Přejít na obsah

Octavia 4 – Infotainment + Asistenční systémy


Doporučené příspěvky

  • Nový 10" displej s inovativní dotykovou lištou pro ovládání hlasitosti
  • Nová generace standardně dodávaného Virtuálního Kokpitu s displejem o velikosti 10,25"
  • Streamování rádia a televize, Sound System Canton s 12 reproduktory

Nová OCTAVIA je vybavena infotainment systémy, které jsou postaveny na poslední generaci modulární stavebnice infotainmentu. Vůz nabízí také rozsáhlé možnosti konektivity. V nabídce jsou čtyři infotainment systémy s dotykovým displejem o velikosti až 10". Novinkou je inovativní dotyková lišta, kterou lze ovládat hlasitost nebo přiblížit mapu navigace. Poprvé lze mapu navigace zobrazit ve dvou různých režimech přiblížení na displeji infotainment systému a na Virtuálním Kokpitu nové generace.

ŠKODA OCTAVIA nabízí čtyři infotainment systémy, které jsou postaveny na poslední generaci modulární stavebnice infotainmentu koncernu Volkswagen. Základ tvoří systém Swing, který nabízí 8,25" dotykový displej, DAB tuner, možnosti personalizace, připojení chytrých telefonů pomocí bezdrátové technologie SmartLink skrze Android Auto, Apple CarPlay a MirrorLink a také aplikace infotainmentu Počasí nebo Zprávy. Díky zabudované kartě eSIM je Octavia vždy online. Dotykové obrazovky infotainment systému Bolero, u kterého může být funkce navigace později aktivována, a navigačního systému Amundsen mají úhlopříčku o velikosti 10".

Oba systémy nabízí ovládání gesty nebo hlasové ovládání pomocí ŠKODA digitální asistentky Laura, která rozumí šesti jazykům a také celým větám. Mapy navigace jsou online aktualizovány. Řidič má také přístup k internetovým rádiím a službám streamování rádií a televize, například pro funkci ŠKODA Media Command, která je nabízena na přání. Vrcholný infotainment systém Columbus nabízí také 10" displej a umí zobrazit mapu navigace v jiném režimu přiblížení než Virtuální Kokpit. Tuto novou funkci lze nastavit pomocí dotykové lišty pod displejem infotainment systému, kterou lze ovládat také hlasitost.

Virtuální Kokpit nabízí uživatelsky přívětivější ovládání

Virtuální Kokpit čtvrté generace nejprodávanějšího modelu značky ŠKODA byl dále vylepšen. Obrazovka nejnovější generace digitálního, individuálně konfigurovatelného Virtuálního Kokpitu má úhlopříčku 10,25". Také jeho ovládání je uživatelsky přívětivější. Řidič může volit ze čtyř základních režimů zobrazení – Basic, Classic, Navigace a Asistenční systémy – a zobrazovaný obsah nastavovat ovládacími tlačítky multifunkčního volantu.

Octavia RS bude nabízet navíc exkluzivní režim zobrazení Sport. V režimu zobrazení Asistenční systémy jsou na Virtuálním Kokpitu a displeji infotainment systémy trojrozměrně zobrazovány aktivované asistenční systémy.

Mobilní online služby ŠKODA Connect

Karta eSIM ve voze ŠKODA OCTAVIA umožňuje přístup k mobilním online službám ŠKODA Connect, mezi které mimo jiné patří eCall, který je povinný v Evropské unii a který při nehodě automaticky uskuteční tísňové volání, a Proaktivní servisní služba (Pomoc na cestě), která v případě technických problémů předá asistenční službě údaje o aktuální pozici a stavu vozu. Zdravotní karta vozu automaticky ukládá důležitá data při každém vypnutí zapalování. Služba Plánování návštěvy servisu umí navázat kontakt s autorizovaným servisem pro předání servisního hlášení, nebo definovat termíny návštěvy servisu. Umí také předat odpovídající data v případě poruchy.

Služby vzdáleného přístupu k vozu pomocí aplikace ŠKODA Connect nebo webového portálu ŠKODA Connect umožňuje například zobrazit informace o voze nebo jízdní data, informace o tom, kde je vozidlo zaparkováno, na dálku spustit funkci Houkání a Blikání, aby řidič lépe našel vůz OCTAVIA na nepřehledném parkovišti, nebo otevřít či zavřít dveře a okna. Oblast služeb Infotainment Online nabízí výpočet trasy s online podporou, aktuální dopravní informace nebo pomoc při vyhledávání čerpacích stanic a parkovišť. Přímo ve voze lze dokoupit datové balíčky, které lze použít pro streamovací služby nebo k zřízení připojení přes Wi-Fi hotspot.

Octavia 4 nabízí až pět USB-C konektorů a Sound System Canton

V novém voze OCTAVIA mají cestující k dispozici až pět USB-C konektorů k nabíjení nebo propojení médií nebo USB paměťových disků s infotainment systémem. Součástí standardní výbavy jsou dva USB-C konektory vpředu ve středové konzoli. Dva další USB-C konektory vzadu s 230V zásuvkou a USB-C konektor umístěný na stropní konzoli nad vnějším zpětným zrcátkem jsou nabízeny na přání.

Díky redukci USB-C na USB-A 3.0, kterou lze objednat v rámci ŠKODA Originální příslušenství, lze jednoduše připojit také starší přístroje vybavené konektorem USB-A 3.0. Na přání dodávaný Phone Box umožňuje bezdrátové nabíjení mobilního telefonu a jeho připojení k vnější anténě automobilu. Skvělý zvuk zajišťuje akusticky vyladěný interiér a nový Sound System Canton, který je nabízen na přání.

Systém shift-by-wire, LED Matrix světla a bezpečnostní asistenti

  • Poprvé nabízí vůz značky ŠKODA ovládání automatické převodovky DSG systémem shift-by-wire
  • Full LED Matrix světlomety a full LED zadní světla s dynamickými směrovými světly jsou nabízeny na přání
  • Poprvé jsou v nabídce asistenční systémy, například Asistent vyhýbání, Asistent pro odbočování nebo Varování při vystupování z vozu

Čtvrtá generace vozu Octavia nabízí mnoho nových technologií a inovativních asistenčních systémů, které se objevují v sériově vyráběném voze značky ŠKODA vůbec poprvé. Jde o ovládání automatické převodovky DSG systémem shift-by-wire a nové asistenční systémy, které dále zvyšují bezpečnost - Asistent vyhýbání, Asistent pro odbočování nebo Varování při vystupování z vozu. Poprvé nabízí OCTAVIA full LED Matrix světlomety, Asistenta změny jízdního pruhu (Side Assist), Emergency Assist, prediktivní adaptivní tempomat a systém Area View.

Nová Octavia 4 je první model značky ŠKODA, který nabízí ovládání automatické převodovky DSG systémem shift-by-wire. Volba jízdního režimu tak neprobíhá mechanicky, ale elektronicky. Tento systém šetří místo a také má nový vzhled. Místo známé volicí páky automatické převodovky DSG se tak ve středové konzoli nachází nový ovládací modul s malým přepínačem, kterým řidič volí režimy R (zpětný chod), N (neutrál) a D/S (standardní režim Drive/sportovní režim), a také tlačítko parkovacího módu P.

Full LED Matrix světlomety

Nová generace nejprodávanějšího modelu nabízí na přání inovativní full LED Matrix světlomety s jedním LED modulem pro potkávací světla a jedním modulem pro dálková světla. 22 nezávisle ovládaných LED diod v každém modulu vytváří světelný kužel, který se skládá z několika segmentů. To umožňuje mít neustále rozsvícená dálková světla, aniž by byli oslněni ostatní řidiči. Kamera v čelním skle rozpozná vozidla, ale i osoby a objekty s reflexními prvky a automaticky zajistí, aby nebyly oslněny.

Světlomety nabízí také různé světelné módy pro různé jízdní situace a povětrnostní podmínky, například pro jízdu ve městě, po dálnici nebo za deště. Nabízí také animovanou funkci Coming/Leaving Home, která při nástupu a výstupu z vozu postupně automaticky zapíná a vypíná části předních a na přání dostupných full LED zadních světel. Full LED zadní světla také obsahují osvětlené krystalické prvky a dynamická směrová světla.

Inovativní asistenční systémy

Čtvrtá generace vozu OCTAVIA nabízí mnoho nových asistenčních systémů. Některé z nich jsou ve voze značky ŠKODA použity vůbec poprvé. Nový Asistent vyhýbání pomáhá řidiči mírným zásahem do řízení v případě hrozící srážky s chodcem, cyklistou nebo jiným vozidlem a kontrolovaným vybočením vozidla tak pomáhá předcházet nehodám. Při odbočování vlevo na křižovatce dokáže Asistent pro odbočování rozpoznat protijedoucí vozidla, upozornit na to řidiče a také automaticky zastavit vozidlo. Funkce Varování při vystupování z vozu zobrazuje řidiči před otevřením dveří, když se zezadu blíží jiné vozidlo nebo cyklista. Novinkou je také Varování před lokálním dopravním omezením, které automaticky upozorňuje řidiče na komplikace v dopravě v bezprostřední blízkosti vozu, například na dopravní zácpu.

Vylepšené asistenční systémy vozu Octavia 4

Mnoho dalších asistenčních systémů se ve voze OCTAVIA objevuje ve vylepšené verzi. Při parkování nebo manévrování zobrazuje systém Area View okolí vozu. Asistent změny jízdního pruhu (Side Assist) je aktivní až do vzdálenosti 70 m a zobrazuje řidiči, pokud se blíží jiná vozidla nebo se již nacházejí v mrtvém úhlu.

Pomáhá tak předcházet nehodám také na dálnicích a rychlostních silnicích. Front Assist s prediktivní ochranou chodců a cyklistů upozorní v první fázi na možnou srážku opticky i akusticky, posléze krátkým přibrzděním. Pokud řidič nereaguje, vůz dokáže zcela zastavit.

Prediktivní adaptivní tempomat dále rozšiřuje funkce adaptivního tempomatu. Adaptivní tempomat je aktivní do rychlosti 210 km/h a automaticky upravuje rychlost jízdy podle vozidla jedoucího vpředu, a pokud je OCTAVIA vybavena automatickou převodovkou DSG, tak vůz dokonce samočinně zastaví. Jestliže stání nepřekročí dobu tří sekund, zajistí systém také opětovný automatický rozjezd vozidla. Nový prediktivní adaptivní tempomat zpracovává kromě údajů kamery v čelním skle i data z navigačního systému a automaticky upravuje rychlost např. před zatáčkami nebo dle rychlostních limitů. Prediktivní adaptivní tempomat, rozšířené verze Rozpoznávání dopravních značek a Asistenta hlídání jízdního pruhu (Lane Assist), který nově rozpozná i práce na silnici,

Traffic Jam Assist a Emergency Assist jsou součástí komplexního systému Travel Assist. Pomocí funkce Detekce rukou kontroluje vozidlo, zda má řidič permanentně – alespoň každých 15 s – ruce na volantu, nebo umí zjistit v případě zdravotní indispozice, že řidič již vozidlo neovládá. V případě nouzové situace umí Emergency Assist vůz ve stejném jízdním pruhu zastavit. Pokud by se pomocí asistenčních systémů nepodařilo zabránit nehodě, připraví proaktivní ochrana cestujících Crew Protect Assist vozidlo a cestující na náraz zepředu či zezadu nebo převrácení vozu tím, že například automaticky přivře okna a panoramatickou střechu a předepne bezpečnostní pásy. V případě nehody chrání cestující až devět airbagů, včetně kolenního airbagu řidiče, který je součástí standardní výbavy, nebo zadních bočních airbagů, které jsou nabízeny na přání. Multikolizní brzda zabrání nekontrolovanému pohybu vozidla po srážce jeho zabrzděním.

Asistenti jízdy v nové Octavii 4.jpg

Asistent jízdního pruhu Side Assist Škoda Octavia IV.jpg

Zadní sedadla Octavia 4 ovládání klimatizace.jpg

Ovládání infotainmentu Škoda Octavia 4.jpg

Dotykový displej Octavia 4 Infotainment.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o 3 měsíce později...
  • o 5 měsíců později...

Připojil jsem USB flashku s hudbou ve složkách, kterou jsem bez problému používal v předchozím modelu a ejhle, tenhle model neumí hudbu seřadit ve složkách? Všechny skladby jsou v root menu a to se nedá. Ještě jsem nepročetl návod, možná musím někde něco nastavit. Máte někdo zkušenost? 

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • jakože ja to prikryvam ještě kryci plachtou, takže to by se moc neotestovalo ... spíš by mě zajímalo, kde by byla jaká promáčklina, protoze nektery ty kusy byly fakt tezky...
    • Zdravím.  Mám takový menší problém. Mám Octavii 2 2.0tdi 103kw bmm PD s dpf a poslední dny si všímám lehkých vibrací za jízdy do kopce na 6.převodový stupěň cca v 80-100km/h. Není to nic hrozného, ale docela mě zajímá kde může být příčina. Auto je nepatrně hlučnější s vibracemi pod pedály. Moje první myšlenka byla jestli to třeba není převodovka, protože má najeto bez mála 290tkm. Předem děkuji za odpověď.
    • twl by me jeblo a zaroven zajimalo kolik by zachranilo PPF nastesti se to nedozvime
×
×
  • Vytvořit...