Přejít na obsah

Chování brzd po výměně brzdového třmenu


Doporučené příspěvky

Zdravíčko všem. Cca před měsícem jsem našel pod zadním pravým kolem skvrnu a po bližším ohledání jsem zjistil, že mi utíká brzdovka někde z brzdového třmenu. Auto šlo do servisu, kde mi místo přetěsnění doporučili kompletní výměnu celého brzdového třmenu a tak jsem dal na doporučení. Zcela zdarma (údajně) mi dolili i chybějící brzdovou kapalinu, takže tu, co jsem koupil, mám do zásoby. Po opravě jsem si vyzvedl auto a zjistil nepříjemné chování brzd. Při mírném sešlápnutí brzdového pedálu začalo auto adekvátně přibržďovat, ale po cca vteřině brzdný účinek velmi výrazně klesl/téměř se úplně ztratil a brzdový pedál jakoby "mírně propadl". Po ještě dalším mírném nebo prudším sešlápnutí auto brzdilo normálně tak, jak by mělo. Takže při dojíždění za auta třeba na semaforu to byl celkem adrenalin. Měl jsem pocit, jakoby nejdříve zabrala jen jedna brzda, po chvíli povolila a po ještě větším přišlápnutí zabraly už všechny čtyři. Nicméně zabíraly s pedálem níže než jsem byl zvyklý. Chtěl jsem to v daném servisu pořešit při další opravě, protože mě čeká výměna setrvačníku. Pak přišel den, kdy se toto nestandardní chování zcela vytratilo a auto sice brzdilo s pedálem níž, ale bez toho "propadu", tak jsem si říkal, že si to asi konečně sedlo. Ovšem ještě ten den začala drhnout pravá přední brzda, jakoby neustále brzdila a auto to začalo mírně táhnout na pravou stranu. Bylo cítit, že od kola jde teplo a druhý den již byly patrné první rýhy na brzdovém kotouči. Čidlo opotřebení brzdového obložení mlčelo. Dnes jsem vezl auto na opravu/výměnu setrvačníku a auto už hlásí kontrolu brzd, při brzdění neuvěřitelný rachot. Čekal bych, že čidlo bude hlásit trochu dřív, ne až když jsou na kotouči vyryté pruhy jak na teplácích adidas. No a když už jsem se teda vybrečel, konečně bych položil svůj dotaz: Je možné, že výše popsané by mohlo být zaviněno právě výměnou toho třmenu? Jestli nezanedbali nějaké seřízení/odvzdušnění brzd? Nebo prostě jen shoda okolností? 

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Tak na geometrii nezjistí vůli v čepech nebo tyčkách řízení...  Možná by bylo lepší zajet do jiného servisu, kde ví co dělají. Odhalit vůle v řízení a celkově na částech nápravy by měl být základ! 
    • To mne bohužel nenapadlo.. tipoval sem to na ty čepy jelikož sem to auto nedávno kupoval. Také je mi divné že mechanik na geometrii nic špatného nezjistil, řekl jen že geometrie je ok já sedl do auta a žádná změna..krom té geometrie sem mu předem zmiňoval i tu vůli řízení.. 
    • Ahoj, často je i vůle v tyčkách řízení, tak je dobré měnit s čepy i tyčky. To by měl ale dobrý mechanik zjistit ještě před opravou! 
×
×
  • Vytvořit...