Jump to content
  • OctaviaClub
  • Anthracite
  • Lava
  • Race
  • Corrida
  • Rio
  • Fun
  • Rallye
  • Emerald
  • Topaz
  • Magic


Srovnejte ceny povinného ručení a ušetřete až 70%.


Kocina

Vysoká spotreba na voľnobeh aj priemerná po výmene rozvodov BLS motor

33 posts in this topic Last Reply

Recommended Posts

Zdravím páni, mám menené rozvody cca 2000km dozadu, robil zo skúsený mechanik s prípravkami. Pred výmenou som mal na volnobeh spotrebu 0,5 - 0,6l/hod , 0,7-0,8 s klímou (asi ako každý), teraz po výmene mám 0,9 - 1,0l/hod, bez klími a bez el. spotrebičú. Korekciu rozvodov mám na -2,9 podla diagnostiky. Prvý krát som mal -2,5, sám som to prestavil na 0,0 - auto špatne štartovalo, tak som to skusal nastaviť naspäť no neúspešne :-/ tak som to dal mechanikovi nech to nastaví znova na prípravky. Auto jazdí normálne, normálne startuje všetko o.k. Len spotreba na volnobeh stúpla a tiež stúpla aj priemerná, jazdil som bežne za 5,5/100 teraz pod 6,2l/ hod nejdem :-/ čo mám s tým ešte spraviť :wallbash: ? Všetko to začalo hned po rozvodoch. Iný problém tam nevidím...
Díky za rady...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čo sa týka štartov každý je zlý či iba sem tam , pýtam sa preto lebo mám ten istý problém po výmene rozvodov a na prípravkoch mi to robilo odchýlku -2,4° a po nastavení blízko k nule auto nejde tak ako by malo a aj spotreba je vyššia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po mojom nastavení korekcie y -2,5 na 0,0 bola spotreba na voľnobeh bez spotrebičov 0,4l/h ale auto na druhý deň nechcelo naštartovať, bolo to tak že točí točí - sem tam odpáli a potom chytne, alebo na prvý otoč odlálil 2-3 valce kuckalo a potom sa rozbehli všetky alebo chitlo okamžite a do 3 sekund aj skalapo. Po opätovnom nastavení na prípravky špatné štarty okamžite prestali a všetko funguje ako má len spotreba bola zase hore.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja by som to tak nechal ten motor je asi zvyknutý na toto nastavenie ,možno si Tá spotreba sadne ani v továrni to asi nekorigujú ale dávajú na prípravky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale po 2000km by to malo byť dávno sadnuté? nie? aby tak razatne stupla spotreba si myslím že tam bude nejaký problém, lenže neviem od čoho sa odraziť, bežná diagnostika je O.K. všetko ako má byť. Dostal som info od kamoša skúsiť nalogovať turbo a váhu vzduchu len pre istotu, tak sa na to cez víkend kuknem, ale ani netuším čo s toho zistím.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja som to nedávno robil lebo odišla mi váha a nevedel som o čo ide po nalogovaní som zistil že váha udáva vysoké hodnoty (nad doporučenú normu) tak som ju vymenil a nastala citelná zmena vo výkone a odozve na reakciu plynového pedálu ale spotrebu mám stále nejak vysokú aj pocit že to auto ide raz lepšie a raz horšie ,už som s toho čistý idiot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toto forum mám prečítané už dávno len mám dojem že niektorým agregátom toto laborovanie s vačkou nerobí dobre,jednoducho rozvody na prípravky a neškrabať si to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a zkousel si to postelovat i na jiny hodnoty? Treba na -1.0? Pak je jeste otazka co ukazuje budik a co diag.. a jestli nehlasi nejakou chybu.

 

ale z logicky dedukce:

pri -2.5 je 0.9-1.0l/h

pri 0.0 je 0.4l/h

drive 0.5-0.6l/h ale hodnotu uhlu neznas..

 

takze zkus nejaky mene extremni uhel.. a samozrejme za tepla. Stelovani na 0.0 je u PD blbost.

Edited by Laurin Klement

Share this post


Link to post
Share on other sites

-2,5 se mi zdá moc.Už si to nepamatuji,někde jsem to měl napsáno,ale na DF to kluci píšou.je to i podle čísla jednotky motoru

Share this post


Link to post
Share on other sites

rozvody na přípravky, jiné nastavení není, rádo odchází čidlo vačky, nejdřív spotřeba leze nahoru, pak začne blbě chytat teplé + je už chyba v diagnostice, mne odešlo po 120 000 km resp v té době šla spotřeba nahoru a to samé sem řešil i na jiných autech

 

pokud jsou hodnoty G40 jiné než sutečnost, udělá se jiná symchronizace vačky s klikou

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rolbar dokážu nejak odsledovat v akom stave je to čidlo? či to skutočne končí - odchádza? Diagnostika neukazuje žadnú chybu, ale keď to bolo na nastavené na 0,0 a blbo to štartovalo tak to vyhodilo aj chybu na G40. Vedel by sa na to v Žamberku nekdo kuknút/diagnostikovat nejak inak?? Dojedu tam na celý víkend.


a zkousel si to postelovat i na jiny hodnoty? Treba na -1.0? Pak je jeste otazka co ukazuje budik a co diag.. a jestli nehlasi nejakou chybu.

 

ale z logicky dedukce:

pri -2.5 je 0.9-1.0l/h

pri 0.0 je 0.4l/h

drive 0.5-0.6l/h ale hodnotu uhlu neznas..

 

takze zkus nejaky mene extremni uhel.. a samozrejme za tepla. Stelovani na 0.0 je u PD blbost.

 

Tak tak pred výmenú neznám ten uhel, ja sám už s tým nechcem už moc štelovat, lebo to prvé nastavovanie bolo celkom o potočení o chlup a hodnota skákala z 0,0 na 5,9-6,4 a nic medzi sme nemohli trefit. Až cez prípravky to zostalo na -2,9 teraz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takže odjetých dalších 2000km a bez zmeny, nic si nesedlo, spotreba stale vysoko, pod 6,2 sem sa nedostal ani jízdu na spotrebu :wallbash:

Takže sem zavezel auto do škodovky s tým že chcem nastavit rozvody na origo prípravky. Pokec s technikem a išlo sa na to, technik mi volal za dve hodiny že nedokazal vložiť prípravky do rozvodu v aute že to bolo vychýlené, mne ukazovala diagnostika -2,9 a jemu -3,43 takže to rozhodil, dal prípravky a znova zložil. Následnú kontrolu už nestihel lebo sa zacali stahovat aktualizace do softu. takze tam pojedu dneska na kontrolu. Doma sem to odsledoval sám a ukazuje to -2,0. Každopádne spotreba na volnobeh bez elektrických spotrebiču a klimi je stále 0,9l/hod motor v provozní teplote. Sem nešťastný :wallbash::wallbash::wallbash:

Momentálne uvažuju nad výmenu toho čidla G 40 jak písal Rolbar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takže dalsí navšteva škodovky, tam ukazala diag. nastavenie -1,5 takze prestávam veriť mojej diagnostika :prcprc:

Každopádne furt žádna zmena, na rade je dúkladná kontrola kabloveho zvazku, a potom zmeranie priebehu výstupného signálu z G40, ak by sa tu našiel niekto kto vie ako má vyzerať správny signál nech sa mi prosím ozve, v škodovke to zmerať vedia ale nemáme to s čím porovnať. Takže to zatial odkladám.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vyčistený EGR žiadna zmena, pár foto pro predstavu
Dávka vstreku 6,3mg/str hodnota v 003.2-3 240 až 270mg/str
Spotreba stále 0,9l/hod bez záťaže...

post-31720-0-97237600-1438923281_thumb.jpg

post-31720-0-68781800-1438923286_thumb.jpg

post-31720-0-27983000-1438923290_thumb.jpg

post-31720-0-08426800-1438923294_thumb.jpg

post-31720-0-48549000-1438923299_thumb.jpg

post-31720-0-91042800-1438923304_thumb.jpg

post-31720-0-93167600-1438923308_thumb.jpg

post-31720-0-59419100-1438923314_thumb.jpg

post-31720-0-27300400-1438923318_thumb.jpg

post-31720-0-61429900-1438923325_thumb.jpg

post-31720-0-94689600-1438923334_thumb.jpg

Edited by Kocina

Share this post


Link to post
Share on other sites

kabelem to nebude, ten akorat predava data z auta do pc. Jinak to rozlozis, vycistis a slozis celej motor abys pak zjistil, ze to je fakt ta G40..? nechapu. Hod to do servisu a at ti to cidlo vymenej, originalni - tim ti seridej i rozvody a pak uvidis, minimalne budes mit jistotu, ze cidlo ukazuje to co ma. Nestoji to svet, narozdil treba od dvouhmoty a spojky..

Share this post


Link to post
Share on other sites

CIdlo sa vymiena bez zásahu do rozvodú, a výmena origo dielu 78€ + robota, to mi zatial za pokus - omyl nestojí. Skorej by som ho radšej nechal len zmerať aby som videl či je fakt špatné, mechanik v skodovke mi povedal ze ho vie zmerať lenže nemáme s čím porovnať namerané hodnoty aby sme vedeli či je dobré alebo nie. Momentálne mám typ aj na vadné čidlo chladiacej kvapaliny. Pretože stále robí že pri studenom motore ukazuje 0,6l/h ale pri zohriatom 0,9l/h, tak ma to viacej ťahá k tej teplote. A to čidlo je citelne lacnejšie a vymením ho aj sám.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nový postreh:
Pokial sa motor nezohreja na 80°C EGR je otvorený a spotreba je 0,6l/hod
V momente ked sa motor zohreje nad 80°C sa EGR zatvorí a stúpne spotreba na 0,9l/h

Neviem či to tak má byť alebo nie....

 

post-31720-0-54717700-1439018792_thumb.jpg

post-31720-0-64692400-1439018800_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Projdu čím?? jak na STK? Ale ja sem nemnel problém na STK, manerali mi dymivosť 0,06 a tolerancia je 1,00, takže som bol ukážkové auto, ja potrebujem prísť na to prečo po zohriati motora stúpne spotreba....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takže nejaké nové info sice nemám ale dostal som podnet na vydretú vačku, takže sobota v garáži jasná... držte palce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

OctaviaClub.cz

Již od roku 2003 přinášíme informace nejen pro majitele Octávií. Staňte se i vy členem OctaviaClubu a získejte členské výhody.

RR Tonery

Kvalitní alternativní tonery za skvělé ceny. Vyzkoušeno s doporučeno OctaviaClubem. Pro členy a uživatele diskuzního fóra OctaviaClubu sleva 10%

  • RR Tonery Eshop
  • Potisk triček a mikin

    Sítodílna - Ekologický potisk textilu, šití triček z českých látek.Tiskneme již od 1 kusu.

  • SÍTODÍLNA
  • Prostor pro reklamu

    Zde může být i vaše reklama.

    ×

    Important Information

    Používáním těchto stránek, souhlasíte s jejich Guidelines, používáním We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. a politikou ochrany osobních údajů - Privacy Policy.