Přejít na obsah

Bajajovo "Dory" 1.9 TDI 81 kW


Doporučené příspěvky

a1.jpg

Ahoj. Abych byl upřímný, koupě Škody Octavie 1.9 TDI 81 kW, r.v. 1999, byla v loňském roce (2017) naprostá nouzovka. Zcela mě totiž sežralo mé BMW a ve chvíli, kdy jsem nenašel nikoho, kdo by na V8 udělal rozvody za méně než 40 tis. Kč, jsem ho radši pustil. Koupil jsem Škodu od švagra za 22,5 tis. Kč s tím, že je převodovka KO. Nakonec se ukázalo, že nebyla KO jen převodovka, ale i komplet spojka, turbo, přední náprava, brzdy... Zkrátka jsem za uvedenou cifru koupil rezavějící kastli s netěsnícím motorem. Snad jen díky tomu, že se závady projevovaly postupně, jsem nikoho nezabil (zdravím šváru) a nehodil auto ze skály. Díky kolegovi z práce, který se ''rekonstrukce'' mého vraku ujal, jsem se poměrně za nedlouho a naštěstí ne tak draho dostal do provozuschopného stavu.

Pak se stalo cosi neočekávaného. To staré, ošklivé a totálně anonymní auto mě začalo bavit. Každá utracená stovka byla na autě vidět, poznat a cítit. Plná nádrž mi vydržela celý měsíc. Servis byl jednoduchý, dílů plno, pojistka levná. Dvojité dno a délka ložné plochy mě přivedly na myšlenku plnohodnotného přespání v autě - nařezal jsem starou molitanovou matraci na tři díly a v létě jsem s mojí lepší polovičkou (která pro auto vymyslela jméno Dory) používal Octávku i místo stanu. Začal jsem tedy žít svůj ''český sen''.

V první etapě (2017) byly provedeny následující opravy/úpravy: nové turbo, jednohmota spojka, rozvody, přetěsnění motoru, vyříznutí katalizátoru, vyčištění sání, vyčištění nefunkční EGR ventilu, hydrozvedátka, přední brzdové destičky, přední náprava, silentbloky ramen, stabilizační tyčky, uložení stabilizátoru, čepy řízení, kulové čepy, olejový, naftový, vzduchový a kabinový filtr, stahovačka levého zadního okna a stahovačka pravého předního okna. Z čistě estetických důvodů jsem pořídil nový levý přední světlomet stejné značky jako pravý, obě směrová světla a nové (zelené) znaky Škoda na kapotu a kufr. Z praktických důvodů byly oba rezavějící přední blatníky natřeny na patřičných místech asfaltovou tinkturou.

V druhé etapě (2018) byly dořešeny komplet přední, zadní brzdy, ruční brzda a přední i zadní tlumiče. Vyměněno bylo vykloktané táhlo pravých předních dveří. Nová autobaterie 100Ah, anténní prut a stěrače. Dopřál jsem si neprosezená sedadla z o sedm let mladší Octávie, tříramenný volant, černou krytku okolo ovladače světel, řadicí páku ve stylu dvojkové Octávie s novou manžetou, černou koženou loketku, ovladače topení z aliexpressu (jsou opravdu dobré), chybějící levou krytku do nárazníku a nové autorádio Pioneer (zeleně podsvícené).

 

Plány do budoucna, technická část:

• spojka dvouhmota

• vyčištění palivové nádrže

• kulisa řazení

• čip na zvýšení výkonu

 

Plány do budoucna, estetická část:

• lakování předního nárazníku

• oprava laku víka kufru

• výměna obou předních blatníků a kapoty

• fólie na střechu

• fólie na skla od B sloupku dozadu

• pořízení nových ALU 15'' nebo 16'' (na léto)

• pískování a lakování starých ALU 15'' (na zimu)

• hagusy, střešní box

Odkaz ke komentáři

Zdravím a vítám tě ?

Moc pěkný příběh máš z octou ?

Ten pocit a radost co máš z auta, do kterého dáš peníze a nelituješ je k nezaplacení... octa o kterou se člověk stará mu bude dělat radost spoustu let - dokud zákony člověka nezatlačí do kouta a už nebude výhodné mít 18let staré ale dobré auto ??

 

 

Odkaz ke komentáři

Také tě zdravím a vítám mezi...no, už skoro veterány :-D

Pěkně jsi popsal příběh s Ocátvkou, mám něco podobného za sebou, i když s ne tolik starostmi, ale pořád mi dělá ta moje radost. Takže ji pěkně dopřáváš a brzo z ní bude ještě větší fešanda. A hlavně další jedničková na fóru.

Tak ať se ti daří a Octa zlobí co nejméně.

Odkaz ke komentáři

ciimaa, surfman: Díky za přivítání. Popravdě mě udivuje, že komunita ohledně O1 stále žije, resp. přežívá (?). Hezčí příběh by to byl, kdyby jsem už loni koupil auto v adekvátním stavu, ale to je život :). Snad mě nějaká autokarma odmění za vytažení Octávie ze spárů vrakoviště :).

Odkaz ke komentáři

To jste mi vzali vítr z plachet. Mám totiž dva zásadní technické problémy - nízký výkon a příšerné chování spojky.

Nízký výkon se projevuje opravdu mizernou plynulostí jízdy, turbo táhne až od cca. 1800 - 1900 otáček, do té doby musím znatelně podtáčet motor (turbo, vstřiky, váha vzduchu je přitom ok, nádrž čistá, EGR vyčištěn) - porovnávám s auty kamarádů se stejnou motorizací, viz. níže. Spotřebu mám také o něco vyšší (i na klobouka se nedostanu v průměru pod 5,6 l/100), maximální rychlosti kolem 195 km/hod. přitom dosáhnu pocitově v adekvátním čase. Problém připisuji šotkovi v řídící jednotce (foto níže), takže jsem chtěl jít cestou nejmenšího odporu a jednotku chipnout. Abych ale přiznal vše, musím uvést, že současné turbo pochází z Golfu IV. Tam ale prokazatelně tahalo už od spoda jako o život.

Jednohmota za studena zase neskutečně vibruje a cuká. Při popojíždění na jedničku mi doslava sebere výkon z pedálu a auto cukne (při rychlém rozjedu, např. na křižovatce, se tak ale neděje) a musím znovu vyšlápnout spojku nebo plyn.

Porovnávám s Audi A4 1.9 TDI 81 kW a Octávií 1.9 TDI 81 kW. V Audi je i jednohmota, tak špatně jako u mě se ale zdaleka neprojevuje.

 

5.jpg

Odkaz ke komentáři

Pokud by někdo tušil řešení této povážlivé situace, budu za názor rád. Jinak tedy pojedu, jako do teď, stylem pokus - omyl. Co se týká chiptuningu, nejde mi o žádné hraniční hodnoty výkonu, spíše získat zpět ty čísla, která by 81 kW měla mít. Proto si myslím, že lehký zásah dvouhmota snese.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...