguje jen to rozeznávání značek? A pak, jako u všeho, je to vypínatelná, či jinak řečeno, volitelná funkce? Dále jsem kdysi načet že: - u kamionů to bere i údaje o provozu před ním (data z dopravních dispenčinků apod.), nejen že to dodržuje vzdálenost od auta před ním, a pak vlastně řidič "jen" kroutí volantem, protože i když chce, tak auto nezrychluje, páč ví, že několik km před ním je nehoda, či zácpa. - kamion se samovolně, pokud před ním někdo není, rozjíždí před kopcem, aby nabral rychlost a před horizontem sám zpomaluje, pokud je za ním "zkopec". Mně osobně by se tohle hrozně moc líbilo (už jsem cca před rokem dal podnět a letos ho urgoval) , ale stačilo by mi, aby mě na to navigace upozorňovala, včetně třebas toho, že bude úsek s omezenou rychlostí a moc bych uvítal okno s profilem trati s predikcí třebas na 1,5 - 2km dopředu. Všechno vlastně v Mapách je, jen to zprovoznit pro běžný uživatele.
  4. Pokud se něco přizpůsobuje konkrétní situaci, tak to v žádným případě není predikce, ale pouze reakce. Vidím značku = zpomalím. Predikce by byla, kdyby o tý značce (zatáčce, stoupání, horizontu) to auto vědělo vědělo předem (mohlo by, páč v mapách ty údaje jsou) a auto by reagovalo předem, tak jak to dělaj nejmodernější kamiony. Pak to má význam. Nejsem si ale jist, že toto je případ týhle nový Oktávky.
  5. Co je zde myšleno výrazem "prediktivní" tempomat? Jak se to chová, co to predikuje?
  6. Třebas by stálo za to, abyste právě toto sdělili sami za sebe organizátorům. Opět k tomu vyzývali. Třebas se to příště pohne spravedlivějším směrem, když se ozve více účastníků.
  7. Mě osobně vadí to započtení předpokládanýho 10´času zdržení. Přesně jak píšeš, určitě to dokáže hodně zamávat s výsledkama a je to otázka štěstí a nikoli umu. Na druhou stranu by prý sečtení čekacích dob každé posádky z ONI systému bylo časově moc náročný (ze stejnýho důvodu jsou i "jen" úseky s radary - bylo jich hodně a to i dost dlouhé - a nevyhodnocuje se rychlost na celé trase) a vyhlašování by se asi nedalo udělat ten samej den. Mně se líbí postoj Horníčka. Každej výsledek pod 3l/100km. je skvělej a o kokrétním umístění pak rozhodne náhoda = štěstí, co koho potká na trase. A největší přínos vidím v tom, že se soutěž průměrkou přiblížila reálnýmu provozu a už nejde "pouze" o minimální spotřebu.
  8. No, my jsme stáli 2x na červenou na křižovatce, 2x na žel. přejezdu, 2x kvůli běžeckejm závodům a 3x na tý kyvadlovce, jako vy. Problém s předjížděním shodného počtu před námi startujících jsme řešili ve stejném místě jako vy a těsně za Bílým Potokem na začátku stoupání jsem je "vomlel" klasickým Eco způsobem = "plnej kotel za 3". Myslím, že se to vyplatilo. Přesto naše ztráta ve Vrchcábu byla 18´. To dalo do poslední etapy 63km/hod. průměr, kterej jsme nakonec dali, ale stejně jako na Smědavě jsem musel 3x předjíždět běžný účastníky provozu hned za značkou konec obce a ve stoupání na ten "plnej knedlík", aby mě už dál nebrzdili. Mám skvělýho navigátora, kterej rozpočítal celou trasu tak, že kdykoli hlásil, jakou máme ztrátu, či náskok. Penalizaci jsme neobdrželi žádnou a jeli jsme dle GPS a nikoli dle tacho. Jinak Smědava - Souš?, tam je celou dobu čtyřicítka! Nechápu, že by tam jel někdo ještě pomaleji a že by vás brzdil.
  9. Tak nakonec dvě průměrky nebyly a dle mýho právě to vyvolalo nejen chaos, ale přímo zděšení při příjezdu do cíle první etapy. Většina posádek zde měla téměř 20´sekeru a dohnat je na pouhých 120km, to byl nářez, kterýmu se sotva dalo říkat EconomyRun. Letos nikdo, kdo nebyl disklej provoz nebrzdil, ale naopak běžnej provoz brzdil závodníky. Celá letošní soutěž byla rychlejší, než např. navigací Mapy.cz spočítaný časy!!!
  10. Jo průměrku zájemce o soutěž zjistí až z itineráře. To navýšení průměrky jaksi "slíbili" v diskusi na face už loni po závodě, ale prej z důvodu, že jsou "starý konzervy" se míněj držet při zemi a navyšování chtěj udělat postupně v několika krocích. Jsou pořadatelé, je to jejich vůle a práce. Marek mně psal, že asi budou průměrky dvě (každá z etap bude mít svoji) a tudíž bude i dvojí vyhodnocování ohledně dvou časovejch limitů. Za mě je to polovičatost a nadále budou "závodníci" při soutěži brzdit a omezovat ostatní účastníky provozu. Ohledně sjednocení huštění byla reakce od pořadatelů v intencích, že by to zvýhodnilo lehká vozidla a chtějí zůstat u původního, tedy hustit na max povolené tlaky dle štítku. Tak jsem do tý diskuse vložil fotky současných štítků kontra toho mýho, z čehož jasně vyplývá diskriminace starších aut. Mám ho nejtěžší a přitom smím hustit nejméně a to s dosti výrazným rozdílem. Na toto zatím žádná reakce.
  11. Tak už jsou ofiko propozice a přihlášky a změny oproti loňsku nejsou žádné!!! A jen vyzvednu to, že se klidně můžou zúčastnit i upravená auta, jen musej mít ty úpravy zanesený v techničáku.
  12. Jo a ještě jsem navrhnul sjednocení huštění pneu. Opět mě Marek podpořil, že i toto Finové mají v pravidlech a všem se hustí shodný tlak.
  13. To Pawouk01. Žádné ofiko info nemám. Do diskuse na facebookových stránkách ŠkodaEconomyRun se krom pořadatelů zapojil Marek Tomíšek a víceméně mě podpořil i svými zkušenostmi z finských EcoRallye. Pořadatelé zvednout průměr dle jejich vyjádření hodlají, ale chtějí se držet výrazně při zemi, tak uvidíme. Spolu se zvýšením limitů (průměrné rychlosti) chtějí prohloubit rozsah penalizací za jejich nesplnění. Já se ale pořád obávám, že hlavním cílem je ohromovat veřejnost, za jak málo ty škodovky jsou schopný jezdit a s reálným provozem to opravdu nemá moc společnýho. Loni to bez penalizací šlo zajet se skvělou spotřebou i s průměrkou 66km/hod., což oproti požadované těsně nad 52km/hod. je diametrální rozdíl. Jinak z tý diskuse přímo od pořadatelů vyplynulo, že se masově využívá v obcích povolené překročení o 10km/hod., což považuju za opravdu reálné i v běžném provozu. Taky zazněly návrhy na snížení toho povolenýho překročení na 7, či 5km/hod. Ono se totiž v reálu při využití té možnosti překročení rychlosti v obcích jelo víceméně konstantně mezi 60-70km/hod., takže asi tolik k tý realitě skutečnýho provozu a způsobu, jak dosáhnout tý stanovený průměrky. Taky se pravděpodobně pohne s povinnou výbavou = měněj se zákonné podmínky.
  14. Jsem na ty letošní propozice docela zvědavej.
×
×
  • Create New...