Jump to content
  • OctaviaClub
  • Anthracite
  • Lava
  • Race
  • Corrida
  • Rio
  • Fun
  • Rallye
  • Emerald
  • Topaz
  • Magic
Sign in to follow this  
borlan

Zkušenost s volnoběžkou alternátoru

Recommended Posts

Zdar,

chci popsat vlastní zkušenost, někomu se třeba bude hodit.

 

Delší dobu mi něco sporadicky porachtávalo v oblasti drážkového řemene, někdy více, někdy méně, někdy klid (začal pozoroval tak cca před rokem)...Zpočátku jsem hledal odpovědi na foru - tam jsem narazil na popisy kolapsu napínací kladky a tlumiče kmitů a rady nenechat to dojít tak daleko až kladka při odchodu něco rozmydlí (přičemž nelze řádně promazat). Ale klasicky jsem nějak otálel s řešením. Při jiné příležitosti jsem v servise požádal o kontrolu té kladky a prý je ok (ale nevím jak kontrolovali, jestli jen poslechem a zrovna byl klid?).

 

Nyní asi měsíc mi začlo něco "ševelit" když byl motor v tahu (na volnoběh nic). Jak jsem mírně povolil plyn, ustalo to. Bohužel nejde za jízdy poslouchat v motorovém prostoru (na válcích by to asi šlo?). Začal jsem si lámat hlavu co se děje, s čím to spojovat (zvuk se zdál vycházet spíše z prostředku než vpravo z pohledu řidiče kde je ta kladka). Nedokázal jsem přijít na teorii proč by to mohlo souviset s tou kladkou a chystal se k odborníkům, aby projeli a ze zkušenosti vytipovali příčinu. Pak to přišlo...

 

Ráno vyjedu do práce a takové "buch" a jsem bez dobíjení (červený symbol baterky). Motor klidně šlape, všechno svítí. Vypnu motor a kouknu pod kapotu - řemen na řemenici alternátoru vypadá na pohled ok, ale když prostrčím ruku pod něj tak tam řemen plandá. V tu chvíli jsem přesvědčen, že je to problém s tou kladkou.

 

Bohužel jsem musel v tlaku najít rychlé řešení (bez spojení - mobil zapomenutý den předtím v práci, v práci odjezd v 8h na důležité jednání, rozumný mechanik daleko a asi ještě v posteli...) a tak ač nerad, rovnou jsem zajel do autorizovaného servisu Škoda (cca 500m).

 

Už jen krátce - odhad opravy 4.500 a to taky dodrželi :(. Přestože to nakonec byla volnoběžka alternátoru + řemen, kladka a tlumič prý ok a nechali.

 

Takže pokud vám "ševelí" něco v motoru při záběru, může to být i toto, i když nedokážu teoreticky zdůvodnit. Třeba to tady někdo zkušenější rozlouskne.

 

borlan

Edited by borlan

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...