Jump to content

TomášT

OctaviaClub
  • Content Count

    1 508
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

16 Good

1 Follower

About TomášT

  • Rank
    Commonrejlák nečoudivý :-)

Recent Profile Visitors

2 340 profile views
  1. Začalo se objevovat něco podobného. Po nastartování úplně studeného motoru normálně motor začíná na cca 1000 otáčkách a postupně klesá dolů na cca 850. V mrazech začíná nad 1200ot. Teď po nastartování studeného motoru se drží pod hodnotou 700 ot. Po zahřátí motoru je ale všechno v normě 😮 Mám podezření na čidlo teploty (nejspíš původní - staré 20 let...), nebo na škrtící klapku (ta má najeto 200 000km).
  2. Našel jsem katalyzátorové témátko a tak se podělím o katalyzátorové trable a nová zjištění. Byla jednou jedna červená Oktávka AEE z roku 2000. Vše fungovalo dobře až předchozímu majiteli jisté .... vyříznuly katalyzátor 😡 A tak koupil nový. I lambda-sondu koupil novou. Namontoval a jezdil. Za nějaký ten měsíc to AEEčko (při 333 106km) vzdalo. Ojnice čtvrtého válce se rozhodla podívat skrze litinový blok na denní světlo. Rozsudek smrti nad jinak docela zachovalým autem byl vyřčen. Jenže pak jednou zazvonil telefon. Slovo dalo slovo. Odtahovka odtáhnula a začalo shánění "nového" motor
  3. Dovézt ji na odtahovce od původního majitele, vyřídit ouřad s přepisem, sehnat jiný motor, vyměnit na něm rozvody, spojku a v další vlně i nějakou tu bižuterii (svíčky, kabely, vzduchový filtr) 😉
  4. Kdopak by tušil, že tento příspěvek bude mít zajímavé pokračování po 11 letech 😀 Zmíněná Okta stále žije. Teda její AEE srdce dotlouklo letos na jaře při 333 106km, ale... před týdnem se nám ji podařilo sebrat hrobníkovi z lopaty...
  5. To je dobrá rošáda převodovek 😀 Jak jezdí "stokoňka" s převodovkou z AEE? Nejspíš úsporněji a tišeji což? 😎
  6. DUU se dávala k motoru 1,6 74kW 😮
  7. Sháním motor 1.6 55kW z Octavie. Ideální by byl například z havarovaného vozu, kde sloužil do poslední chvíle. Motor nemusí být nutně nastrojený příslušenstvím (klapka, altík,....) - to vše je použitelné ze současného. PS: současný motor to vzdal při 333 100km. Utrhla se ojnice na čtvrtém válci a prorazila blok. Zbytek auta je ve výborném stavu a tak je škoda ho poslat na vrakoviště jen kvůli motoru. PS2: pro letité klubáky a pamětníky - neumřela moje předchozí Octavia - ta se (zatím) stále těší dobrému zdraví 😉
  8. No já se nestačím divit. Tak 1.6 55kW má prý karburátor joo? Hoši tak starý to auto a ten motor zase není 😄 Tak trochu poznání o 1,6 55kW: - má škrtící klapku a čtyřbodové nepřímé vstřikování - váhu vzduchu nemá - množství nasávaného vzduchu si ŘJ vypočítává z úhlu otevření škrtící klapky a (pod)tlaku v sacím potrubí - lambda sondu ten motor samozřejmě má - jednu K problému jako takovému: - příčin může být víc - zapalovací trafo, kabely ke svíčkám - zanesená škrtící klapka - respektive vydřený potenciometr, který je uvnitř ní a k
  9. Dlouhou dobu se tu ve vlákně nic neděje, ale událo se toho spousta a já trestuhodně zapomněl na příspěvky do tohoto vlákna. Takže - od roku 2015 už mě vozí kombík s 2,0TDI CR. A teď to nejdůležitější - Okta 1,6 55kW stále žije a stojí ve vedlejší garáži. Momentálně už papírově patří tátovi, protože jsem neměl srdce ji dát z domu. Foto z posledního leštění z jara 2020. V pozadí i s "das Skandal"
  10. Dobře díky. Co to je ET? ...poslední dobou se mluví spíš o EET :-D
  11. Klapky trpí na všech benzínech. Klapku bych z vrakáče nekupoval ani blbou náhodou. Je na tom buď víceméně stejně, nebo ještě hůř. Levnou Čínu bych nekupoval ani blbou náhodou. Je na tom ještě hůř než originál před smrtí. Nová je nová. A drahá zas tak moc není. Zlaté ceny za díly na AEE.
  12. Pokud jezdíš kratší trasy, tak je emulze v zimě celkem normální.
  13. Dotaz: pasují origo lité disky Škoda z Octavie III na Octavii II? Hledal jsem a rozteč děr by podle všeho měla být stejná - 112 Jde mi o to, že na OII v originále tak nějak nemůžu vybrat nic, co by se mi líbilo a v discích na OIII je o dost větší výběr. Co se týče rozměrů pneu nebudu experimentovat. Šestnáctky s pneu 205/55. Ty mám i v techničáku. https://eshop.skoda-auto.com/cz/cs/b2c/hlinikove-disky/kolo-z-lehke-slitiny-denom-7-0j-×-17-5e0071494--8z8x/0/1/10000/43/1001
  14. Včera jsem prozkoumával motorový prostor, protože se mi tam pravděpodobně vyhrčela kuna a všiml jsme si, že vlhne těsnění okolo tady toho snímače. Je to mezi naftovým filtrem a motorem. Je to nejspíš chladící okruh, ale nevím co je to za větev...jestli topení? Nesetkal jste se s tím někdo? Pod tím by měl být asi O kroužek? Takže by stačila jednoduchá výměna...no ale známe koncern.. Voda se nijak výrazně neztrácí.
×
×
  • Create New...