Po dlhsej dobe som sa rozhodol/odhodlal pre lepsiu ocistu diskov. S aktualnymi platnickami, ktore ale ze neskutocne disky spinia je to celkom opruz. Vzdy, ked ich chcem vycistit tak, aby boli ako nove miniem velmi vela chemie a vynalozim velke mnozstvo fyzickej sily, kedze spinu musim odstranovat mechanicky kartacom na kolesa, ktory ale nemam moc dobry, kedze sa nezmesti medzi luce. Ale tento vikend som na to dostal chut a vysledok sa mi velmi pacil, takto ciste neboli uz dlhsiu dobu.
Zial som mal tiez skoro dva tyzdne dozadu mensiu udalost. "Odtrhla" sa mi prava, dlhsia poloos. Nic celkom prekvapujuce, kedze ma auto vacsi vykon. Auto sme museli na lane odtiahnut domov, kedze bolo uplne nepojazdne. Na druhy den som rano zohnal poloos (z druhej ruky, kedze bol vikend a potreboval som auto co najskor) a poobede sme frcali do garaze to rozobrat. Hned po zhodeni motoroveho krytu som videl, ze je pruser.
Vsetko bolo spinave od vazeliny co je vo vnutornom klbe. Po lepsej inspekcii som vsak zistil, ze sa nerozpadol vnutorny klb, ale uchytenie pri prevodovke, kt. je na asi 8? sroboch sa odtrhlo priamo z unasaca na prevodovke. V oprave sme nepokracovali, kedze na nieco taketo nemame skusenosti. Zavolal som teda mechanikovi, ktory mal cas sa na to pozriet, ale zial az v nedelu vecer. V nedelu sa tam teda odtiahlo auto a v utorok vecer sa donho mechanik pustil (predvianocny zhon, vela prace...). Este som medzitym samozrejme musel zohnat druhy unasac na prevodovku, kedze v tom mojom boli zatrhnute skrutky. Asi by sa dal opravit, ale zrejme by to bolo viac prace, ako mat nahradny.
Mechanik trochu zazmatkoval, ked mi vecer o 20 volal, ze poloos nepasuje. Sadol som teda do pozicaneho auta a o hodinu a pol som mu priniesol druhu poloos, ktora uz pasovala. Neskor si vsak uvedomil, ze obe poloosi pasuju, ale jedna je tensia (nahrada). Takze zas mensi fuck-up. Auto kazdopadne este v ten den okolo 22 bolo opravene s tym, ze mam jednu poloos navyse.
Osobne sa asi necudujem, ze to prdlo. Par stranok dozadu som pisal o repase/vymene tejto poloosi, ktoru robil moj vtedy "kamarat" mechanik. Neskor sa vsak ukazalo, ze tento clovek je celkom fuser, ktory vela ludi (aj velmi, velmi jemu blizkych ludi) oklamal - ci uz o peniaze, kvalitu dielov ktore menil alebo celkovo o ukony, ktore treba urobit. Vyzera, ze skrukty ktore drzia vnutorny klb na prevodovke neboli uplne spravne dotiahnute a vplyvom casu (a urcite aj vacsieho vykonu) sa postupne povolili a zvysne sa odtrhli.
Takze zas a raz som sa naucil na vlastnej chybe, ze treba davat pozor, komu zverujem auto. Na servisakov som nikdy nemal stastie, snad ale tento, co poloos opravil bude drzat dobre renome (klop-klop).