Přejít na obsah

Oprava špatného řazení jedničky- Octavia 1-1998


Doporučené příspěvky

Projev závady:  zařazení jedničky normálně je velice težké, jako by tam narazila na něco, co jí nepustí dál. Po dotlačení řadící směrem k sobě značnou silou řadit jde, ale i tak je to problematický.

Předpoklad úspěšné opravy:  převodovka v pořádku co se týče synchronů a řadících táhel.

Popis problému: celý problém, pokud vyloučíme mechanický stav samotné převodovky je v obrovské vůli v řadícím mechanismu- viz video zde:

Řešení:   celou závadu mají na svědomí dvě součástky, které je nutno vyměnit.  Součástky na fotografii označeny modrou a žlutou šipkou.

1. matici-(oranžová šipka), která spojuje součástku s modrou šipkou se součástkou označenou žlutou šipkou je ideální stříknout uvolňovačem. Rovněž je dobrý prostříknout místo průchodu modrý součásky místem označeným červenou šipkou.  Místo s červenou šipkou slouží jako osa otáčení pro spojení součástek modré a žluté.

2. Povolíme šroub závaží-přibližné místo označeno (zelenou šipkou) a závaží sundáme. Drží tam pak už jen na kruhovém odlitku, zajištujícícm jeho polohu.

3. povolíme šroub lanovodu - (světle modrá šipka). Po vyšroubování šroubu, povolíme druhý lanovod a to vyhánkutím z plastové součásky označené (modrou šipkou).

4. teď už jen stačí vyjmout černou plastovou součástku-(modrá šipka) z vedení -(červená šipka). NIkde už to nedrží, musí to jít rozebrat a vyjmout obě součástky.

5. vedení- (červená šipka) zevnitř očistíme od oxidů hliníku- já sem použil komorový kartáč na AK :-D a v místech bílých šipek vše řádně namažeme ideálně něčím s přísadou molyky- použil jsem molykote long therm 2, ale stejně dobře poslouží zbytek vazeníky do homokloubů.

6. vše se namazané složí zpět v opačném pořadí a matice - (označená oranžovou šipkou) se nastaví do přibližné polohy, kde byla na starém díle a utáhne. Pokud je vše jak má být a není nějaká skrytá závada na táhlech, nebo v převodovce, tak auto řadí jak za nova. Pokud by bylo lehce potřeba doladit řazení, je možno povolit matici- (oranžová šipka) a s dílem označeným modrou šipkou tak lze pohybovat v rozsahu, který mu umožní výřez v plechovém díle. mě se vše povedlo na poprvé a nebylo to potřeba. Stejně tka není potřeba shánět šablonu na seřízení řazení- nezasahovalo se do samotného nastavení mechanismu řazení.

Potřebné díly:  Převodník pojistky- 1J0 711 202 B, Unašeč řazení- 1J0 711 256troška vazelíny a zhruba půl až hodina času. 

5b660c8682d2d_Nvod-2.jpg.32e1f1c003cf168b11654d1c2c216e35.jpg

 

   
Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Tak na geometrii nezjistí vůli v čepech nebo tyčkách řízení...  Možná by bylo lepší zajet do jiného servisu, kde ví co dělají. Odhalit vůle v řízení a celkově na částech nápravy by měl být základ! 
    • To mne bohužel nenapadlo.. tipoval sem to na ty čepy jelikož sem to auto nedávno kupoval. Také je mi divné že mechanik na geometrii nic špatného nezjistil, řekl jen že geometrie je ok já sedl do auta a žádná změna..krom té geometrie sem mu předem zmiňoval i tu vůli řízení.. 
    • Ahoj, často je i vůle v tyčkách řízení, tak je dobré měnit s čepy i tyčky. To by měl ale dobrý mechanik zjistit ještě před opravou! 
×
×
  • Vytvořit...