Přejít na obsah

Po zahřátí motor zhasíná


Doporučené příspěvky

Vážení. Předem se omlouvám, jestli tímto neporušuju pravidla fóra, ale ... Pročetl jsem si všechny fóra zde, ale nenašel jsem nic, co by mohlo vyřešit můj problém. Některé diskuzní vlákna byla dost podobná, ale neukončená, takže možné řešení nebylo potvrzeno.
Mám Oktávku 1.6 55kW, r.v. 1998 s motorem AEE. Před dvěma lety byla měněna lambda sonda. Nová je originální. V tu samou dobu bylo měněn palivový filtr i čidlo teploty motoru rovněž za originál. Kromě vcelku běžných závad fungovala až do letoška naprosto bez problémů. Asi před třemi týdny mi najednou začal zhasínat motor - Nastartování proběhne bez problémů, volnoběh drží a po vyjetí auto jede až do momentu, kdy ukazatel teploty motoru na budíku v palubovce stoupne k cca 75-80°C. Auto začne cukat, občas vůbec nereaguje na plyn. Někdy pomůže vyřadit a prošlápnout na neutrál a motor se zase chytí. To je v případě, že jedu po silnici a mám nějakou tu kinetickou energii. Pokud jsem ve městě a každou chvíli musím zpomalit, tak motor zabuble a zdechne. Ať už mám zařazený kvalt, nebo volnoběh.
Už jsem s tím navštívil 4 autoservisy. V každém z nich se dělala diagnostika, která mimochodem nic nezjistila a každý servisák měl jiný názor na příčinu.
Byla provedena výměna čidla teploty motoru - opět originál, škrtící klapka, svíčky, kabely. Kontrola tlaků ukázala, že jsou v pořádku. Měření ukázalo, že alternátor dává předepsané napětí. Byly vyčištěny vstřiky na ultrazvuku a tam se zjistilo, že jedna tryska nedává ideální kuželík rozprašovaného paliva. (Možná příčina???)
Dle servisáka nejde nová klapka (a ani stará) nastavit na diagnostice, ale přitom na volnoběhu má snahu se otevírat a nasávat vzduch. Dále dle něj není ani závada na hadicích, které by eventuálně nasávaly falešný vzduch - kontrolováno vizuálně. Nejsem automechanik a nemám svou garáž, kde bych se na to mohl podívat i sám, takže musím dát na dobrozdání technika. Jelikož k novému autu se jen tak brzy nedostanu, budu rád, když tohle neumře dříve, než já.
Díky za každou radu.
Po víkendu ještě zkusíme vyměnit palec a kryt rozdělovače - i tam se technikovi něco nezdálo.

Odkaz ke komentáři

Ahoj, kolik otáček máš na volnoběh při teplotě těch cca 75-90 stupňů? Jestli je to míň jak 700, zaměřil bych se na lambda sondu. Její funkci můžeš taky ověřit vylučovací metodou. Odpoj jí a projeď to bez ní. Pokud by byla špatná, motor pojede normálně - ŘJ si místo chybějících hodnot z lambdy dosadí střední hodnoty. To samé se dá provést i s čidlem teploty, které taky dokáže pozlobit. Můžeš ho odpojit a udělat zkušební jízdu bez něj. Ještě mě napadá, jak je na tom palivový filtr? Byl měněn? Taky by bylo fajn změřit tlak paliva při zapnuté palivové pumpě. Ohledně základního nastavení klapky: jeden z požadavků pro úspěšné základní nastavení je teplota chl. kapaliny aspoň 80 stupňů. Pokud to třeba mechanik neví a pokouší se udělat zákl. nastavení na studeném motoru, nikdy se mu to nepovede.

Odkaz ke komentáři

Hoj, palivovy filtr by nedělal problemy az po zahrati takze ten muzes hned vyloucit. Lambda by mela delat problemy hned (ma vlastni výhřev a cca od 30°C jede motor podle ni) ale zkusit ji odpojit muzes. A zkus odpojit čidlo co je na z boku na saní. Je to cidlo nasavaneho vzduchu. Dále me napada VN civka, kabely a svíčky. To že byly kabely a svíčky měněny neznamena že jsou v pohode. A co se zakladnío nastavení tyce, kde jsi ho nechal delat? Ja mel problem s nastavenim a do ted niko nevi cim to je. Jde o to ze v autorizovanym servisu to vse delaji pres univerzal diag. a s tou se moje auto odmita bavit takze museli vzit origo skodovackej soft a i s ním měli problem se tam dostat ale nastavili to a je klid :)

 

Tak jako tak jdi po tom co muze byt ovlivneno teplotou a neni videt na diag a to je jedine zapalovaní ;)

Odkaz ke komentáři

Ahoj, nevím jestli to pomůže ale měl jsem u své octavie (1.6 55kw) podobný problém, že mi to po určitý době začalo cukat a pak to chciplo at jsem dělal co sem mohl. Nakonec jsme na to přišli a dělal to snímač otáček v rozdělovači. V každým případě to za pokus stoji a když uz bys byl v tom serviru tak se můžou podívat i na ten druhej snímač otáček co je na klikovce. Snad to pomuže. Hodně stěstí :-)

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Děkuji všem za rady a vážím si toho. Takže k tomu všemu popsanému v úvodním příspěvku byla ještě vyměněna i ta vadná vstřikovací tryska a po této výměně už údajně šla nastavit i škrtící klapka. To bylo ve čtvrtek 3.3. Poté bylo všechno v pořádku a ujel jsem cca 200 km pohodě. Až dnes, 8.3. při cestě z práce mi to opět zdechlo. Motor, opět až po zahřátí na cca 70°C, začal jet nepravidelně a dusil se až zhasl. Po nastartování jsem nechal jet volnoběh. Chvilku (5 minut) to jelo normálně, pak náhle otáčky spadly téměř na nulu, po vteřince se opět zvedly a ručička začala kmitat v rozmezí snad 150-200 až po 800 ot/min. No a po dvou minutkách tohoto skákání auto opět zhaslo... Jako by něco mělo snahu ty otáčky zvedat, ale nestačilo to a motor zhasl. Takže po 4 klidných nocích mám opět hlavu v pejru.

 

Ještě bych se chtěl zeptat zdejších odborníků. Je možné zaměnit originální rozdělovač Magneti Marelli za jiný? Např Bosch, popřípadě (či v nejhorším za čínský)? Nebude nutné pak měnit ještě něco jiného, aby rozdělovač spolupracoval s ŘJ? Prohrabávám totiž web, ale nikde jsem nenatrefil na nabídku originálního rozdělovače Marelli. Máte někdo zkušenosti s jinými typy, či výrobci? Děkuji.

Odkaz ke komentáři

Jak tak popisuješ to zdechání, zkoušel jsi nechat nastavit předstih ? když je blbě dělá to to, co popisuješ taky... měl jsem 70 a konec...

 

Marelli jde vyměnit za Bosch a to i doporučuji, sehnal jsem si z Feldy 1.6 zachovalý kus, nastavil předstih a šlape jak hodinky...

 

Prvně jsem koupil nějakou polskou potvoru protože můj originál m. marelli měl vůli jako prase a tekl přes gufero olej... a tam právě začalo zechat jak se to ohřálo nad 70 a když jsem zkoušel nastavit předstih tak to nešlo, hodnoty uplně mimo... tak jsem koupil Viku a tam už to šlo ale nedůvěřoval jsem tomu, koupil použitý origo Bosch a Vika je v kufru kdyby náhodou :) a na tom polským jsem zjistil že byla blbě nalisovaná clonka pro snímač otáček v rozdělovači... :D

Odkaz ke komentáři

Ravenstrasz : AEE má jen jedno čidlo otáčení a to v rozdělovači.

 

Mijaja : Rozdělovač dej jaký chceš je to jedno ale Vika moc nevydrží. ŘJ je to tak nějak jedno ale předstih se musi nastavit :) Mechanicky je to snadný. 1) Dáš nový rozdělovač, lehce dotáhneš tak aby se s ním dalo otočit.

2) Nastartuješ a rozdělovačem pootáčíš a tím se budou měnit otáčky

3) Až se pootáčením dostaneš do nejvyšších otaček tak s ním pohneš o 2-5 mm zpátky a mělo by to být v poho.

 

Sám jsem to takhle dělal a ve výslednku jsem byl cca o 1°jinde než je tabulkove dany. Pro to aby jsi mohl jezdit to stačí. Tak jako tak do servisu budeš muset aby ti to srovnaly do tabulkove miry.

Odkaz ke komentáři

Tak zatím nejnovější poznatky: Ráno jsem studený motor nastartoval a nechal na volnoběhu asi 10 minut. Motor krásně předl a ručička se držela rysky na otáčkoměru jako přilepená. Až do doby těch cca 80°C. Snad by to tak držela i déle, ale jakmile jsem trochu polechtal pedál plynu, tak vyběhla nahoru - na asi 2000 ot/min a po sundání nohy z plynu beznadějně klesla na nulu a konec. Takže volnoběh drží dobře i do té kritické teploty, ale nesmím šlápnout na plyn.

 

JacobHot. Mám teda v úmyslu zakoupit na zkoušku rozdělovač z Číny (za 500,-) a vyzkoušet, jestli to má na to vliv, či nikoliv. Pokud se ukáže, že je to vadným rozdělovačem a tento bude aspoň nějakou dobu šlapat, pak si objednám originální díl.

 

Jinak mám ještě takový dojem, že během těch najetých kilometrů o víkendu, kdy auto šlapalo bez exitu, tak při ubírání plynu šly otáčky dolů rychleji, než dříve. Auto trochu citelněji zpomalovalo, jako bych zároveň ubíral plyn a brzdil. Mimoto mám pocit, že musím trochu více než dříve šlapat na brzdu, abych dosáhl stejného účinku (že by něco s posilovačem - falešný vzduch - a mělo to vliv i na běh motoru???).

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...