Jump to content

TomášT

OctaviaClub
  • Posts

    1,508
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

Recent Profile Visitors

3,097 profile views

TomášT's Achievements

16

Reputation

  1. Začalo se objevovat něco podobného. Po nastartování úplně studeného motoru normálně motor začíná na cca 1000 otáčkách a postupně klesá dolů na cca 850. V mrazech začíná nad 1200ot. Teď po nastartování studeného motoru se drží pod hodnotou 700 ot. Po zahřátí motoru je ale všechno v normě 😮 Mám podezření na čidlo teploty (nejspíš původní - staré 20 let...), nebo na škrtící klapku (ta má najeto 200 000km).
  2. Našel jsem katalyzátorové témátko a tak se podělím o katalyzátorové trable a nová zjištění. Byla jednou jedna červená Oktávka AEE z roku 2000. Vše fungovalo dobře až předchozímu majiteli jisté .... vyříznuly katalyzátor 😡 A tak koupil nový. I lambda-sondu koupil novou. Namontoval a jezdil. Za nějaký ten měsíc to AEEčko (při 333 106km) vzdalo. Ojnice čtvrtého válce se rozhodla podívat skrze litinový blok na denní světlo. Rozsudek smrti nad jinak docela zachovalým autem byl vyřčen. Jenže pak jednou zazvonil telefon. Slovo dalo slovo. Odtahovka odtáhnula a začalo shánění "nového" motoru. Podařilo se - Martinu Jelečkovi z CC autodíly patří obrovský dík před nastoupenou jednotkou 👍 Perforovaná mrtvolka ven z kastle, "nový" motor dovnitř. Před tím ještě výměna rozvodů včetně vodní pumpy a spojky. Chytnul na první otočení a měl se čile k světu 🙂 Jenže Oktě mezitím stačila propadnout technická a vyměněný motor by potřeboval delší trasu. No nic. Popojíždění okolo dílny musí stačit. Takže hurá na STK - opět na korbě odtahovky. Napětí, nervozita. Což o to. Vše by docela šlo, ale vysoký obsah CO. Ne nijak závratné hodnoty, které by poukazovaly na KO lambdu (prý tam pak skáčou 4,0 a více %). Ve vysokých otáčkách je limit 0,3% a naměřená hodnota 0,6%. O prsa korejské studentky 😃 Podle technika tyto katalyzátory vydrží tak jedny emise. V euforii uděláno to, co mělo být už před tím a každý zodpovědný motorista by to udělal - jenže prostě nebyl čas. Výměna svíček (NGK), kabely (Tesla Blatná), očištění palce a kontaktů v rozdělovači, výměna vzduchového filtru (Bosch). Dobrá no - a ten benzín v nádrži už tam je od jara. A teď ke katalyzátoru. Začal jsem shánět nový. E-shopy vesele nabízely a fotky vypadaly moc krásně. Jako originál. Znáte to - děrovaný plech vespod...nádhera. Po vybalení z krabice, ale něco docela tvarově jiného. BM...jakože Anglie, ale Polsko. Na pytli (do kterého by se vešla spolu s katem i solidně nažraná krajta) se skví nápis Ekonomy 20. To mne okamžitě uklidnilo. Jak je to ekonomy a z PL, tak to bude top kvalita, která předčí i originál o 250 let 😂 Tak další hledání. Opět fotka toho krásného jakože-originálního. Píšu email prodejci... "Ano odpovídá to tomu na fotce". "I otvor na lambdu je z vrchu". Sláva!!! Telefonát druhý den. "No tak nám to došlo od dodavatele.. a není to to co je na fotce". Hmmm!!! Poslední možnost - Tyll. Opět fotka toho krásného jakože-originálního. Cena lehce přes 5000,- no to už by mohlo být ono. Email. Ochota. Nafoceno, posláno. A co byste řekli? Podle fotek je to ten stejný BM jako se mi už válí doma. Akorát ten doma se válí za 2.600,- a ten "asi stejný" se válí na skladě za 5.200,-. Tak nevím. Asi ty kovy o tolik zdražily 😀 Nebo je tam rozdíl ve vrstvě drahých kovů a prostě jeden je na nízkou cenu a druhý je...kvalitnější? Samozřejmě, že otvor na lambdu z vrchu (a před katalyzátorem) nemá ani jeden. Takže se vrací ke 25 let staré konstrukční chybě výrobce. Mělo to celé alespoň jeden efektivní přínos. Spousta e-shopů si po mých dotazech (konečně) aktualizovala fotku u zboží!! No jo, ale co dál? Doufat, že nové svíčky, filtr a čerstvý benzín pomohou? Starý motor prý už bral hodně oleje a tak mám obavu, že mohl dát pořádně zabrat i tomu současnému katu. Jisté je, že pokud vám odejde originální kat, tak vás čeká docela dobrodružství. Ten původní prý skončil v nabídce už v roce 2014 😞 Pořadí fotek od vrchu dolů: BM zakoupený BM od Tyllu originální provedení
  3. Dovézt ji na odtahovce od původního majitele, vyřídit ouřad s přepisem, sehnat jiný motor, vyměnit na něm rozvody, spojku a v další vlně i nějakou tu bižuterii (svíčky, kabely, vzduchový filtr) 😉
  4. Kdopak by tušil, že tento příspěvek bude mít zajímavé pokračování po 11 letech 😀 Zmíněná Okta stále žije. Teda její AEE srdce dotlouklo letos na jaře při 333 106km, ale... před týdnem se nám ji podařilo sebrat hrobníkovi z lopaty...
  5. To je dobrá rošáda převodovek 😀 Jak jezdí "stokoňka" s převodovkou z AEE? Nejspíš úsporněji a tišeji což? 😎
  6. DUU se dávala k motoru 1,6 74kW 😮
  7. Sháním motor 1.6 55kW z Octavie. Ideální by byl například z havarovaného vozu, kde sloužil do poslední chvíle. Motor nemusí být nutně nastrojený příslušenstvím (klapka, altík,....) - to vše je použitelné ze současného. PS: současný motor to vzdal při 333 100km. Utrhla se ojnice na čtvrtém válci a prorazila blok. Zbytek auta je ve výborném stavu a tak je škoda ho poslat na vrakoviště jen kvůli motoru. PS2: pro letité klubáky a pamětníky - neumřela moje předchozí Octavia - ta se (zatím) stále těší dobrému zdraví 😉
  8. No já se nestačím divit. Tak 1.6 55kW má prý karburátor joo? Hoši tak starý to auto a ten motor zase není 😄 Tak trochu poznání o 1,6 55kW: - má škrtící klapku a čtyřbodové nepřímé vstřikování - váhu vzduchu nemá - množství nasávaného vzduchu si ŘJ vypočítává z úhlu otevření škrtící klapky a (pod)tlaku v sacím potrubí - lambda sondu ten motor samozřejmě má - jednu K problému jako takovému: - příčin může být víc - zapalovací trafo, kabely ke svíčkám - zanesená škrtící klapka - respektive vydřený potenciometr, který je uvnitř ní a který posílá ŘJ chybné signály EDIT: přesuňte to do správné sekce prosím. Tam je o tomto problému minimálně DESET vláken, tak ať je tam teda ještě další...
  9. Dlouhou dobu se tu ve vlákně nic neděje, ale událo se toho spousta a já trestuhodně zapomněl na příspěvky do tohoto vlákna. Takže - od roku 2015 už mě vozí kombík s 2,0TDI CR. A teď to nejdůležitější - Okta 1,6 55kW stále žije a stojí ve vedlejší garáži. Momentálně už papírově patří tátovi, protože jsem neměl srdce ji dát z domu. Foto z posledního leštění z jara 2020. V pozadí i s "das Skandal"
  10. Dobře díky. Co to je ET? ...poslední dobou se mluví spíš o EET :-D
  11. Klapky trpí na všech benzínech. Klapku bych z vrakáče nekupoval ani blbou náhodou. Je na tom buď víceméně stejně, nebo ještě hůř. Levnou Čínu bych nekupoval ani blbou náhodou. Je na tom ještě hůř než originál před smrtí. Nová je nová. A drahá zas tak moc není. Zlaté ceny za díly na AEE.
  12. Pokud jezdíš kratší trasy, tak je emulze v zimě celkem normální.
  13. Dotaz: pasují origo lité disky Škoda z Octavie III na Octavii II? Hledal jsem a rozteč děr by podle všeho měla být stejná - 112 Jde mi o to, že na OII v originále tak nějak nemůžu vybrat nic, co by se mi líbilo a v discích na OIII je o dost větší výběr. Co se týče rozměrů pneu nebudu experimentovat. Šestnáctky s pneu 205/55. Ty mám i v techničáku. https://eshop.skoda-auto.com/cz/cs/b2c/hlinikove-disky/kolo-z-lehke-slitiny-denom-7-0j-×-17-5e0071494--8z8x/0/1/10000/43/1001
  14. Včera jsem prozkoumával motorový prostor, protože se mi tam pravděpodobně vyhrčela kuna a všiml jsme si, že vlhne těsnění okolo tady toho snímače. Je to mezi naftovým filtrem a motorem. Je to nejspíš chladící okruh, ale nevím co je to za větev...jestli topení? Nesetkal jste se s tím někdo? Pod tím by měl být asi O kroužek? Takže by stačila jednoduchá výměna...no ale známe koncern.. Voda se nijak výrazně neztrácí.
×
×
  • Create New...