Přejít na obsah

borlan

OctaviaClub
  • Počet příspěvků

    529
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

1 776 zobrazení profilu

borlan's Achievements

6

Popularita

  1. Mám teď překryté období Octavia 1/SeatAteca. Ateca je koncernový brácha Karoqa. Jak si vynuluju a jak změním interval (preferuju pevný 15tkm/rok) bez diagnostiky? Na Octavia 1 umím, ale u Atecy nemám spínač nastavení hodin, jen nulování denních km. Jak teda na to? Nepotřebuju hned, jen se chci připravit. Postup bude určitě shodný s dalšími koncerny. Dík za radu předem.
  2. U mne (kombi) to byl urezlý pin konektoru levá zadní kapsa kufru. Současně blblo osvětlení kufru a signalizace na palubě. Řešil jsem to v jiném vlákně:
  3. borlan

    Jak jezdit?

    Aby nebyla mýlka - lopatky rotoru turba jsou napevno, zatuhávající lopatky( o kterých mluvime) jsou spíše takové praporky po obvodu, které se naklápí a tím regulují proud/množství spalin na lopatky rotoru, čím víc spalin navedou, tím víc otáček rotoru =větší turboefekt. To řídí elektronika. Když to potom nedokáže správně mechanicky reagovat (zatuhlé), tak třeba jde moc spalin = moc otáček turba = tlak nad povolenou mez = zasáhne pojistka, vypustí tlak = nouzový režim bez turboefektu. Podobně - málo spalin = málo otáček = malý tlak = slabý turboefekt... Tak snad nemystifikuju...
  4. borlan

    Jak jezdit?

    Já si myslím, že to není ani tak o nějakém zběsilém držení trojky (možná se líp vypálí lambda). Spíše jde o to občas donutit lopatky, aby se zahýbaly v celém rozsahu (ideálně) a setřely usazující se saze (jak ten nános překročí jistou hranici, tak už lopatky nebudou mít sílu se pohnout). Lopatky se snaží reagovat na pokyn k akceleraci a zátěži motoru. Do středního kopce 3 a opakovaně přidávat/ubírat plyn, tak nějak "pumpovat" v rozumném rozsahu (ani bez plynu, ani na podlahu). Těžko se popisuje... Samozřejmě nikomu nevnucují svůj pohled. 🙂
  5. Zdar, kdysi jsem vlákno založil, s odstupem času jsem už přesvědčen, že vysypání skla, ke kterému po nějaké době došlo, jsem si způsobil sám touto opravou. Ty zalepené kolíčky vytvářely místní napětí a při zahřátí skla se to napětí ještě zvýšilo nad únosnou mez. Omlouvám se, že doplňuji až po takové době a doufám, že nikdo další tímto nepřišel o celé sklo.
  6. Zdar, kdysi jsem vlákno založil, s odstupem času jsem už přesvědčen, že vysypání skla jsem si způsobil sám snahou o opravu kontaktů (vlákna ok, ale kontakty upadlé = nerozmrazuje). V jiném vláknu jsem opravu dokumentoval, tak tohle info dám i tam...
  7. borlan

    Aditiva

    Já se řídím teplotama - jak začne být cca pod 7 tak při tankování dám už zimní VIF (tankuju tak 1x měsíc, vždy to nějak vyjde) a letní jak začne být nad cca 5. Samozřejmě dám odměrky a potom naftu. A nehroutím se když občas musím dojet nádrž s ještě letním vifem za nižších teplot. Jen si dám bacha abych neměl ještě letní naftu v mrazech (kdo málo jezdí).
  8. borlan

    Aditiva

    Já leju taky VIF a tankuju běžnou naftu. Věřím, že VIF pomáhá, ale neumím předložit nějaké objektivní důkazy. Ale cca 20-30kč/nádrž nemám problém zkousnout. Jediná výtka - už se mi víckrát stalo, že se začal protáčet uzávěr a nešel tak otevřít. A ten vnitřní plastový lem brání úplnému vyprázdnění plechovky, jedině proříznout nožem.
  9. Patrik77 - jo, tu stejnou hodnotu jsem asi viděl u vypnutého motoru, takže to nic nevypovídá asi. Netěsnost - hadičky jsou cca rok staré, ale zkusím kouknout. Ten zvuk je takový bzučivý a do ztracena, jako když se vypustí tlak (podtlak) z uzavřeného prostoru. Může to dělat kuželka N75? Tomas F - dokážu zatahat shora nebo musím zdola? Ale obávám se, že tu pružinu jen tak rukou nepřemůžu.
  10. Tak jsem narazil na cizí diskuzi na údaj max. 1950mbar pro tento motor. Snad je to správná hodnota. Obyčejná diagnostika mi napsala (snad jsem to dobře pochopil) těch nějakých 97kPa (tj. doufám 970mbar). Takže asi málo. V minulosti jsem měl spíš překročený tlak a pád do nouze, teď naopak nedostatečný? Bude to na 100% zatuhlá regulace? (ALH). Nebo ještě něco v úvahu? Nevím jestli souvisí - po vypnutí motoru je slyšet dlouho do ztracena "unikáni" někde pod oknem, ventil N75? Zatím jsem víc nepátral, nedával do souvislosti.
  11. Motor netahá naplno, obyčejná diagnostika napsala Intake pressure 96,9 kPa. Je to dovolené maximum? Nebo je to málo a proto netáhne naplno?
  12. borlan

    Voda v interieru

    HONZAV1 - jojo, už mi to docvaklo taky, že to je to vrchní patro z dvojité podlahy... Patrik77 - jsem z Chrudimi. Měl bys tip kde přijít levně ke slušnému spodnímu koberci/podlaze? Zatím tu plesnivou mám ve sklepě a uvažuju o její rekonstrukci...
  13. borlan

    Voda v interieru

    Navzdory počasí jsem lehce pokročil - rozebral jsem levý tapec kufru (mmch pěkný porod, cca třetina info z dílenského manu byla v reálu jinak, především bočnice jde demontovat až jako poslední po demontu okolních dílů vč. prahu...). Sundal jsem i horní kryt - přístup ke stropnici. Na sloupku D dole je vidět cestička od vody, na 90% tedy do něj shora teče skrz pant pátých dveří (zmiňoval někdo ve foru jako známou bolest kombíku) a vytéká do kufru (akorát jak se dostane do kapsy, když je tam hrázka? Ještě jiný zdroj netěsnosti?). Takže až to bude možné zatmelím dle doporučení z fora okraj okénka pantu (+ asi pojistím ještě spáry v kapse jen tak naslepo). Zatím musím nechat tapec rozbordelenej, ale ničemu to nevadí krom estetiky. Nahlédl jsem zezadu pod stropnici a nic nesvědčí tomu, že by teklo hagusem nebo anténou (zjistil jsem, že pokud by teklo hagusem tak by to bylo rovnou do kabiny/stropnice, od hagusu se nemá voda jak dostat do sloupku D). Jinak nastal problém u nového koberce (původní zelená plíseň) - nabízejí použité na Octavia 1 kombi, ale jiný tvar (jen podélně rovný a sololit 2x dělený, já mám vzadu takové výběžky za podběhy a sololit lomený jen před rezervou) a taky jinou šíři (užší). Nevím co teda mám za provedení. Tak asi budu muset oprášit původní variantu koberec do sava a nový sololit.
  14. Sláva, oproti mně vyřešeno efektivně s min. úsilím... 🙂
×
×
  • Vytvořit...