Přejít na obsah

Aditivum do benzínu


Doporučené příspěvky

Dnes si nedovolí ani nějaký noname prodejce prodávat něco, po čem by odešel motor. Mluvím o možném využití potenciálu motoru, který Shell prostě totálně zabíjí. A jejich "Fuel Save" má v průměru spotřebu větší, než Benzina :wallbash:

 

Hele sleduju ted realnou spotrebu a kdyz natankuju u shellu ujedu vic nez treba u Lukoilu ... s Benzinou zatim nemuzu srovnavat tam mam tech tankovani prilis malo.

Odkaz ke komentáři

Tak jsem s aditivem "vysosal" přes půl nádrže a aniž bych nad tím jakkoli uvažoval, zhruba od poloviny mi přišlo, že auto z nižších otáček lépe táhne. Obecně mi přijde o něco pružněji reagující. Výkonovou špičku moc neposoudím, zde bych si případné změny možná jen namlouval, pokud tam vůbec nějaké jsou, jsou velmi malé ;)

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

Takže dnes jsem poprvé vyrazil s VIFem a musím říci, že i když jsem s jiným aditivem jezdil asi poslední 2 roky (viz. jiné mé příspěvky v tomhle vlákně), tak okamžitě byl poznat rozdíl v následujícím. S minulým aditivem byl motor schopen bez nějakého protestování schopen při plynulé jízdě točit nějakých 1.400 ot., níž už jsem cítil, že to není zrovna zdravé a že motor nemá tah. S VIFem jsem na stejné trase, projeté x-tisíckrát zjistil, že tam najednou mám na otáčkoměru 1.200-1.250 otáček, motor absolutně neprotestuje, „táhne“ a ještě obstojně reaguje na plyn.

 

A druhá věc je ta, že jsem okamžitě poznal, že i v oblasti okolo 1.500 ot., což je turba ještě prakticky mrtvá zóna, je motor daleko živější a neklidnější v tom smyslu, že je mnohem citlivější na plyn a reaguje okamžitě. Resp. prakticky okamžitá reakce a odezva na plyn, která dříve přišla okolo 1.750 ot. je s VIFem už okolo 1.500.

 

Takže za mne maximální spokojenost. Subjektivně se auto v nízkých otáčkách chová tak, jako když jsem tam natankoval V-PR, možná dokonce lépe. Ve středních a vysokých je rozdíl subjektivně nerozeznatelný, protože když naplno zatlačí turbo, tak tam se rozdíl nějakého koníku ztratí. A s ohledem na výše uvedené si dokážu reálně představit, že i spotřeba může jít lehce dolů, ale to posoudím až po pár nádržích.

Odkaz ke komentáři

no N95 vs třeba VERVA 98-101 poznám hlavně ve výkonu, a je to fuk jestli to je čiplá 1.8tsi nebo běžná atmoška 3.6 FSI, dále rozdíl poznám jestli je venku teplo, zima, vlhkost. protože seriové sání se bohužel hřeje od motoru, tak zase výkon lehce jde dolů...

rozhodně s benzínem nejezdím jak DSG 1300 otáček, či 1700 otáček a auto i tam má hrozné zvuky v kabině.

Odkaz ke komentáři

Lepší oddíl ne, jen jiná konstrukce. Motor od Volva v STčku je výrazně nadčtvercový (83/93,2) a tudíž lépe táhne dole a sbírá se z nízkých otáček, zatímco třeba 1.8TSi už je pomalu čtvercový (82,5/84,2), takže mu nízké otáčky moc nesvědčí, ale naopak se lépe vytáčí ve vysokých.

 

STčko zvládne naprosto bez problémů plynulou jízdu na 1.500 – 1.600 ot., což mj. znamená, že i na VI-ku při 70 km/h jede motor pouze zhruba na 10% výkonového potenciálu při těchto otáčkách, nemluvě o nižších kvaltech, takže o nějaké „zátěži“ nemůže být ani řeč. A třeba Felda 1.6-ka, která je ještě více nadčtvercová, byla bez plynu schopná jet i na V.-ku „sama“ na volnoběh 850-900 ot.. A moje minulá 1.8T jela v poho 1.700 – 1.750 ot..

Odkaz ke komentáři

Já tak občas jezdím, ale vím, že to tomu motoru docela škodí, proto namísto 5-ky po městě většinou jezdívám na 4-ku. A když jedu na plný plyn (velmi často :D), točím většinou do 5 500 - 6000 ot/min., více u mého motoru nemá smysl točit, není tam ani maximum krouťáku a už ani maximum výkonu..

Odkaz ke komentáři

tesna: mě je jasné že ten motor to zvládne a tak nějak to pojede...ale bude to spíš trápení. Ale je to každého věc...znám pár takových co taky tak jezdí skoro na volnoběh....jen asi máme každá dost rozdílný pohled na to co to je když auto akceleruje... z 1200/1500ot nebo z 2500ot bude naprostý rozdíl.

Ta 3.6 by ty nízké ot zvládla ale neměl bych na to to srdce ji tak škrtit

Odkaz ke komentáři

Takže druhá část zkušeností z dnešní zpáteční cesty, kdy jsem měl šanci auto testnou ve větším rozsahu otáček:

 

  • i při studeném startu jede motor ihned klidně a vyrovnaně
  • po zahřátí pokles volnoběhu ze „sériových“ cca. 850 na 770 ot.
  • zase o něco hlubší zvuk motoru
  • hutnější brumlání výfuku
  • jednoznačně rychlejší reakce na plyn
  • rychlejší náběh výkonu (tzn. na notoricky známé trase, kde řadím „pocitově“ dle síly motoru jsem řadil o cca. 100 otáček níže)

 

-----

 

 

To VSemi: Rozdíl je právě v jednotlivých motorech, jejich charakteristice a průběhu křivky točivého momentu. Takže u tvého je možná 1.600 ot. problém, u mého naprosto ne a přispívá k tomu mj. kvalita paliva, viz. toto vlákno. Osobně jsem doposud neseděl v žádném benzínu, který by nebyl schopen při plynulé udržovací jízdě točit pohodových 1.700 – 1.800 ot.. To, že se většina motorů z těchto otáček pořádně neposbírá a je nutné víc či míň podřadit, to je věc druhá. Obojí se mj. týká i mého druhého auta s atmosférickou verzí pětiválce.

 

Já, pokud budu věřit grafům z brzdy, které jsou pod 2.000 ot. výrazně horší, než co prezentuje výrobce (což platí obecně u všech benzínových turb, kde je deklarován max. točivý moment v nereálně nízkých otáčkách včetně v diskuzi zmíněné 1.8TSi)., tak třeba v těch diskutovaný 1.600 mám pod plynem 44kW (navíc dál brutálně rostoucích s otáčkami), což převyšuje nebo postačuje na 80% akcelerace v běžném provoze i na nejvyšší RS, u těch nižších stupních ani nemluvě. A pokud nepostačuje, tak prostě stačí podřadit, třeba na Tebou zmiňovaných 2.500 ot. (při 70 km/h odpovídá IV.RS), kdy turbo tlačí do plných a je tam zhruba 118kW.

 

A klidně, až budeš mít cestu kolem, se stav a můžeš posoudit, zda to motor tak nějak zvládá, nějak jede a trápí se, nebo pohodově brumlá při jízdě na desetinu plynu.

 

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Takže doplním zkušenost po najetí cca. 4.000 km. Stále platí vše výše uvedené a k tomu a co je podstatné - pokles průměrné spotřeby od začátku používání o 0,6l (což je statisticky a přesně o 6,7%). Což je při mém ročním nájezdu vcelku zajímavá úspora 3 táců za palivo s bonusem výrazně lepšího svezení.

 

Teď mne přes léto čeká pár delších tras s druhým autem, takže to budu sledovat, jak se to chová při použití v atmosféře.

Odkaz ke komentáři

Asi tak nějak to vidím taky ;)

 

Nutno říci, že jsem rozdíly u Benziny kdysi poznal - Benzina má docela kvalitní palivo a nějaký ten Verva (?) diesel jel malinko líp. Nicméně docela pochybuji, že by to VIF nějak pomohlo - dám sem potom info, pro jednou necelých 200,- Kč oželím pro poznání. Minimálně to motoru určitě neuškodí :)

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...