Jump to content

Poruchy a problémy


Recommended Posts

  • 1 year later...

Ahojte.

 

Rad by som sa opytal, mozno budete vediet poradit.

 

Mam Octaviu Tour II, je nova, najazdenych asi 1300 Km. Niekedy, naozaj len velmi zriedka pri zastavani, alebo rozbiehani, teda nizkej rychlosti /vo vyssej rychlosti sa to neobjavuje/ - pocujem z podvozku, alebo z motora taky zvlastny zvuk ako ked nieco škrie - škrípe, pride mi to ako zvuk plechu, ktory skripe o zem.. Nieco ako ked je zle zaradena spiatocka a pustite spojku - nieco podobne, len s tym rozdielom, ze sa to objavuje pri zastavovani, alebo rozbiehani - teda nie je to sposobene zlym zaradenim.. Objavi sa to aj pri zaradenej aj pri vyradenej rychlosti.. Je to dost pocutelny zvuk, ktory sa objavi a zas na nejaky cas zmizne. Auto ide bez problemov, len ako pisem, niekedy sa objavi tento zvuk a neviem prist na to co to moze byt...

 

Ak by niekto vedel, budem rad..

Link to comment
  • 2 weeks later...

takze problem sa zrejme vyriesil sam. uz sa to neobjavilo dva tyzdne. bol som sa na to opytat aj v autonove, technik povedal, ze to moze byt pocasim a ze iste suciastky musia do seba zapasovat. teplo zima, namraza, vlhko mohli sposobit ze na brzdach sa nieco tvorilo a robilo to hluk. povedal mi ze ak sa to bude objavovat aby som auto doniesol, ze ho nechaju dva dni postat a potom ho vyskusaju, pretoze nemozu nic robit bez toho aby to poculi co to vlastne robi. ale ako pisem. zmizlo to a uz sa to neobjavilo, takze verim, ze sa to uz ani neobjavim. ak by sa objavilo opat napisem.

Link to comment
  • 1 year later...
Guest milolko

Zdar ja mám Octaviu 08 roku výroby chcel by som zisťiť či by sa nedala nejak vylepšiť výbava ?? bo nemám ani v elektrike okná ani spätné zrcádkaa dalo by sa ??

Link to comment
Guest milolko

Dalo, proč by ne, otázka je kolik do toho chceš dát peněz.

Nicméně jak to souvisí s 1.4MPI?

pretože moja je 1.4 mpi ale to je jedno ja netušiim takých 1000 euro asi ona je jak nová len výbava je slabšia je to ročníík 08 na tachometri poctivých 20000 a bez škrabanca takže tip top :)

Link to comment
  • 3 months later...

Ahojte.

 

Rad by som sa opytal, mozno budete vediet poradit.

 

Mam Octaviu Tour II, je nova, najazdenych asi 1300 Km. Niekedy, naozaj len velmi zriedka pri zastavani, alebo rozbiehani, teda nizkej rychlosti /vo vyssej rychlosti sa to neobjavuje/ - pocujem z podvozku, alebo z motora taky zvlastny zvuk ako ked nieco škrie - škrípe, pride mi to ako zvuk plechu, ktory skripe o zem.. Nieco ako ked je zle zaradena spiatocka a pustite spojku - nieco podobne, len s tym rozdielom, ze sa to objavuje pri zastavovani, alebo rozbiehani - teda nie je to sposobene zlym zaradenim.. Objavi sa to aj pri zaradenej aj pri vyradenej rychlosti.. Je to dost pocutelny zvuk, ktory sa objavi a zas na nejaky cas zmizne. Auto ide bez problemov, len ako pisem, niekedy sa objavi tento zvuk a neviem prist na to co to moze byt...

 

Ak by niekto vedel, budem rad..

 

ahoj, vyskytol sa mi rovnaky problem, aky si mal ty. Tiez mam novu tour-ku (9000km) a zacalo mi to robit rovnake zvuky o akych pises. Chcem by som sa ta spytat ako to dopadlo? Prestalo to tak ako pises a uz sa to neobjavilo? Alebo uz poznas dovod toho skripania? Pojdem sa na to zajtra spytat do servisu.

Link to comment
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Příspěvky

    • 8k km do 3000? Tak to je dobrej trest. No mě říkal jezdit 2000 -2500 otáček, nepodtáčet, nehrotit, přijet po 5k km nechat si vyměnit olej. Ale taky nevidím na škodu, proč si nevyměnit olej hned po 1k km sám a pak při těch 5k km u nich. Ok budu to tedy dodržovat. Poslední otázka, chtěl jsem to pak chipnout (někdy v budoucnu až se to zajede). Takže předpokládám, že dřív jak 15k km asi ne,co? 🙂
    • Tady máš shrunuté nejčastějíší varianty řešení od AI: Podle analýzy zdrojů a popsané závady u Škody Octavia I se nejčastěji řeší vysoký klidový odběr (30 mA namísto doporučených 15 mA) následujícími způsoby: 1. Kontrola a úprava konektorů klimatizace Hlavní příčina: Oxidace nebo znečištění konektorů v systému klimatizace, zejména u tlakového čidla (umístěného na chladicí trubce vpravo dole) nebo konektoru elektromagnetické spojky kompresor. Řešení: Demontovat spodní kryt motorového prostoru pro přístup ke konektorům. Vyčistit kontakty konektorů od koroze a nečistot, ošetřit kontaktním sprejem. Po úpravě konektor obalit silikonem proti vlhkosti. 2. Výměna nebo repase řídicí jednotky Climatronic Pokud čištění konektorů nepomůže, problém způsobuje vadná řídicí jednotka klimatizace (Climatronic). Mechanik správně identifikoval, že odpojení této jednotky sníží odběr na normál. Postup: Ověřit kompatibilitu nové/reparované jednotky s vozem. Repase stávající jednotky je ekonomicky výhodnější než koupě nové. 3. Kontrola kabeláže a zemnění Méně častá závada je vadná kostra. Zaměřte se na: Poškozené izolace kabelů v okolí Climatronicu. Korodované zemnící body (zejména u senzoru teploty výparníku G263). Test: Multimetrem změřte průsak proudu v obvodu pojistky č. 16. 4. Ověření časové prodlevy Některé řídicí jednotky (včetně Climatronicu) mohou po vypnutí vozu odebírat vyšší proud až 30 minut před přechodem do hibernace. Akce: Změřte odběr až po 30–60 minutách od zamčení vozu. Pokud klesne pod 15 mA, jednotka je v pořádku. Shrnutí doporučení Začněte vyčištěním konektorů klimatizace, což řeší >60 % podobných závad. Pokud problém přetrvává: Otestujte odběr s časovou prodlevou 30–60 minut. Při trvalém vysokém odběru vyměňte/repasujte Climatronic. Ještě před výměnou jednotky zkontrolujte kabeláž a zemnění. Nákup nového Climatronicu je až poslední krok, ale u popsaných příznaků často účinný. Pro jistotu nechte diagnostikovat i kompresor klimatizace – jeho závada může jednotku zatěžovat .
    • Ahoj, prosím o radu. Když měřím odběr na vozidle v uklidněném režimu naměřím něco kolem 30mA (15mA by mělo být OK). Auto jsem měl u mechanika a ten přišel na to, že po vypojení pojistky č.16 (elektromagnetická spojka klimatizace) nebo po odpojení KLIMATRONIKU hodnoty spadnou na požadovaných 15 mA. To jestli se to vyřeší koupením nového KLIMATRONIKU mi nedokázal odpovědět. V současné době po vypnutí motoru vždy musím tedy vytáhnou pojistku č.16.  Zajímá mě Váš názor nebo jestli jste se někdo s něčím takovým nesetkal, abych KLIMATRONIK nekupoval zbytečně. Diky moc za rady a zkušenosti 😄 
×
×
  • Create New...