Přejít na obsah

Jarda87

Uživatelé
  • Počet příspěvků

    11
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Jarda87's Achievements

0

Popularita

  1. Pojem originální olej se mi jeví jako marketingový tah výrobců vydřít z lidí další peníze. Do převodovek se v současné době používají 4 výkonostní specifikace olejů. Do manuálních převodovek se používá olej třídy GL-4. To znamená, že do převodovky Oct. 1.6 můžeš nalít dle libosti syntetický olej 75W90 který specifikaci GL-4 splňuje a nic tim nezkazíš. Nehledal bych v tom moc vědu. GL-3 - nízkoaditivované oleje pro manuálně řazené převodovky se středním namáháním GL-4 - oleje vysoce aditivované určené především pro ručně řazené převodovky a málo zatížené hypoidní převody GL-5 - oleje určené pro vysoce zatížené hypoidní převody, pracující v nejtěžších provozních podmínkách, vystavené proměnnému rázovému zatížení GL-6 - oleje pro hypoidní převody pracující v extrémních podmínkách. Zatím se používají velmi zřídka
  2. Zdravím všechny, Přidávám jednoduchý návod na výměnu oleje v převodovce OCT. 1.6 74/75 kW, který se mi plnně osvědčil. Hlavně tedy z důvodu, že jsem opravdu nechtěl plnit převodovku z boku, což je naprostý nesmysl, když je dané plnící množství výrobcem (1,6 - 1,7 litru). Návod: 1.) Na rovině vypustit starý olej - imbus 17 mm (viz obrázek 1) 2.) Vypuštěný olej zachytit do vhodné nádoby. 3.) Vrátit zpět a utáhnout výpustní šroub. 4.) Vypuštěný olej kontrolně přeměřit z hlediska množství. Já vypustil 1,6 litru. 5.) Odšroubovat spínač zpátečky - trubkový klíč č.24 (viz obrázek 2). 6.) Otvorem spínače zpátečky pomalu nalít nový olej - viz obr. 2 (množství 1,6 - 1,7 litru). 7.) Zašroubovat spínač zpátečky. Celá procedůra je velmi jednoduchá a trvá maximálně hodinu. Jako olej jsem použil plnně syntetický Shell Spirax 75W90 za 175kč litr splňující příslušnou normu VW 501.50 (Api GL-4) a je používán do převodovek koncernu VW. Snad se bude někomu hodit.
  3. Zdravím všechny škodováky. Mám v plánu vyměnit olej v převodovce ve své Octavii 1.6 74kw r.v. 1998. Původní oleji má již krásných 20 let a 165tis. km. :) Jako náhradu použiji syntetický Shell Spirax 75W 90 splňující příslušnou normu API GL-4. Stojí asi 180kč/l, takže lidovka. Nemám však pražádný úmysl lejt tam ten olej jako blázen z boku převodovky a rozebírat kvůli tomu podběh a bůh ví kolik dalších serepetiček. Moje otázka zní. Dá se tam olej nalít otvory viz snímek? (čidlo, zpátečky či odvzdušňovák) Dělal to někdo? Předpokládám, že by v tom zádrhel být neměl, ale raději se ptám znalejších. Díky za odpověď Jarda
  4. S těmi otáčkami jsem si jistý, SDi točí při 100 km/h 2500 otáček (při 160 km/h 4000 ot. viz foto). Podle mě by ta SDi převodovka byla lepší, má delší 4kové a 5kové kolečko. Když s tím člověk jede třeba do Itálie, tak je to děs, 6tku by to chtělo jako sůl. SDi - 160km/hod.
  5. Zdravím všechny Škodováky, Dá se do Octy 1.6 74 kw namontovat převodovka z 1.9 SDi s delšími kvalty? Koukal jsem, že SDi točí cca o 500 otáček méně. V praxi to znamená, že moje Octa při 100 km/h. točí nějakých 3000 obrátek / min., což je z dnešního pohledu úchylný a nemluvě o dálniční 130, to už motor řve jak protrženej. Kdežto převodovka SDi při 100 km/h. točí příjemných 2500 obrátek, což je přijatelnější. Díky za odpovědi a názory Jarda
  6. Zdravím Lidi, Dnes jsem měnil ložisko v levém předním kole na Octavii 1,6 74 kw, 1998. Zarazilo mě, že po povolení středové matice (30 ořech). Nešla poloosa volně vytlačit, nýbrž jsem jí musel doslova vymlátit ven kladivem (přes hliník). Následně před zpětnou montáží jsem vše očistil a namazal, ale poloosa šla do náboje zasunout jen z části, zbytek jsem musel natáhnout velkou silou matkou zpět. Setkal se s tímto někdo z Vás? Popřípadě, jestli je to běžná věc u staré octávky? Díky Jarda
  7. Zdravím, mám takový problém. VAG u mojeho auta (octavia 1.6 74kw, 1998) nekomunikuje s řídící jednotkou motoru. Píše něco ve smyslu jednotka nenalezena. Jinak třeba s budíkama komunikuje bez problému. Neví někdo, kde by mohla být chyba? Děkuji za rady. Jarda
  8. Zdravim ve spolek. Mám problém, který nejsem schopen přesně identifikovat u své Oct. 1.6, 74kw, R.v. 1998. Po zahřátí motoru se zvýší jeho hlučnost. Jedná se o jakési vrzání v oblasti rozvodů po zahřátí motoru. Rozvodová sada (pumpa, kladka řemen origo AUDI má najeto 21tis.). Pro kontrolu jsem stáhnul řemen z vačkové řemenice a kontroloval ložiska kladky a vodní pumpy a obě se jeví v pořádku bez dření s volným chodem. Řemen jsem opětovně namontoval a napnul napínací kladkou tak, aby se kryly napínací zářezy a řemen byl přesně našponován. Po nastartování a ohřátí opět vrzání. Používám olej Valvoline 10W40. Setkal se někdo z Vás s podobným problémem? Napadá mě snad jedině, že by šmajdala některá z řemenic. A nebo, že by odcházelo ložisko vačky či kliky (po zahřátí olej zřídne a projeví se opotřebení ložiska). Díky za každou radu.
  9. Dobrá, děkuji Vám pánové za rady. Dnes jsem volal do jednoho servisu tady u nás. Mechanik mi říkal, že to tedy může být Napínací kladka a nebo vodní čerpadlo (chtělo by to rozebrat). Na uložení kliky ani vačky by to neviděl, ale prý kdo ví. Další věcí je, že jsem tam namontoval nový termostat GATES a příjde mi, že otevírá hrozně pozdě. Venku není bůhví jaké teplo a když přejedu město, tak před barákem mi spustí ventilátory. Jestli třeba neodešlo čerpadlo vlivem vyšších teplot (vadou nového termostatu). Ale to se mi nezdá. No zkusím to nějak vymyslet.
  10. Myslíte, že by ono ,,kňučení" by mohlo dělat uložení vačky či kliky?? Je tam pro to nějaké vysvětlení? Co vim, tak tam jsou kluzná ložiska a v případě jejich vyběhání motor tluče a ztrácí tlak oleje... Navíc auto mám po známém se serviskou ze škodovky a má najeto nějakých 118 tis. Km. Tak snad ten motor není takový šmejd, že by odešlo uložení kliky či vačky..
  11. Zdravím přátelé. Mám takový technický dotaz. Mám Octávii 1.6, 74 kW, rok 98. V poslední době se mi začalo ozývat jakési kňučení v oblasti rozvodového řemene. Děje se tak při volnoběhu, respektive je to slyšet při volnoběhu. Při vyšších otáčkách se to v hluku ztratí. Drážkovaný řemen jsem sundal, abych ho vyloučil, tím to není. Celá rozvodová sada (řemen, kladka, pumpa) má najeto 23tis.km a nenapadá mě, čím by to mohlo být. Respektive, jestli to mám nějak řešit. Případně co může kňučet na rozvodech. Má s tím někdo zkušenost? Děkuji
×
×
  • Vytvořit...