Přejít na obsah

Octavia 1.8T 4x4 Armin Schwarz - Roman Kresta


Doporučené příspěvky

Ahoj,

 

občas chodím sem na fórum pro moudra a tak jsem se také rozhodl přidat jeden zajímavý kousek :)

 

Jedná o originální tovární trénikové auto z dob Octavie WRC. Co jsem zatím zjistil, tak byly vyrobené pouze 3 kusy. Je to ve Škoda motorsport upravená sériová Octavia 1,8T 4x4. Karoserie je vyrámovaná, má sportovní sedačky Recaro a vícebodové bezpečnostní pasy TRS. Interiér je komplet vykuchaný. Místo Airbagu je v palubce před navigátorem umístěn velký tripmaster Coralba a druhý menší je před řidičem. Motor je upraven na vyšší výkon (zatím jsme nezjistili kolik a jak), podvozek je komplet Rieger racing. Haldex má údajně upravený sportovní SW. Na auto patří 15'' šotolinová kola Speedline z Octavie WRC (viz. foto). Okna jsou polepená zrcadlovou folií. Auto bylo kromě tripmasterů vybaveno intercomem a radiostanicí pro spojení se servisem. Pro tato auta byla vyvinuta protypová šestistupňová převodovka se samosvorem, která se používala alternativně k seriovému pětikvaltu. Přední a zadní kapota jsou zajištěné bezpečnostními uzávěry. V prazích jsou otvory pro závodní rychlohever. Spodek auta je zakrytý kevlarem a hliníkem.

 

 

S touto konkrétní Octavií trénoval Armin Schwarz. Další majitel byl Roman Kresta, který auto také používal jako tréninkové. Od té doby auto ještě párkrát změnilo majitele.

Cílem je auto kompletně zrepasovat po mechanické stránce a doplnit do něj detaily jako chybějící tripmastery, intercom a radiostanici. Do té doby, než auto rozebereme, nevím žádné bližší technické detaily a na rozebrání aktuálně bohužel není moc času.

 

 

post-36752-0-17029600-1420425050_thumb.jpg

post-36752-0-70855900-1420425055_thumb.jpg

post-36752-0-41774600-1420425061_thumb.jpg

post-36752-0-97722000-1420425069_thumb.jpg

post-36752-0-38730300-1420425078_thumb.jpg

post-36752-0-13556000-1420425087_thumb.jpg

post-36752-0-45367000-1420425093_thumb.jpg

post-36752-0-50121100-1420425100_thumb.jpg

post-36752-0-42317000-1420425107_thumb.jpg

post-36752-0-61229600-1420425114_thumb.jpg

post-36752-0-97226900-1420425120_thumb.jpg

post-36752-0-89335200-1420425138_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

To je videt jak nectete, psal jsem ze ma mit upraveny vykon motor, ale ze zatim nevime jak.. :) Nicmene podle toho jak jsme se tim vezl tak to vidim nejakych 130 kW vic ne, je to normalni ARX motor s nejakym fabrickym chipem. Uvedomte si, ze to bylo treninkove auto, takze muselo jezdit podle predpisu :-) Ono rychlost auta nedela vykon ale jizdni vlastnosti. Jenom cena tech tlumicu byla v dobe vyroby asi jako cena za novou fabii v zakladu, k tomu strme rizeni a je to paradni motokara s naprosto dostacujicim vykonem pro dane ucely.

 

Na prodej urcite neni, je urcena na renovaci :-) Na sportovni vozy podle me nebyla. V CZ zustaly ze tri (mozna ctyr) treninkovych aut jen dva kusy. A to ex. Toni Gardemaister, pak Kopecky. Jeji soucasny majitel ji rozhodne neprodava, uz jsem to na nej zkousel :-) Ma ji upravenou na zavody a obcas ji vytahne provetrat. Tahle druha se pohybuje v okruhu lidi kolem Romana Kresty. Treti auto se prodalo do Madarska a bylo na prodej v madarsku asi pred rokem. Kde je mu konec netusim.

 

To co se prodavalo na sportovnivozy.cz bylo podle me postavene primo jako zavodni Rallye car pro skupinu N4 tusim.

Odkaz ke komentáři

ahoj, mam takuto octaviu, samozrejme,ze nie tuto speci ediciu a co zavidim, je ta upravena riadiaca jednotka v haldexe. Da sa kupit nieco podobne aj cez ebay, ale stoji to ranec. Vie to vyladit nabeh a zapinat haldex skor. Toto auto je z prvej generacie oktavii najpodarenejsie a najprajnejsie co sa vykonovych uprav tyka.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...
  • o 4 týdny později...
  • o 3 týdny později...

Sleduju te na FB,ten Rapid nema chybu a do toho ted 120 - to je LR?

To je velmi specialni 130LR pro skupinu H na okruzich, je to stejne jako ten Rapid postavene pouze v jednom exemplari v AZNP pro vytrvalostni zavody na okruzich v zapadnim nemecku. U nas se o tom bohuzel moc nepsalo. Podrobnosti o tom aute jsou tady

http://skoda-virt.cz/cz/auta/specialy/9754-130-lr-h/

 

a o Rapidu tady http://skoda-virt.cz/cz/auta/specialy/10764-rapid-130-r-h/

Odkaz ke komentáři
  • o 4 měsíce později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...