Přejít na obsah

Octavia 1.8T 2001 AGU Climatronic - nechladila klimatizace


JirkaZa

Doporučené příspěvky

Možná se někomu bude hodit:

 

u mé Octavie 1.8T combi m.r. 2001 AGU jsem řešil problém, že najednou přestal chladit Climatronic. Shodou okolností to bylo prakticky zároveň s "odchodem" výkonového spínače zapalovacích cívek - tam se ale podařilo rychle identifikovat přerušený drátek od chipu k vývodu pouzdra a koupě náhrady od HUCO to vyřídila.

 

Zpět tedy k té klimatizaci:

 

1) zkontrolovali jsme množství chladiva - po 17 letech tam bylo 620 g místo nominálních 750 g, tedy velmi slušné a zjevně žádný důvod k potížím. Nicméně bylo znovu naplněno na 800 g plus olej, po zkoušce chladilo, po odjezdu ze servisu zase už ne.

 

2) VAG COM nehlásil žádnou závadu (!).

 

3) všiml jsem si, že se netočí ani jeden z ventilátorů u chladiče a dále, že vnitřek řemenice kompresoru klimatizace se neotáčí ani při pokusu o sepnutí elmg. spojky (zhoupnutí volnoběžných otáček při přepnutí ECON => AUTO na panelu Climatronicu).

 

4) napadly mě pojistky (ty pro ventilátory dochlazování se nacházejí v motorovém prostoru, a to konkrétně přímo na akumulátoru).

 

No a to byla trefa do černého... Hned po otevření pouzdra pojistek bylo jasno: natavený plast u jednoho konce, po vytažení zoxidovaný nůž pojistky a zřejmě i příslušná zdířka. Po vyčištění a ošetření přípravkem na kontakty bylo vše rázem OK.

 

Podrobněji ještě viz soubor v příloze.

 

Hlavně, že jsem elektronik a s pojistkami jsem přitom začal až úplně nakonec... A to jsem kvůli stejné závadě jiné pojistky (uvolněný šroub a oxidace), ale na stejném autě a pod stejným krytem před několika lety zcela zbytečně měnil zánovní aku Varta ;)

 

Co je ovšem přinejmenším stejně trapné (a uvědomuju si to průběžně i u jiných podobných věcí): k čemu je diagnostika, když je koncipovaná tak špatně, že není schopna ohlásit základní závadu typu "někde chybí napětí"? Jo a mimochodem: ten nahoře zmíněný běh na tři válce taky diagnostika neodhalila (= ŘJ motoru nezaznamenala), a to ani pomocí údajného snímání nerovnoměrnosti otáčení klikového hřídele, ani pomocí lambda sondy ve spalinách (tam bych čekal něco jako nekorigovatelné složení výfukových plynů apod.)...

 

Poučení pro příště:

  • budu postupovat systematicky (tedy jako vždy a ne zbrkle jako v popsaných případech),
  • zda skutečně mechanicky sepne nebo nesepne spojka kompresoru klimatizace je vidět, protože při rozepnuté spojce (ECON) se otáčí jen vnější část (řemenice), při sepnuté (AUTO + splněné všechny podmínky pro běh kompresoru) se otáčí i celý vnitřek řemenice. Jde konkrétně o originální kompresor Denso, jak je to u jiných netuším....
  • zhoupnutí volnoběžných otáček při povelu k sepnutí kompresoru je nezávislé na tom, zda spojka kompresoru skutečně mechanicky sepne nebo ne. Důvodem je to, že povel ke zvýšení otáček je vyslaný vždy a předem, tedy bez ohledu na to, zda otáčky vlivem zátěže poklesnou nebo ne. Pokud pak ŘJ motoru zjistí, že k přidání nebyl důvod (otáčky nepoklesly, ale třeba naopak stouply, protože kompresor se nepřipojil), tak zase ubere...

Octavia_1.8T_combi_m.r._2001_AGU_Climatronic-nechladi_klimatizace.pdf

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Tak Rapid neprošel na STK. Uvolněná spona před středním dílem výfuku. Je to ještě originál, takže budu muset vyměnit, jinak obal na zadním dílu výfuku je první vrstva již hodně zničená, tak budu muset odstávající přebytky odřezat abych byl minimálně dva roky pojízdný. průměr objímky na trubku před střední díl výfuku náhodou nevíte ? dělají se dva typy. @Lancelot, četl jsem tvůj příspěvek, že jsi také řešil zadní díl výfuku, někdy 202x. Již jsi měnil ? Nesvítí nám jedna dioda ve třetím brzdovém světle- řešil jste někdo opravu ? je to za zadním sklem a mám takové tušení, že se jedná o led.
    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
×
×
  • Vytvořit...