Tak vzhledem k tomu, že předjíždim prakticky každou jízdu a tam autu většinou naložim do plnejch, tak na zatuhlý turbo netrpim. Navíc soft by měl mít povolenou funkcionalitu, která lopatkama samovolně zahejbe po nějaký době ve volnoběhu. Ale to nemám ověřené.
Ve dvouhmotu věřim, že jí netejrám, protože nejezdim tak, že by se auto svíjelo v dunění vysoký zátěže a nízkejch otáček. Pohybuju se běžně při akceleraci 1500-2200, kdy auto nijak neprotestuje a zároveň se pohybuje v oblasti optima točivýho momentu a účinnosti. Do oblastí kolem 1000 - 1200 otáček se dostanu při jízdě po rovině v obci. V tu chvíli PC ukazuje okamžitou spotřebu třeba mezi 1,5-3,5 l/100 a v důsledku to nikterak velké zatížení pro motor není. Podle mě se to pozná podle vibrací motoru, které si hlídám. Dalo by se bavit o negativním vlivu relativně nízkého tlaku oleje při takto nízkých otáčkách, ale řekl bych, že se to za dobu života vozu nemá šanci projevit, vzhledem k robustnosti mechaniky TDI.
U Toleda jsem trpěl na korozi zadních kotoučů v důsledku nedostatku brzdění. Octavia to má vyřešeno bubnama. :D
Bude to znít divně, ale já se eko jízdou bavím. Samozřejmě se rád svezu rychle, kdy člověkem tečou emoce a jede se na hranici pudu sebezáchovy, člověk čte vozovku a je v soužití s autem, který drží na limitu. Klidně o tom můžu někoho na třeba na motokárách (nebo jízdou v AFN Toledu, který je docela rychlý :D ) přesvědčit :D Eko jízda ale vyžaduje zapojení trochu jinejch částí mozku. Trénuje se tím zejména schopnost předvídat situaci, schopnost určité matematiky, jak se kdy vyplatí jet a opět žít s autem a odhadovat ideální režim, ve kterým se má samotnej motor pohybovat. Obávám se ale trochu, že na silnici působím touhle nezvyklou jízdou mírně divně. Pokud už z dálky vypočítávám, kdy padne na semaforu zelená a kvůli tomu předem "nepřirozeně" zpomalím, abych křižovatku projel co nejplynuleji, tak sice šetřím palivo i tomu za mnou, ale chápu, že asi vypadám jako exot. :D
Ale to všechno bych si pak chtěl s některejma lidma povědět, až bude nafta za 50/l. :D