Přejít na obsah
  • OctaviaClub
  • Anthracite
  • Lava
  • Race
  • Corrida
  • Rio
  • Fun
  • Rallye
  • Emerald
  • Topaz
  • Magic


Srovnejte ceny povinného ručení a ušetřete až 70%.


24 příspěvků k tomuto tématu Poslední odpověď

Doporučené příspěvky

Zdravím,

mám problém se svým EGR ventilem viz foto. Jde vidět že prosakuje dírkou nad logem VW a AUDI. Má někdo zkušenost s opravou? Nebo je to na výměnu? Nedávno jsem měnil gumové těsnění i to těsnění zespod, abych se přesvědčil, odkud to jde. Nebo je možnost tu dírku něčím zaslepit a případně zatmelit? Má to smysl? Díky

31762251_1317170041719560_3041477766357712896_n.jpg

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

...to je průsak kolem osky ventilu...dírku netmelit ani nijak nezadělávat, protože ta tam musí být kvůli funkci ventilu...šlo by vyřešit novým ventlem ale za čas by to začlo zas....

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
V 9. 5. 2018 at 18:15, trhan napsal:

šlo by vyřešit novým ventlem

 

Chces tim rict, ze novy ventil to vyresi jen docasne? Dyt to ma tesnit ne? Ventil neni zaslepen, ani to zaslepit nehodlam. Ale ztraci se casem olej. Proto to chci resit

 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

olej se ztrácí přes hřídelku turba, jinak se ani do sání nemůže dostat, resp 95% je ho z turba 5% jde z odvětrání víka ventilů, zaslepením děr vnikání oleje do sání nikdy nevyřešíte

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Toz turbo je po repasu necely rok. Ja bych to spis videl na ten egr a pistni krouzky. Po startu je namodraly kour a pak uz normalni - takovy jaky ma byt ne cerny ani namodraly.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

z logiky věcí.... jak by se do sání dostal plej přes pístní kroužky nebo přes EGR???

v každém okruhu sání je nějaký olej, samo nový EGR vyřeší jeho enormní únik ze sání ven, ale už né příčinu, proč se do toho sání dostává

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

To nevim, ale nechci slyset o tom ze je zase turbo v prdeli. Cili by mel byt i vzduchovy filtr od oleje? Zase tak znaly v tom nejsem

Upraveno uživatelem Laky

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

No ja myslel ze kdyz se olej rozstrikne po valci, stiraci krouzky jej nesetrou tak spolecne s vyfukovymi plyny jde do vyfuku ale neco jde do potrubi zpetneho vedeni spalin - do EGR

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

vzduchový filtr je na začátku sání, EGR je až na samém konci před sacím potrubím do hlavy, nesetřený olej stíracím kroužkem se dostane do spalovacího prostoru, kde více či méně schoří se směsí paliva a maximálně vytvoří víc sazí a jiné zabarvení kouře, auta s KO kroužky extrémně kouří do modra.....

sundej si hadici co jde od turba v nadkolí do chladiče a hned uvidíš, kolik tam toho bude, resp ve většině případů bývá už spoj hadic nad poloosou silně od oleje

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Když netěsní pístní kroužky,směs uniká pod píst a vytváří přetlak v klikové skříni a tento přetlak je odváděn právě oddychem z víka ventilů do sání i s olejem. Takže v sání vždy bude olej a netěsný EGR vyřešit výměnou za nový. ( Jak dlouho tam je současný,tak dlouho přibližně vydrží nový )

Jestli pouští turbo pořádně nezjistíš. Spotřeba oleje závisí na tom,kudy uniká.

Jinak repas turba není z hlediska šetření dobrá investice. Co se stalo s původním,vždyť za normálních okolností je turbo nezničitelné.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

No EGR tam je, podle budíků pokud nelžou, 291 tisíc kilometrů.

Turbo padalo do nouzáku - klasika, nepomohlo vyměnit ventil N75, ani hadičky. Řeknu Ti zkrácenou verzi, dal jsem to do servisu a už nevím co přesně mi tam zjistili. Tuším že zatuhlá regulace, že by ty lopatky v turbu byly zaseklé? Každopádně při rychlosti 130 km/h turbo ještě fungovalo a jak sem přidal a otáčky šly nad 3000 tak šup nouzák. Po vypnutí a nastartování motoru opět fungovalo. 

A ještě k těm pístním kroužkům, jak moc neblahý mají vliv? Jestli to mám řešit hned nebo se s tím dá jezdit? Nevím ani, jestli to chci vědět. Ten přetlak jde ven přes odfuk klikové skříně? To máš na mysli?

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Ano,přes odfuk kliky. To je zákon pístového motoru.

Kolik ti to žere oleje a jaké viskozity?

Zatuhlé lopatky turba se neřeší výměnou turba. Ten tvůj servis přišel k novému turbu za hubičku.Navštiv i dieselpowerforum.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Jeste sem nemeril jestli mi to zere olej. Raz za cas se podivam a kdyz vidim ze tam je na pul nebo na min, tak doliju, nikdy sem nejel nasucho, ted uz to ale budu sledovat, mam vynulovane budiky a za 1000 km se mrknu.. Nerikam nove turbo, ale repasovane.. Zkratka stale plati co si sam nezrobis to nemas.. Davam tam 5w40, 26.5. budu s merit ten kompres ve valcich, zkontroluju hadici od coleru a vyrusim odvetravani skrine (vyvedu ji jinam nez do sani - mam plan)

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

jeden čas som riešil presne tento istý problém - olej v sacom potrubí

9 z 10 mechanikov povie, že turbo, turbo a opäť turbo ... ale turbo neprepúšťalo.
potom som si všimol že ten ventil na vrchu motora čo má rúrku späť do sania bol celý od oleja
(ventil odvetrávania kľuky). tak som sa nasral a zaslepil z ventilu vstup do sania a na ventil šupol
záhradnú hadicu a vyviedol to dole k nápravnici. a už ani kvapka oleja v EGR nebola

prepúšťanie oleja cez piestne krúžky je podľa toho 1 z 10 mechanikov normálna vec každého
naftového motora s 200 000+ km a obzvlášť keď sa nepoužíval stále ten istý olej (značka, viskozita)

ja mám na aute pol mega km a únik oleja cez piestne krúžky už nejako neriešim.
pri štarte auto zadymí namodro a potom už normálne ide čierny dym.
olej mením každých 15 000 km a medzi výmenami dolejem dokopy asi 3 deci oleja
(kupujem vždy 5L oleja, 4.5 nalejem, 0.5L sa mi zvýši a keď kupujem nový olej 5L, zo starého mi v nádobe vždy niečo zostane)

tento problém budem riešiť až pri kompletnej generálke motora, ktorá je momentálne v nedohľadne ($$$)  :-(

možno by som skúsil nejaký prípravok na zastavenie strát oleja napríklad od Liqui Moly
(možno pomôže možno nie, údajne to nejako reaguje s tesneniami a piestnymi krúžkami - regeneruje povrch atď.)
šupnem ho tam 1000 km pred výmenou oleja a potom nalejem už čistý nový. som zvedavý. dám tomu šancu

// podľa môjho názoru nie je dobré mať vyvedenú hadicu z odvetrávania kľukovej skrine mimo sacie potrubie.
vyskúšaj dať dole ten ventil a naštartuj motor (normálne nechaj dieru). potom daj ruku nad dieru a budeš sa diviť
koľko vzduchu idu tadiaľ von. a práve s týmto vzduchom podľa mňa nejako počíta RJ motora. ak tento vzduch
nepôjde do sania potom viac vzduchu pôjde cez filter a váhu vzduchu do motora. to je fajn, čistý vzduch je super
ale mne sa to nezdá s tou váhou vzduchu, podľa mňa bude dávať iné hodnoty a podľa toho RJ motora bude zrejme
inak vstrekovať palivo, inak riadiť turbo atď. nech sa tu vyjadrí niekto kto má vyvedené tie plyny von z auta pls

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

No a jakym zpusobem zjistim jestli turbo prepousti? Ze sundam hadicu od coleru, a pokud tam bude hodne oleje, tak propousti jo? Ted nevim jakou hadicu jsi do sani zaslepil? Muzes poslat foto? Kdyz po par odstavcich pises ze bys to nedelal.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

foto nemám sorry, tu som našiel na internete:

ventil.png.d3384b8581f046037cd5f269d8ba0113.png

zaslepil som vývstup z tej ohnutej plastovej hadice/rúrky z ventila odvetrávania na veku motora smerom do sania (červený krúžok).
po demontovaní rúrky tam ostane dierka. zátka z vína (korková) alebo niečo podobné to vyrieši

a tam kde je zelený krúžok som pripojil 3/4" záhradnú hadicu a vyviedol ju dole k nápravnici, tam som ju prichytil

ja som to robil iba na test aby som zistil, odkiaľ sa berie ten olej v EGR a v celom saní.
prečo som do dal všetko naspäť ako z výroby? lebo ako som písal, podľa mňa ten vzduch je v RJ motora už nejako
zohľadnený a tento chýbajúci vzduch by ťahalo zvonku cez filterbox a to by skresľovalo hodnoty na váhe vzduchu
a podľa hodnôt z váhy vzduchu (a ďalších snímačov) RJ motora dávkuje palivo.
(váha funguje tak, že sa tam hreje drôtik a ten sa prúdom nasávaného vzduchu ochladzuje a teda sa mení odpor drôtika
a keď to bude ťahať viac studeného vzduchu ako normálne tak sa bude drôtik chladiť viac a to je príznačné pre vyššie otáčky)

ale mohol by sa niekto vyjadriť kto to má zaslepené a vyvedené že ako mu auto ide. ideálne aj log z vagu alebo
aspoň screenshot z voľnobehu kde je váha vzduchu.

ako zistíš že turbo tečie? no teraz keď máš olej všade v saní tak asi ťažko. v každej hadici bude olej, v intercooleri, v turbe ... proste všade.
ale ak bolo nedávno na repase tak podľa mňa ešte tiecť nebude. ak máš na výstupe tej rúrky z odvetrávania (červený krúžok) veľa oleja
tak je problém tam. a prečo to pri štarte dymí namodro? no lebo olej zo sania pri stojacom vozidle zrejme stečie/nakvapká na sacie ventily
alebo do valcova potom pri štarte sa to razom všetko spáli (olej + nafta) a je z toho ku*va smrad a modrý kouř

počúvaj ale na otestovanie nemusíš hneď záhradnú hadicu ťahať. pootoč tú rúrku o 180° (v mieste zeleného krúžku) a niekde pri vstrekovačoch
umiestni a pripevni plastovú/kovovú nádobku, do nej nasmeruj tú pootočenú rúrku. v mieste červeného krúžku samozrejme zaslepiť.
a takýmto spôsobom si vieš aj reálne zmerať koľko oleja za aký čas ubudne (keďže olej bude v nádobke)
a bude sa ti kus pariť spod kapoty to sa nezľakni

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

No přesně tuto hadičku mám v plánu vyrušit stejným způsobem jako Ty, abych aspoň zjistil, jestli ten olej tam jde odtama do toho EGRu. Ten "test" jsi prováděl jak? Že si takhle 2-3 dny jezdil? 

A dyť RJ dokáže poznat kolik tam jde teplého/studeného vzduchu ne? Myslíš, že to RJ nerozpozná? Jako mohu se zeptat opět jiného kolegy, co má VAG, nastartovat se sériově zapojeným odvzdušněním a potom to odpojit, ucpat tam kde je červený kroužek a zkusit opět nastartovat, ale myslíš, že se to projeví hned?

Dobře, berme to tak, že turbo neteče. Tak odkud se tam ten olej bere? Jedině z toho odvětrávání, a jakto že je tam?

Ano modrý dým po startu mám, ale jen opravdu chvilku. Takže to bude ten olej, který nesetřely kroužky a zůstal ve válci.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

jazdil som tak asi týždeň a nejako sa mi to proste nezdalo. teraz si ma nasral a asi to vyskúšam ešte raz :-D

tak RJ motora vie akurát teplotu okolitého vzduchu, teplotu vzduchu z intercooleru a palivo dávkuje podľa
snímačov tlaku z turba a váhy vzduchu pokiaľ viem. MAF sensor actual vs. specified value (Manifold pressure sensor = váha vzduchu)

ide o to že povedzme na voľnobehu váha vzduchu dáva hodnotu 270 a teraz bude dávať namiesto toho o 100 viac.
tebe to nemusí robiť problém keďže nemáš EGR zaslepené ako ja. mne už teraz kvôli zaslepeniu EGR dáva o 100 viac

ten olej nezostane vo valcoch kvôli tomu že ich nezotreli piestne krúžky. olej sa dostane do valcov ako písal Martin ASV
kvôli pretlaku v kľukovej skriny sa odvetráva pretlak cez ventil na veku motora a v tých parách je olej, ten sa vyzráža na
stenách hadíc v saní a potom steká. pri vypnutom motore olej potom stečie/nakvapká na sacie ventily alebo rovno na
piesty vo valcoch a potom pri štarte j*bne pecku a bum vonku modrý dym a potom už pohoda čierny dym

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Já zkusím vyrušit tu hadici od klikovky, ucpu tam kde je červený kroužek, a na hadici dám tlumič odfuku od vysoušeče (skládá se z vnitřního filtru, takže olej nevyteče ven) viz obrázek, akorát musím vymyslet uchycení a nasazení na trubku. EGR pořádně očistím a zkusím tam pár dní jezdit. 

Když jsem EGR očistil, tak se to projevilo po pár jízdách tak to zjistím brzo, jezdím denně. 

No říkám, můžu se zeptat toho kolegy co má VAG. Ale jestli se to projeví hned ty hodnoty a na studeném motoru. Když to napojím, nastartuju, podíváme se na hodnoty. Vypnu motor, odpojím hadici a zase nastartuju, jestli to bude ukazovat hned něco jiného?

U Tebe je pak černý dým? U mě takový normální, šedý. To máš asi z toho zaslepeného EGRu :D

601146-tlumic-odfuku-4324070600-iveco-tatra-601146-9.jpg

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

odkiaľ to máš? aké to má pls číslo dielu ten tlmič odfuku?

zmeraj tie hodnoty. RJ 01 (motor), blok meraných hodnôt, kanál č.3 je váha tuším.
sú tam 4 polia. myslím že stredné dva sú hodnoty váhy vzduchu. jedna je hodnota specified (očakáva RJ motora)
a v druhom poli je skutočne nameraná cez váhu vzduchu (tuším G71 MAP sensor)

dym by mal byť čierny u nafťáku, nie? teda takto ... keď túrujem na voľnobehu a potom pozriem na zem pod výfuk,
tak sú tam čierne sadze. nehovorím, že ide z výfuku taký čierny dym že nepresvitá (ako tí čo majú divný chiptuning).
proste normálny tmavý až čierny dym. pri štarte namodro. vodná para (biely dym) žiadna
proste ten dym nie je modrý ani biely ale normálny kua :-D aby som sa vyjadril. modrý iba pri štarte

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Tyo cislo nevim, ale poslu odkaz https://www.skarab.cz/cs/zbozi/tlumic-odfuku-tatra-92022 (je jich vic typu poslal sem Ti prvni co sem nasel)

Ohledne tech hodnot. Jsem absolutne ve spanelske vesnici xD. Vysvetlim to kolegovi a on to snad pochopi co po nem chci zmerit. 

Jo tak takovej spis cernej dym no xD.

 

Upraveno uživatelem Laky

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

OctaviaClub.cz

Již od roku 2003 přinášíme informace nejen pro majitele Octávií. Staňte se i vy členem OctaviaClubu a získejte členské výhody.

Prostor pro reklamu

Zde může být i vaše reklama.

Prostor pro reklamu

Zde může být i vaše reklama.

Prostor pro reklamu

Zde může být i vaše reklama.

×

Důležitá informace

Používáním těchto stránek, souhlasíte s jejich Pravidla, používáním We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. a politikou ochrany osobních údajů.