Přejít na obsah

startér octávie 1.6 74KW


pavel71

Doporučené příspěvky

asi už se každý z nás setkal s tím že mu startér přestal točit nebo se roztočil až po té co se na něj poklepalo kladívkem či zůstával tkzv. viset přišel sem na to že problém způsobuje silový kontakt uvnitř cívky startéru jenž se časem vlivem vysokých proudů opálí a nefunguje jak má a jelikož ten problém kontaktoval i mě rozhodl sem se tomu kouknout na zoubek :rolleyes:

takže otevřít motor a odpojit mínus pol baterie

upraveny_Obraz0854.jpg

dále 13 klíčem odpojíme hlavní plusovej přívod ke startéru

upraveny_Obraz0857.jpg

odpojíme konektor s cívky startéru

upraveny_Obraz0856.jpg

ted 13kou na gole povolíme na horním šroubu startéru ten plastovej kryt a na spodním šroubu startéru držák trubky

upraveny_Obraz0859.jpg

ted vytočíme 18kou na gole vrchní a spodní šroub co drží samotný startér a ten vyndáme a šup s ním na ponk :)

upraveny_Obraz0858.jpgupraveny_Obraz0860.jpgupraveny_Obraz0861.jpg

na cívce startéru povolíme 13kou klíčem přívod k uhlíkům samotného startéru

upraveny_Obraz0862.jpg

povolíme 2 křížové šroubky deklu vrchního uložení ty šroubky sou občas v bídným stavu mě se osvědčilo je nejdřív povolit stranovejma štípačkama a až poté použít šroubovák :)

upraveny_Obraz0863.jpg

sundáme deklík a odjistíme hřídelku rotoru

upraveny_Obraz0865.jpgupraveny_Obraz0864.jpg

vytočíme 7kou klíčem dva šrouby co drží ten startér pohromadě vytáhnem a sundáme vrchní víko

upraveny_Obraz0866.jpg

pod víkem sou uhlíky ty stáhnem za pomoci golového ořechu č.24 pokud by byly špatný dáme komplet nový

upraveny_Obraz0867.jpgupraveny_Obraz0868.jpg

stáhnem si stator pokud bude zadělanej očistíme z venku i zevnitř stáhnem i rotor tomu proškrábnem drážky komutátoru

upraveny_Obraz0869.jpgupraveny_Obraz0870.jpg

a ted k jádru pudla musíme se podívat pod víko cívky nebo pokud se někdo rozhodne dát novou musí nejprv povolit 3 torxi co jí drží a pak jí vyháknout

upraveny_Obraz0872.jpg

já se rozhod pro lacinější verzi tj opravu cívky -nejdřív cívku za pomoci nabroušenýho šroubováku opatrně po obvodu odpertlujem podotýkám opatrně !!! ten bakelit pod pertlem se vylamuje !!! pak musíme odletovat a odsát cín s těch 2 pájených spojů a pak taháme víko směrem vzhůru,pod víkem je měděný silový kontakt a pružinka

upraveny_Obraz0873.jpgupraveny_Obraz0874.jpg

opilujem opálený kontakty ve víku cívky,opilujem i pohyblivý měděný kontakt a ten mírně napružíme -přiohnem já to dám do svěráku sundám pružinku a mírně z vrchu klepnu na tu vodící osičku ,poté cívku opět složíme nezapomenem na pružinku,zapertlujem a zaletujem řádně oba spoje,ještě než to složíme můžem si závitníkem protáhnout závity obou šroubů a očistíme dosedací plochy obou šroubů:palec:

pak složíme zbytek startéru nezapomenem máznout vrchní a spodní uložení pokud by někdo měl nová futra vyměnit,nezapomenou na vrchu zajistit rotor startéru a do vyčištěnýho deklíku nacpat trochu vazelíny

pak vyskoušet venku na baterii funkci startéru a pokud je vše v pořátku namontovat do auta :)

Odkaz ke komentáři
  • o 11 měsíců později...
Guest stenli 1985

Ahoj,koukam,že se asi ve startérech vyznáš,mě začel startér zlobit nedávno :-( když je motor teď v zimě studenej tak nastartuju bez problémů ale jak se motor zahřeje a mám nastartovat za tepla,tak zaboha nemůžu nastartovat. Startér se vysune a převalí motor (to sem usoudil když sem zvedl kapotu a koukal na řemenici) no a pak se už dál netočí a startér jen hučí a když otočím klíčem v zapalování zpět ze startování na 0 tak startér jakoby jednou hlasitě cvakne. To udělá třeba 5-10x než se mi podaří nastartovat. Jo a ještě se občas při tomto problému ozve z palubovky 1x nějaký výstražný tón :-( ale žádná kontrolka nebliká a diagnostika nic nehlásí.Pouze - 1 Nalezeny chyby:

00533 - Regulace volnobehu

19-10 - spodni hodnota dorazu - Sporadicky

ale to by na to nemělo mít vliv né?

Odkaz ke komentáři

problém vidim v cívce startéru a jejím silovým kontaktu bude vypálen v návodu máš co stim udělat a skoukni celej startér už sem se setkal stim že třeba dali náký uhlíky z druhovýroby ty byly měký a do roka se zbrousili a ten prach zadělal startér tak že se mu nechtělo otáčet

Odkaz ke komentáři
Guest stenli 1985

problém vidim v cívce startéru a jejím silovým kontaktu bude vypálen v návodu máš co stim udělat a skoukni celej startér už sem se setkal stim že třeba dali náký uhlíky z druhovýroby ty byly měký a do roka se zbrousili a ten prach zadělal startér tak že se mu nechtělo otáčet

Tak sem ho dneska sundal a uhlíky sou ještě dobrý a jinak se zdá vše v pořádku,až na takovou plastovou převodku,či co a ta je popraskaná napadrť :-( více na foto. Tak to asi bude ten problém nebo to nevadí??

post-35280-0-73449900-1388865030_thumb.jpg

post-35280-0-29711000-1388865046_thumb.jpg

post-35280-0-60479300-1388865069_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o 4 měsíce později...

Ahoj, měním celý startér za nový ale problém je že prostě startér nejde vyndat. Povolil jsem všechny šrouby i konektor cívky ale ani za boha nejde sundat. Plast jsem sundal po té spodní šroub jsem vytáhl (cca 10cm dlouhý) potom jsem sundal ten horní .. nikde nic nezůstalo a prostě si tam jen tak stojí. Zkoušel jsem šroubovák na vypáčení a nic. Zkoušel jsem kladivo a nic. Když jsem se ho snažil vyndat tak jsem hýbal celým autem .. PS : Jsem si na 100% jist že jsem vytáhl všechny šrouby.

Odkaz ke komentáři
  • o 7 let později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...