Přejít na obsah

KWB

Uživatelé
  • Počet příspěvků

    3
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

KWB's Achievements

0

Popularita

  1. Pro všechny, kdo by tento problém řešili... 1. Co se týče Škody, tak regulátor je stejný na skoro všechny benzínové motory v Octavii 1. 1.6 MPI, 2.0 MPI, 1.8T vč. RS, 1.8 bez turba atd. 2. Jedná se o regulátor, který je řízen tlakem/podtlakem. Čím vyšší tlak v sání, tím vyšší tlak paliva. Čím větší podtlak v sání, tím nižší tlak paliva. Např. u 1.8T je podtlak v sání cca. 0,7 baru při vyplých spotřebičích. Tj. tlak paliva je kolem těch 2,5 baru. Když se odpojí hadička, tak je to řízeno atmosférou, tj. už tam není podtlak a tlak paliva vyleze cca. ke 3 barům. Když jde motor do boostu, tak se tlak v sání tlačí ke cca. 0,6-0,7 baru. Tj. logicky stoupá i tlak paliva v railu. Octavia RS má vyšší plnící tlak, proto i tlak paliva je vyšší - je v tom přímá závislost. 3. Info v dílenské příručce je dobré, ale ten kdo to psal tak nedomyslel, že je potřeba řešit i tlak paliva při boostu. Proto spousta lidí, když měla problém s cukáním při plném plynu, tak v servise udělali rutinní test tlaku paliva a nic nenašli. Většinou závada byla odstraněna výměnou čerpadla na blind. Ale už nikdo nepřemýšlel nad tím, proč to tak bylo. Ti co se zamysleli, tak si udělali log s budíkem na railu za jízdy a došlo jim to... 4. Vyšší výkonové verze jako BAM v Leonu, TT nebo S3 mají 3 barový regulátor také. 4 barové čerpadlo je tam z jedinného důvodu - vyšší průtok. Jsou tam větší vstřiky a vyšší výkon potřebuje více paliva. 3 barové už by to neutáhlo, 4 barové je OK. Proto, když by náhodou někdo měnil čerpadlo, klidně tam může dát i 4 barové. Nic se nestane. Regulátor už si to ohlídá. Naopak by to bylo samozřejmě špatně. Takže pokud někdo má podezření na špatné palivové čerpadlo, tak primárně udělat test za jízdy, ppř. si pomoct tlakovou pumpičkou připojenou na regulátor paliva. EDIT: Díval jsem se ještě do datasheetu toho palivového regulátoru. Udávaný tlak regulátoru je vždy vztahován k atmosférickému tlaku a je konstruován jako poměr 1:1 vůči ovládacímu tlaku ze sání... Tj. např. 3 barový regulátor udržuje 3 bary při atmosférickém tlaku (odpojená hadička). Pokud tlak v sání stoupne např. na 1 bar, tak i regulátor zvýší tlak v palivovém railu o 1 bar. Tj. Výsledný tlak v railu bude cca. 4 bary. Pokud tlak v sání půjde do mínusu (např. podtlak 0,5 bar), tak tlak v railu klesne na cca. 2,5 baru. U 4 barového regulátoru je to to samé, akorát ten výsledný tlak bude o 1 bar vyšší. Jak tu bylo napsáno, že někdo viděl tlak i 6 bar, tak i to je možné. Nicméně mělo by se jednat o skokovou hodnotu, která by měla trvat velice krátce, jinak to značí problém v regulátoru.
  2. AGU má starší typ šroubouvací - VAG# 077103175B (ve Škodovce již není dostupný, ale dá se sehnat na netu ještě jako nasyslené zásoby, ale v zahraničí) AUM, AUQ, ARZ, ARX atd. - VAG# 06A103175 - Nikdo v eshopech ho v ČR nemá, ale ve Škodovce je furt dostupný, cena je cca. 500,- Kč bez slev. Tenhle typ se musí vytlačit ven, je tam zalisovaný, ale při jemném zahřátí to jde ven pěkně. Při zpětné montáži taky lehce nahřát celý držák a jemně naklepat. Jde to v pohodě. Nevím, proč udělali takovou změnu u těch novějších verzí, ale osobně jsem ještě neviděl AGU, které by trpělo na to chrčení (teda pokud pominu úplně vydřené jezdce na napínáku). Osobně jsem spíš každému radil, at' rychle utíká na vrakoviště a vykostí tam nejbližší AGU. Tam se nemusí nic měnit, a funguje to na první dobrou. Jestli by se do toho kdyžtak někdo pouštěl, tak doporučuju přikoupit ještě těsnění mezi vodní chladič oleje a držák, matici, šrouby M7 a koleno odvětrávání. A samozřejmě těsněni mezi blok a smotný držák. A sání dole, jinak to jde strašně blbě... Těsnění chladiče oleje VAG# 038117070A Těsnění držáku VAG# 06A115441J Šrouby M7 4 ks VAG# N 90704007 Matice chladiče oleje - VAG# 068115723 Koleno odvětrávání - VAG# 06A103213F
  3. Co se týče toho škrčícího napínáku při studeném startu, tak to už může být jen důsledek... Ale neřeší příčinu. Než měnit napínák za těžké prachy a vrtat do vaček, tak je dobré první zkusit vyměnit pojistný ventil v držáku olejového filtru. Držák musí dolů a z vnitřní strany je takový malý bazmek, který se musí vytlačit ven. To je ten ventil - VAG# 06A103175. Ventil totiž za chladna neudrží oleje nahoře a pustí ho dole... Proto to pak déle trvá, než se olej dostane k napínáku a hydrám a udělá to tenhle nepěkný zvuk. Dalším řešením je použít starší typ držáku (který je ale úplně stejný) např. z AGU, tam ten ventil má trochu jiné provedení, je na závit, a je trvanlivější...
×
×
  • Vytvořit...