Přejít na obsah

Bastl

Uživatelé
  • Počet příspěvků

    9
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Bastl's Achievements

0

Popularita

  1. Bastl

    Poskakuje

    Čau, a) když máš špatnej podvozek, tak se ti pneu tím, že odskakujou ojedou nerovměrně a pak spíš hučí, jak špatné ložisko, většinou od nějaké rychlosti 40-80kmh (vyvážení nepomůže, novej podvozek už taky ne) b) poloosa, to poznáš zvedni to, zatáhni za ní, bude tam vůle. Dřív se opotřebuje pravá, protože je delší. Zkus kolem otočit, může to cvakat. c) když otočíš kolem a bude to cvakat na obou stranách, tak může být vůle v diferenciálu d) vada převodovky? e) zkus se podívat na reakční vzpěru (ta kost, co drží motor), může být vytrhlá ze závitu, pak to většinou i jakoby cvaká nebo drnčí ale V jakých rychlostech to dělá? pokud ve všech, můžeš vyloučit bod a) špatné pneu. Dej to na zvedák a zkontroluj, zda je vše řádně upevněné a není nikde, žádná vůle? Pokud není, a nedělá to motor, když máš neutrál (zkus to vytočit), tak tipuju převodovku. Vůli v diferenciálu, určitě uslyšíš, když zatočíš koly na zvedáku. Pak zkontroluj, jestli neuniká olej z tlumiče někde, nebo prasklá pružina.
  2. Bastl

    Zadní náprava

    To máš změřené? Do té nápravy z 4x4 se mi moc nechce. Nevím, jak to pořešit pak s těhlicema, aby to nebylo na prasáka.
  3. Bastl

    Zadní náprava

    Bohužel, neměla. Bylo by to nejjednodušší. A další generace, tak to měli, až od nějakého výkonu, nechci kecat, ale myslím 110 nebo 132KW. Octavia 1 pouze 4x4. Jakože pokud by to obsahovalo, nějaké větší úpravy, tak do toho nejdu... Nicméně, pokud by seděli, tady tyhle "rozměry", tak už by ta úprava, nemusela být složitá. Bral bych 4x4, jenže ten haldex atd., to je taková nuda. Jde mi vyloženě o "project car", ty úpravy plánuju rozsáhlejší. Chci tam udělat rám atd. vyloženě užití na zábavu, teď bych chtěl začít třebas v létě ve volném čase. Možná na to použiju jiný auto, ale tohle je levný dobrá dostupnost dílů atd. Akorát ta příčka... (tím na zábavu, myslím ne na silnici) Mám ještě, k dispozici pro tenhle projekt asi dalších 8 aut, 2 známý, mají dost celkem slušných aut a jsou schopni prodat za převod. 😄 Ale Octavia 1 je taková srdcovka. Navíc ji mám i jako daily car a tam bych tu nápravu užil taky. 🙂 No a když to nějak nevymyslím, tak asi použiju Lanciu nebo Peugeot, to mi aspoň nebude líto případně "sešrotovat". 😄
  4. Vzájemná náhrada, mísitelnost a zaměnitelnost motorových olejů je velmi často diskutované téma. V obecném povědomí jsou však, bohužel, některé přežitky, které jsou již dávno překonané.Všechny motorové oleje jsou navzájem mísitelné. Pokud smísíte jakékoliv dva nebo více motorových olejů, nikdy se nic nesrazí, nescukne apod. Problémy byly někdy v druhé polovině 70. let minulého století, v době, kdy se začínalo se syntetickými oleji. Tehdy ne každý syntetický olej byl mísitelný s klasickým minerálním olejem. Dnes již tento problém v žádném případě nehrozí, nikdo si dnes nedovolí vyrobit motorový olej, který by s ostatními nebyl mísitelný.Problém pří mísení různých olejů může být ale jiný. Může se změnit viskozitní charakteristika oleje. Smísení dvou různých motorových olejů např. SAE 5W-40 může za určitých okolností vést i k vytvoření oleje např. SAE 10W-40. Obdobně, smísením olejů SAE 5W-40 a SAE 15W-40 nemusí vzniknout "polosyntetika" SAE 10W-40, ale něco úplně jiného. Příčinou je interakce různých modifikátorů viskozity se základovými oleji. Samozřejmě, nouzově je možné všechno a motoru to příliš neuškodí. Pokud ale je možnost výběru, vždy je lepší doplňovat stejný olej který je v motoru, příp. olej stejné viskozitní charakteristiky. Mísit dva oleje již při výměně motorového oleje určitě není častý případ a nelze tento způsob výměny oleje ani doporučit, ale principiálně to možné je. Takže tak...
  5. Lepší nějakej olej, než žádnej. Někde jsem četl, že by se, ale měla používat, stejná specifikace i na dolití. Jako autu je to asi jedno, ale nemůže olej chemickou reakcí teoreticky degradovat? Nebavím se teď kvůli jiné specifikaci, ale každý výrobce, tam má nějaké svoje složení, aditiva atd. (nechci strašit) 😄 jen mě to napadlo. Klidně i kdybychom se bavili o mixování extrémů syntetiky a nějakých minerálních...
  6. Zdar, Mám zkušenost z minulého roku. Dveře nešly otevřít, beru kámoše a ten mi říká, kámo ty dveře nejdou zavřít. Říkám si, že je to v p., jedny nejdou otevřít, druhý zavřít, tak nad tím spekuluju, než si uvědomím, že ty dveře, co nešli otevřít, teď nejdou zavřít 😄 stačilo to nechat na sluníčku v létě. Normál parkuju v garáži, a jak se to roztopilo zámek povolil. Elektronika nefungovala, byl zkorodovanej drátek od konektoru ve dveřích k jednotce. Zámek jsem vyměnil taky, dával jsem SKF myslím a funguje pěkně. V závěru, tedy zkus nahřát horkovzduškou, pozor ať neopálíš lak a pak zevnitř za kliku nebo táhlo zámku. Vzhledem k ceně zámku a časové náročnosti, bych zámek odvrtal a vyměnil. Cena 500 zámek, práce 2h když tě potkají všechny komplikace (3 šrouby). Zevnitř pak ten torx je s tou kruhovou pojistkou uvnitř bitu, ne klasický! Pozn. Jde to o číslo menším torxem, kterej vypadá, že pasuje, ale strhneš to, pokud budeš muset zabrat.
  7. Zdravím, Měl bych dotaz pro majitele O2. Zda by někdo, zde byl ochotný mi přeměřit, některé parametry zadní nápravy. Přemýšlím, že ju napasuju do 01. Pokud to bude aspoň trochu sedět. Chci předělat zadní nápravu na nezávislé zavěšení, ale nechci 4x4. Nápravu ze 4x4 01 dávat nechci, protože bych musel vyrobit jiné těhlice nejspíš, nebo tam nabastlit čep (ale to si asi každý o bezpečnosti pomyslí to svoje) a na to se můžu v... Náprava 02 se dá koupit celá i do 3000. Nevím, kolik by ji pak stálo opravit... Opískovat, natřít, silenty nové atd. Rozměry, mě zajímají ty 4 šrouby (8 na každé straně 4), kterými je to připevněno ve předu konkrétně rozteč mezi něma. Dále vzdálenost od začátku tohohle úchytu, do středu pružiny a rozteč děr pro uchycení držáku brzdového třmenu. O2 má změněný rozteč, na 5x112, ale náboj jde předělat z 01, to už jsem zjistil. (direct fit) Držáky na ten rám, který nese zbytek nápravy navařím COčkem nebo nechám udělat u karosáře. Pokud ty rozměry budou sedět. S obrázků, se mi zdálo, že by mohlo. P.S. Jde pouze o projekt, je to zábava, moje hobby. Nezajímají mě kecy o tom, že to nejde atd. 😄 díky. Nářadí mám všechno zvedáky, COčko, pískovačku atd. Pokud se to povede, hodím sem nějakej návod. 😉 (duplikované téma z Octavia 1)
  8. Zdravím, Měl bych dotaz pro majitele O2. Zda by někdo, zde byl ochotný mi přeměřit, některé parametry zadní nápravy. Přemýšlím, že ju napasuju do 01. Pokud to bude aspoň trochu sedět. Chci předělat zadní nápravu na nezávislé zavěšení, ale nechci 4x4. Nápravu ze 4x4 01 dávat nechci, protože bych musel vyrobit jiné těhlice nejspíš, nebo tam nabastlit čep (ale to si asi každý o bezpečnosti pomyslí to svoje) a na to se můžu v... Náprava 02 se dá koupit celá i do 3000. Nevím, kolik by ji pak stálo opravit... Opískovat, natřít, silenty nové atd. Rozměry, mě zajímají ty 4 šrouby (8 na každé straně 4), kterými je to připevněno ve předu konkrétně rozteč mezi něma. Dále vzdálenost od začátku tohohle úchytu, do středu pružiny a rozteč děr pro uchycení držáku brzdového třmenu. O2 má změněný rozteč, na 5x112, ale náboj jde předělat z 01, to už jsem zjistil. (direct fit) Držáky na ten rám, který nese zbytek nápravy navařím COčkem nebo nechám udělat u karosáře. Pokud ty rozměry budou sedět. S obrázků, se mi zdálo, že by mohlo. P.S. Jde pouze o projekt, je to zábava, moje hobby. Nezajímají mě kecy o tom, že to nejde atd. 😄 díky. Nářadí mám všechno zvedáky, COčko, pískovačku atd. Pokud se to povede, hodím sem nějakej návod. 😉
×
×
  • Vytvořit...