Přejít na obsah

Pivo

Uživatelé
  • Počet příspěvků

    8
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Pivo's Achievements

0

Popularita

  1. Problém volnoběhu a chcípání při uvolnění plynového pedálu u motoru 1,6 MPI 55kW AEE je většinou způsoben vadnou klapkou sání, konkrétně vadným servomotorem automatické regulace otevření klapky. Motorek po letech zeslábne a už není schopen dostatečně otevřít klapku při klidových otáčkách, nemá sílu aby přemohl pružinu, která klapku zavírá. Vyměň motorek nebo celou klapku za novou, použité klapky většinou trpí stejnou závadou. Činnost servomotoru automatické regulace lze odzkoušet při základním nastavení klapky, kdy řídící jednotka postupně otevře klapku na 4 polohy až do cca 1/3 maximálního otevření a tím ji nastaví. Motorek musí být silný a s klapkou musí doslova cvičit, jinak to nefunguje správně. V tvém případě se klapka otevře pouze nepatrně nebo neudrží polohu otevření. Motorek lze koupit na Aliexpres, stojí asi 650,- i s dopravou. Závada klapky se neobjeví na Vagu a má většinou vliv i na špatné starty, motor se přechlastává a nemá dostatek vzduchu. Normálně by měl chytnout bez plynového pedálu což u špatné klapky v chladném počasí nefunguje, to samé i při uvolnění pedálu kdy padá do nízkých otáček.
  2. Světla DEPO L+K pro Octavii 96-99, tedy takzvaná čirá optika pro předfacelift O1, jsou absolutně nepoužitelná, rozhodně je nedoporučuji, je to šmejd, hned jsem je vrátil. Problém je v tom, že se nedají seřídit protože při dálkových světlech neosvětlují prostor před autem, svítí jenom malým kuželem do dálky, takže nevidíte na cestu. Nelze to nijak odstranit, to mám vyzkoušené, přepojení aby svítila obě vlákna v žárovce je blbost , snaha dát dálkové níž nepomůže, pak máte tlumené jen 10m před autem. Problém je v parabole, Depo totiž čirou optiku udělalo tak, že z původních světel odstranilo kresbu na skle a dalo tam sklo rovné:-)), to udělá jen diletant. Nyní tam mám opět nové originály HELLA s kresbou a ty skutečně svítí, nehledě na daleko lepší mechanizmus seřízení, prostě kvalita funguje.
  3. Ještě se podívej na tu elektrickou část klapky pod černým krytem,jak je připojený konektor, tam je elektronický trimr, který určuje pro řídící jednotku její polohu. Právě tam se to může vydřít, protože se to neustále pohybuje a pak to nemá konstantní hodnotu signálu v určité poloze klapky, nejvíce v první třetině. Pročištění kolikrát nepomůže, protože při otěru materiálu část kontaktní uhlíkové vrstvy prostě chybí. Někde jsem četl, že to na krátkou dobu opravovali jakousi Diavou, nikdy jsem to nepoužíval, ale pokud je to poškozené, tak asi novou klapku.
  4. Také si vzpomínám, že někomu to škubalo, když mu netěsnilo dávkování paliva, někde u čerpadla to přisávolo vzduch. A pak ještě pokud to má elektronické zapalování jako u MPI, tak jestli ti to nedělá ono, také jsem s tím měl potíže, ale pozor nemám tento motor.
  5. Svíčky nové, ale jaké jsi tam dal, já když do felicie MPI dal Brisk, tak motor v nízkých otáčkách škubal.
  6. S výfukem O1 1,6/55kW jsem si užil své, ale nyní to mám vyřešené, tak sem dávám odkaz, pokud to někomu řve nebo rezonuje, třeba vám moje zkušenosti pomohou. http://forum.skodahome.cz/topic/37764-rezo...5/page__st__100
  7. Nevím, jak je to s okamžitou spotřebou při dojezdu ke křižovatce,možná se tam skutečně občas může objevit i 8, ale mám odzkoušené, že většinou by to mělo ukazovat méně, aspoň když na to mrknul, skákalo tam 0 a 2,3l. Průměrná spotřeba s novou Lambda sondou se tlačí pod 8 litrů, po dálnici vzdálenost 50 km Boleslav Jablonec, cca 120km/h tam 7,3, zpátky 6,8. Jinak do čistě průchozího (vybraného) výfuku bych určitě nešel, podle mě výkon to nezvedne a spotřeba výrazně stoupá, viz popisovaných 10l. Motor AEE potřebuje protitlak na výfuku, rozhodně né jenom trubku, vše musí mít dobře utěsněné aby to nepřísávalo vzduch, protože jinak je špatné vyplachování a chybně měří Lambda sonda, která určuje dávkování paliva, potom máš vysokou spotřebu bez výkonu. Zkus si za katalyzátorem odpojit výfuk, auto bude řvát a skoro nepojede se spotřebou možná i 12l. To není karburátorový motor ale stříkačka.
  8. Také vlastním O1 s AEE, koncem roku 2010 měla namále, protože mě naboural 19letý Fitipaldi, blbeček který měl 2 nehody během týdne. Bylo to na totálku, musela na stolici k výbornému klempířii a celý levý předek včetně nápravy se dával nový. Skvěle opraveno, jezdí opět výborně a tak sem napíšu nějaké postřehy. Ohledně spotřeby mám vyzkoušené, že AEE v pohodě jezdí mezi 6-7,8l/100km. Pokud měla tendenci žrát a spotřeba se nedala sundat pod 8l, typicky kolem 9l více, byla vadná kyslíková sonda (lambda sonda). Teď jsem to naposledy řešil po výměně předního dílu výfuku před týdnem, kdy bylo nutné sondu před vyjmutím z původního dílu ohřát aby šla povolit. Po výměně dílu a namontování původní sondy motor běžel normálně, akcelerace v pohodě, vše jakoby v pořádku, ale byla vysoká spotřeba. Pozná se to tak, že když zastavím s ohřátým motorem například na semaforu, tak správně by mělo podle mého AEE ukazovat PC okamžitou spotřebu mezi cca 0 a 2,5l. Pokud se spotřeba drží trvale někde nad 8l, je pravděpodobně vadná kyslíková sonda. Již jsem to jednou řešil a projevovalo se to úplně stejně, také jsem tehdy měnil přední díl výfuku a sonda se při ohřátí před povolením zřejmě poškodila. Bez ohřátí mi bohužel nešla povolit, takže ji tam příště nechám a koupím rovnou novou. Podle mého AEE by se měla i při jízdě městem spotřeba držet okolo 8l, né více. Včera jsem to projížděl s vadnou sondou 9,1l a dnes s novou 7,6l. Takže když tady čtu, že někdo jezdí za 10l, zkusil bych se podívat na sondu. Originál díl kupuji u CC-autodíly, beru BOSCH tuším s indexem AM na konci, je to původní takzvaná "stará" co se tam dává od začátku. Lze použít i tu s P na konci, ale její hlava je menší a má zbytečně dlouhý kabel, nevím jak by tam fungovala, primárně je určená pro 1,6/74kW. Uvítám vaše postřehy.
×
×
  • Vytvořit...