Jump to content

Fryw

Uživatelé
  • Posts

    18
  • Joined

  • Last visited

Fryw's Achievements

0

Reputation

  1. Prodám octavii 1.6 mpi, 55 kw. Výbava LX. Koupena v bazaru s najetými 220 000 Momentálně má 260 000. Auto jsem používal v každodenním provozu, bez vážných závad. STK: do 5/2023 Za dobu provozu: výměna komplet výfuku a katalyzátoru ( květen 2021, při 253 000) seřízení geometrie, výměna svíček (leden 2021, při 249 000) výměna předních světel (byla již zažloutlá, špatně svítila) výměna čelního skla – nyní bez škrábanců výměna táhel stěračů výměna brzdových destiček a obložení bubnů (249 000) dokoupeno rádio s handsfree dvě sady kol, letní i zimní s dobrým vzorkem Cena: 30 000 27 000, při rychlém a seriózním jednání dohoda možná nedostatky: zjistil jsem drobný únik oleje z převodovky – je dobré kontrolovat při výměně motorového oleje po 15 000, pro jistotu. To pravděpodobně původní majitel neřešil (chybělo 0,5 L oleje v převodovce). Při přeřazování z 5 na 4 se může ozvat zvuková kulisa (ne vždy). Na provoz nemá vliv, řazení je v pořádku. nehřeje zadní sklo – utržený konektor nejde nastavovat levé zpětné zrcátko z kabiny – musí se napolohovat tlakem na zrcátko je vhodné jezdit na aditivovaný benzín (jezdím na verva 100, případně N95 + aditivum), při dlouhodobém ježdění na neaditivovaný benzín jsem zaznamenal mírné pocukávání ve vysokých otáčkách, s vervou nebo adivitovaným benzínem se to neděje (řešeno zde na fóru) kosmetické vady, jaké lze očekávat na tak starém autě (ne koroze)
  2. Ahoj. Potřebuji na svou o2 koupit druhou sadu kol. Asi bych se spokojil s 15". V TP mám 6Jx 15 ET47. Dotaz. Našel jsem liťáky co odpovídají tomu co je v tp s výjimkou ET, mají totiž ET48. Jaké to může přinést problémy jak administrativní (STK, kontrola policie), tak technické. Díky
  3. Tak nepomohlo. "Vesele" škubalo dál. Dal jsem na rady kamaráda a použil aditivum na čištění vstřiků. Nevěřil jsem tomu, že by šel problém vyřešit "chemickou" cestou. No, každopádně do téměř prázdné nádrže jsem dal aditivum a dotankoval do plna. Prvních asi 150 km to občas škublo. A pak už těch necelých 600 km co najedu na nádrž nic. Už tam mam třetí nádrž (s aditivem) a vůbec to neškube.
  4. Nakonec to vypadá, že výměna svíček a zapalovacích kabelů pomohlo.
  5. Po delším pozorování a najetí pár stovek km jsem se zaměřil na pozorování ručičky a musím říct, že v moment, kdy auto zaškube/přestane táhnout, tak se ručička nijak výrazně nevychyli na žádnou stranu. Taky musím říct, že se mi závada za poslední dobu projevila minimálně. Rozhodně to není tak, že by se při každém tahu závada projevila...a třeba při prudkém rozjezdu a akceleraci 1.2.3 vůbec...
  6. Ahoj. Chápu že takto na dálku je to spíš věštění z křišťálové koule, ale třeba to bude někomu povědomé, tak se zeptám. V poslední době vnímám nějaký problém na mojí octavii. Jde o škubání (citelná chvilková ztráta tahu). Pomůže pustit plyn a znovu sešlápnout - v krajním případě, ale někdy to přejde samo. Tak rok zpět jsem vnímal opravdu mírné "poškubávání" při vytáčení motoru ve vyšších rychlostech, nic zásadního, tak jsem to ignoroval. V poslední době se to ale projevuje mnohem výrazněji. Typicky když se třeba napojuji na dálnici a je třeba motor více vytočit, když zrychluji třeba na 4. rychlostní stupeň na 80km/h+, tak motor na moment úplně ztratí tah. Někdy to dokonce připomíná až cuknutí, kdy při rozjezdu rychle pustím spojku. Nestává se to vždy, ale je to tak 50:50. Při rozjezdech nebo vytáčení motoru na nižší převodové stupně to nepozoruji. Pokud jedu klidně a motor skoro vůbec netočím tak je vše v pořádku. Auto startuje bez problémů a chod na volnoběh je v pořádku. Mám diagnostiku a neukazuje žádnou chybu. Na protokolu z TK je uvedeno "mírná netěsnost na výfuku". Nějaké nápady na co se zaměřit? díky
  7. Ahoj. Kamarád mi nabídl stoji Octavia 1 s tímto motorem. Je prvním majitelem, pěkně se o ni staral, neměl na ni žádnou závadu, neboural. Naposled tam vyměnil rozvody, náplně, udělal komplet servis. Je v automatu. Chce repas hydroměniče, který vyjde na 5000 Kč. Má funkční klimu, okna v elektrice, parkovací senzory atd. Má cenu nad takovým autem s tak vysokým nájezdem vůbec cenu uvažovat, nebo i přes svědomitou servisní údržbu se jedná o auto před smrtí? Nahradil bych tím za svoji Octavia 1 , 1.6 55 kw, v LX "výbavě". Auto mám jako vozítko z práce a do práce, 30 km tam, 30 km zpět. Má cenu nad takovou výměnou uvažovat? Nechal by za 15 000.
  8. Ahoj, zvažuji vyměnit mojí starou Octavia 1 1.6 za něco lepšího. Chci opět škodovku. Já vlastně ani auto jiné značky neměl (felicia, fabia, octavia) a nehodlám na tom nic měnit. Prvně jsem uvažoval o S1, ale řekl jsem si, že vyměnit 20 let staré auto za 17 let staré auto není úplně terno. Začal jsem tedy uvažovat o S2. Sympatický je mi benzín, do nafty se mi nechce. Něco jsem najel i v Octavia 1 s automatem - nepreferuji ani manuál ani automat - obojí chápu jako možnosti co mají přednost i slabinu. Moje nejčastější trasy jsou do práce, 30 km tam a zpět - 30% město, 70% silnice I. třídy. Octavia 1 mám v LX "výbavě". Je mi celkem fuk zda půjde o kombík nebo o sedan. Výbava je mi celkem jedno. Dělal se S2 i s halogenama, nebo jen xenon? Po jakém superbu bych se měl dívat, aby mě ta ojetina nesežrala na údržbě a sehnal bych ho do 200 000? Nebo bych měl vrátit do úvahy i S1? Díky za doporučení a názory.
  9. Tak už mám pár kilometrů najeto. Musím říct, že se to znatelně zlepšilo. Mimochodem, v převodovce chybělo téměř 0,5 L oleje.
  10. Díky za doporučení. Vyzkouším a dám vědět cca za týden, jak to dopadlo.
  11. Netuším co to je zač. Byla to levná ojetina z bazaru. Příští týden jdu na výměnu brzdových destiček, tak bych prubnul i ten olej. Doporučíš nějaký konkrétní olej?
  12. Ahoj, předně se omlouvám, pokud téma ohledně převodovky patří jinam (nevypátral jsem kam). S mojí "novou" octavii 1.6 55 kw mám najeto cca 1000 km. Všímám si toho, že pokud podřazuji z 5 na 4 tak to tam jde občas přes zuby. Jiné rychlosti nahoru či dolů problém nedělají. Děje se to tak po delší jízdě, když je vše zahřáté a promazané. Na co se zaměřit? Díky
  13. Když jsem se zmínil o tomto problému bratrovi, tak mi připomněl když on kupoval a později prodával svoji octavii s automatem. Vydali mu malý techničák, kde byl manuál. Po pár letech octavii prodal kamarádovi a on tam dopadl stejně. No, chybovat je lidské. Hlavně jsem rád za ten přístup úřadu, kdy mi vlastně bez jakýchkoliv řečí a průtahů chybu opravili.
  14. Ano, špatně se podívala paní do rakouského techničáku. Po domluvě to bylo opraveno, byl připsán řádek s těma r14 a je to OK. Díky všem za pomoc a rady.
  15. Administrativní chyba. Na úřad jsem se nakonec dovolal. Doplnili a vše ok.
×
×
  • Create New...