Přejít na obsah

S.t.i.f.l.e.r

Uživatelé
  • Počet příspěvků

    23
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

457 zobrazení profilu

S.t.i.f.l.e.r's Achievements

2

Popularita

  1. Měl jsem taky docela dlouho problém s nadměrným odběrem proudu z baterky (během pár hodin z plně nabité baterky pokles až na 12,0V). Zkoušel jsem pojistky v motoru i v palubovce a nic problém nevyřešilo. Zkoušel jsem odpojovat i jednotlivé konektory ze spodu BSG nebo i relátka z přední strany BSG. Jediná změna byl menší pokles odebíraného proudu na relátku KL30 (pokles asi o 150mA z celkových cca 550mA). Problém se nakonec vyřešil, zdá se, až s výměnou celé BSG. Měl jsem jednotku 3C0937049E a pořídil jsem si 3C0937049AJ (rovnou zapnul cornering mlhovek) a od té doby klesá odběr proudu zřejmě tak, jak by měl. Takže vevcovi patří velké poděkování za tip, u mě zafungoval. 👍 V autě mám mimo jiné doinstalované zabezpečovací zařízení, které má mít dle papíru od výrobce odběr 20mA. Autorádio (čína s Androidem) je nastaveno na to, aby se nevypínalo s klíčkem, ale jen uspalo a nemuselo po otočeční klíčku zdlouhavě bootovat. Na přiloženém obrázku jsou podrobnosti mého měření. Počáteční odběr kolem 1A následuje hned po stisknutí dálkového ovladače (zamknutí auta). První hodinu jsem rozepsal podrobně pouze do 16. minuty, nemá cenu to rozepisovat podrobně dále, protože se opakuje totéž: cca 1x za minutu krátkodobé zvýšení odběru na 0,05A po dobu cca 13 vteřin a opět pokles na 0,03A, výjimečně je krátkodobé zvýšení odběru až na 0,07A po dobu 5 vteřin. Od 17. minuty jsem zapsal pouze údaj, kde se snižovalo napětí baterky až do 4 hodin od začátku měření, pak jsem to už přestal sledovat.
  2. No, vypadá to, že se tady člověk odpovědi nedočká. Ale to jsem tak trochu i očekával. Tak budu pokračovat v monologu. Pro všechny, co by se s mým problémem potýkali také, tak nabídnu jedno z možných řešení - u mě to, zdá se, zafungovalo. Snad se to potvrdí i dlouhodobým používáním/provozem. Nakonec pomohla výměna BSG jednotky. Měl jsem jednotku 3C0937049E a pořídil jsem si 3C0937049AJ (rovnou zapnul cornering mlhovek) a od té doby klesá odběr proudu zřejmě tak, jak by měl. V autě je mimo jiné doinstalované zabezpečovací zařízení, které má mít dle papíru od výrobce odběr 20mA. Autorádio (čína s Androidem) je nastaveno na to, aby se nevypínalo s klíčkem, ale jen uspalo a nemuselo po otočeční klíčku zdlouhavě bootovat. Na přiloženém obrázku jsou podrobnosti mého měření. Počáteční odběr kolem 1A následuje hned po stisknutí dálkového ovladače (zamknutí auta). První hodinu jsem rozepsal podrobně pouze do cca 16. minuty, nemá cenu to rozepisovat podrobně dále, protože se opakuje totéž: cca 1x za minutu krátkodobé zvýšení odběru na 0,05A po dobu cca 13 vteřin a opět pokles na 0,03A, výjimečně je krátkodobé zvýšení odběru až na 0,07A po dobu 5 vteřin. Od 17. minuty jsem zapsal pouze údaj, kde se snižovalo napětí baterky až do 4 hodin od začátku měření, pak jsem to už přestal sledovat. Třeba mé snažení nebylo zbytečné a někomu to pomůže. 👋
  3. No, ať hledám, jak hledám, tak nikde žádné informace o tom, že by šlo něco takového diagnostikou kontrolovat, neexistují. 🤔
  4. Zkoušel jsem odpojit postupně úplně všechno a nic nevykazovalo žádný úbytek na odběru, kromě toho relátka KL30, které zřejmě tedy slouží jen a pouze na stropní lampičky, ale to ubylo jen 100mA, což je při odběru 0,5A malý rozdíl. Ale projedu to někdy ještě jednou. Jak poznám na diag, jestli všechny jednotky správně usínají? Vždyť přeci na připojení k VCDS potřebuji otočený klíček do první polohy, takže žádná jednotka nemůže usínat. Nebo je na to nějaká speciální funkce ve VCDS, která to prověří, o které zatím nevím? 🤔 Tažné zařízení jsem odpojoval jen formou pojistky v palubovce (odpojoval jsem úplně všechny pojistky v motoru i v palubovce vždy po jedné, nikoliv hromadně a problém se mi nepodařilo odhalit). Nebo se má/dá odpojit i jinak? Např. rozpojením konektoru u ŘJ za tapecem v kufru v nadkolí? Mám za to, že tam někde ta jednotka je.
  5. Tak jdu pokračovat v psaní svého blogu. Znovu jsem o víkendu přeměřil všechny pojistky z motorové pojistkovky, i z té v palubní desce. Žádná pojistka nevedla k poklesu odběru proudu na očekávaných cca 0,03A. Vždycky byl odběr ustálený po pár minutách kolem 0,5A. Jediné, co vedlo k částečnému poklesu o cca 0,1A bylo vytažení relátka, které přikládám na fotce níže - bylo i teplé, takže tam nějaká činnost probíhá. Ale zatím nevím, k čemu to relátko slouží. Bohužel, nic jiného k dalšímu poklesu nevedlo. Zkoušel jsem ze spodu BSG vytahovat jeden po druhém i konektory (na přiložené fotce), ale také nic. Nevím, zda by něčemu pomohla výměna jednotky BSG. Nerad bych měnil věci preventivně, aniž bych věděl, že je v nich závada. Ale není to tak dávno (necelý rok), co se mi stalo, že mi při jízdě na dálnici z ničeho nic zhasly budíky (chcípl motor) a nešlo je nahodit (nastartovat), povedlo se to až po nějaké době stání na krajnici a všemožném zkoušení se spínačkou a mým zabezpečovacím zařízením. Tento problém se během té jízdy a několika dalších jízdách vícekrát opakoval. Opravilo se to až po výměně 3 relátek a od té doby je klid. Tak kdo ví, co všechno ta BSG může způsobit. 🤔 A ještě jedna věc. Dobíjel jsem baterku nabíječkou dvakrát během dne. Nejprve dopoledne, abych vykompenzoval ztrátu na baterii z důvodu týdenního stání auta a pozvolného vybíjení až někam k 12V - to proběhlo zcela v pořádku. Poté jsem se věnoval tomu zkoušení pojistek a relátek. Po dokončení kontroly jsem večer chtěl nabít baterku znova (aniž bych auto nastartoval nebo s ním pohnul z místa) a při dobíjení mi zase probíjela kastle, takže alternátor jako příčinu probíjení můžu spolehlivě vyloučit. Pro jistotu jsem altík i odpojil a probíjení pokračovalo dál. Vůbec si to nedovedu vysvětlit - s autem se nic nedělalo, jen vyndávaly pojistky a relátka a vracely zpět, nic se neměnilo a jednou nabíjení neprobíjí na kostru a podruhé ano. Takže další den bádání o ničem a jsem pořád na začátku jak s nadměrným odběrem proudu, tak s probíjením na kostru. 🙄
  6. Včera jsem zase dobíjel autobaterku a tentokrát mi to pro změnu neprobíjelo do kastle, takže problém se stává trochu záhadným. Nejspíš by mohla být chyba někde kolem altíku - stator vs. rotor. Protože to je asi jediné místo, které se v elektrickém rozvodu auta pohybuje a může jednou způsobovat zkrat na kostru a jindy ne (podle toho, zda se zrovna vydřená/vypálená část po vypnutí motoru dotýká nebo ne). To by třeba mohlo vysvětlovat i to vybíjení, jen by to nevysvětlovalo, že to vybíjení po pár hodinách v podstatě přestane. Třeba je moje úvaha mylná, ale to by se ověřilo jen pokusem vyměnit altík za jiný. Náhradní ale nemám a přijde mi docela drahá sranda kupovat jiný jen na zkoušku. Zatím budu dál testovat probíjení na kostru při dobíjení baterky a uvidíme, zda se bude probíjení vyskytovat pravidelně nebo jen nahodile. Pořád jsem taky nikde nenašel přehled kostřících bodů na O2, ale nevzdávám se a hledám dál. 😎
  7. Jasně, takže se potvrzuje, že je někde problém, jen se neví, kde může být. Zajímavé je, že ten zvýšený odběr není trvalý, ale jen dočasný v řádu pár hodin a pak ustane, takže by to neměl být elektrický problém, ale spíš elektronický. 🤔
  8. Tak jsem o víkendu provedl měření klidového odběru baterky (auto po jízdě pár hodin stálo před zahájením pokusu) a výsledky jsou následující: - bezprostředně po začátku měření (tedy ve stavu, kdy je vypnutý motor a klíč mimo spínačku, auto je zamknuté, kapota zacvaknutý zámek) po odpojení konektoru z plusového pólu a napojení multimetru mezi pól baterky a kontakt elektrorozvodů to začínalo na 1,17A - za chvíli odběr kolísá mezi 1,07 až 1,16A - po dalších asi 5 minutách odběr kolísá kolem 0,65A - po dalších 5 minutách už je 0,41A - po dalších 5 minutách 0,38A... - ... po přibližně hodině a čtvrt od začátku měření se odběr pohyboval už jen na 0,19A... - ... po další hodině a půl už kolísal odběr mezi 0,04 - 0,06A, výjimečně displej multimetru problikl na 0,03A Pro jistotu jsem podle příručky k autu prolezl pojistkovku v motoru a v palubce a ověřil, že jsou všechny pojistky tam, kde mají být a o správné hodnotě. Jen v motorvé pojistkovce měla být dle příručky jedna sdířka prázdná, ale pak mi přestal fungovat centrál, tak jsem ji musel zpět zapojit. Odpojením některých vybraných pojistek (např. v motorové pojistkovce ta od rádia) a zpětné připojení nevedlo k úbytku na odběru. Takže jsem celkem bezradný, co mi během pár hodin vyšťaví baterku a pak se to samo vypne nebo uspí, čímž se odběr dostane téměř až k očekávatelné normální hodnotě odběru. Jediné, co mě napadá, je ta zabezpečovací technika od Keetec, protože ta nemá v pojistkovkách žádné jištění a má být napojena mimo jiné na baterku, ale to je jen spekulace. Domnívám se, že takové chytré zařízení bude jistě fungovat tak, aby to nezpůsobovalo nadměrný odběr a po tak dlouhou dobu.
  9. Rozumím a děkuji za info. Ještě se zkusím popídit po těch kostřících bodech, jestli někde není přechodový odpor. Je škoda, že to není v dílenské příručce tak hezky znázorněné jako u jedničkové Octy, aspoň já jsem to tam nenašel. Jinak jsem zapomněl zmínit, že origo alarm a náklonové čidlo jsem dekódoval a někdy od začátku roku 2017 je tam dodělávané tažné, ale tam bych zásadní problém s elektrikou neviděl. V autě je i set přední a zadní kamery, který je napevno připojený k autozapalovači a je k tomu hardwarový ovladač, který rozpozná, jestli je auto dobíjeno za jízdy nebo kamera jede jen na baterku - lze i nastavit úrovně 11.8, 12.0, 12.2 a 12.4V, kdy to má kamery natvrdo odpojit (v poslední době mám odpojené kvůli pozorování vlivu na vybíjení baterky), ale ověřilo se, že vliv na vybíjení to nemá žádný. Stejně tak náhrada za originální zapalovač https://www.aliexpress.com/item/1005003514608228.html je aktuálně odpojená a vliv to nemá. V autě mám trvale do OBD zásuvky připojený OBDLink LX a ten by na to taky neměl mít vliv, protože OBD zásuvka by se měla 2 minuty po vytažení klíčku odpojit od napájení díky zabezpečovací technice. Až to budu mít přeměřené, tak se zase ozvu. 👋
  10. Mám za to, že to bylo kolem těch očekávatelných 30mA. Je mi jasné, že měřené napětí samo o sobě nemá moc vypovídací hodnotu, ale když to baterku v podstatě přes noc vybije do stavu, který je už označován jako hluboké vybití, tak by i takové zjištění mělo stačit k přesvědčení, že je někde problém. Ale určitě budu znovu měřit i ten proud, protože tím ručním držením kontaktů to není dokonalé co do styčné plochy, kvality přítlaku kontaktů, tak i délky držení (nebavilo mě u auta stát čtvrt hodiny, takže jsem to po pár minutách ukončil s tím, že jsem se dostal na hodnoty, které bych mít měl). Ale zkusím to s těmi krokosvorkami a na kvalitnějším měřáku (UT210D).
  11. Není to zase tak dávno, co jsem ho měřil a nevypadalo to nijak odlišně od normálu. Ale dělal jsem to jen ručně držením kontaktů multimetru, mám objednané kleště na jehly multimetru, tak to pak přeměřím ještě jednou, bude to spolehlivější. Pokud je jiskření normální, tak určitě nebude normální probíjení při zapojené nabíječce. 🤔😁
  12. Mám Octavia II combi, r.v. 02/2006, rádio Isudar V72 má CAN-BUS převodník a s autem normálně komunikuje (ukazuje otevřené dveře, zařezená spátečka spustí couvací kameru, čte to live hodnoty z ŘJ jako rychlost, otáčky, stav paliva v nádrži, zataženou ručku, ujeté km atd.). Gateway byla měněná za jednotku 7N0 907 530 AH, takže tady by problém být neměl. Gateway je v autě vyměněná déle, než bylo instalováno rádio. Dělala se spolu s faceliftovýma budíkama nezávisle na instalaci rádia. Nejsem si jistý, zda to jiskření pólu a zvýšený odběr, který se ustálí až kolem 12V, by i po výměně GW mohlo způsobovat rádio. Kolega přede mnou také psal, že vytažená pojistka od rádia problém nevyřešila, tak těžko soudit, kde jinde je problém. Stejně jako kolega jsem nastavil to, aby se po vytažení klíčku rádio neuspalo, ale rovnou vyplo, takže po novém nastartování bootuje Android od nuly. Rádio nemám aktuálně v GW odkódované, takže je pořád v listu výbavy auta a samozřejmě vyhazuje chyby 01304 a 01305, což nevnímám jako problém, který by mohl způsobit potíže s baterkou. Dříve jsem jezdil i s odkódovaným rádiem, takže v GW listu nebylo žádné nainstalované, a to psalo zase jen hlášku o chybně kódované GW (kód chyby 01044), přičemž baterie auta se chovala (vybíjela) stejně jako teď. Náhodou o nějakém přehledu těch kostřících bodů pro mé auto nevíš? 🤔 To probíjení při nabíjení baterky je mi taky záhadou a rádiem by to být nemělo.
  13. Ahoj, mám podobný problém. Sice si nemyslím, že by vznikl s výměnou rádia, ale nemám to vypozorované a rádio také nemám originální (mám Isudar V72). Projevuje se to asi stejně, jak je popsáno v předchozím příspěvku. Autobaterii nabiju do plna a během pár hodin klesne napětí někam k cca 12,2V (do druhého dne není problém pokles jen na 12V). Po stání auta pár týdnů jsem už nenastartoval. Autobaterie je celkem nová a hodně výkonná (Varta Silver Dynamic 77Ah, 780A) a jsem si jistý, že kvalitou baterky to není. Dělá totéž i jiná baterie, kterou jsem do auta na zkoušku dal. Co je zajímavé, tak při kontaktu pólu autobaterie s konektorem z auta to jiskří, což si myslím, že by dělat nemělo. Video zde: Další zajímavost spočívá v tom, že mám na autě plynovou vzpěru místo háku na opření kapoty a při dobíjení baterky dostávám šlehy od vzpěry, takže lehce probíjí. Dělá to jen při dobíjení baterky, po odpojení nabíječky to ustane. Nevím, zda to může být někde v elektroinstalaci zkrat na kostru, špatné zapojení nějakého spotřebiče nebo něco jiného. Existuje někde nějaký přehled/výpis všech kostřících bodů na Octavia II (ideálně 1.9 TDi)? Ideálně třeba i s obrázkem se zakreslením jejich umístění. Tady např. obrázek k octavia 1 ze zdejšího fóra: Na dvojkovou Octu jsem nic takového neobjevil. Napadá někoho nějaké možné řešení vysokého odběru?
  14. Tohle by se mi taky líbilo mít, ale přes 6.000,- Kč je už docela hodně. Nemívají na to někdy i nějakou akci?
  15. Za roky, co to auto mám a na jaké palivo jezdím, nevěřím, že v nádrži jakékoliv sra*ky ještě teď jsou. Otáčky taky dostává, když jedu po dálnici (pravidelně každý týden cestama do práce), ale nejezdím jako závodník, takže nad 2.500 se dostává málokdy a nad 3.000 opravdu jen svátečně (BKC nemá DPF, tak to h*nit v otáčkách nepotřebuji). Nedomnívám se, že bych tím motoru jakkoliv škodil a najeté společné kilometry bez závad mě zatím nepřesvědčují o tom, že bych měl cokoliv měnit. Ale nikomu jeho názor neberu a věřím, že mě taky nikdo nebude soudit za to, jak se k autu chovám. Je to každého věc a odpovědnost za případné vady, které svým stylem jízdy může vyvolat. 😎
×
×
  • Vytvořit...