Přejít na obsah

Jak poznat bouračku


Guest Trnka46

Doporučené příspěvky

Čaute borci,

 

 

 

chci se zeptat, mám teď v plánu kupovat dvojkovou Octavku kombi 2008 1,9TDi, prodejce tvrdí, že nebyla havarovaná. Dá se to nějak poznat i bez testeru laku? Např. na pátých dveřích je jenom nápis "Octavia", pod ním není cedulka "TDi". Vypovídá to o něčem?

 

Popř. na co si dát pozor při koupi tohoto auta.

 

 

 

Díky moc za případné rady a typy.

 

Velmi nerad bych někomu naletěl na špek..

 

 

 

Jara

Odkaz ke komentáři

jak už je psáno mám tátu automechanika a auto jsem kupoval po bourečce ale bylo opraveno když ho u táty daly na hever tak jim borec naférofku přiznal že to bouraný bylo a klempíř na to řekl že by to nepoznal kdyby to neřekl... kdejaký auto může bejt po bouračce ale když je dobře opraveno poznává se to hodně těžce.

 

Nejlepší je když si sebou vezmeš někoho kdo se v tom opravdu vyzná nebo podle VINu to zjistit...

Odkaz ke komentáři

Navic i to licovani je nekdy osemetny... staci menit na prednich svetlech obrysovky, kvuli cemuz musis vyndat vlastne cely svetlo, pak to tam jen trosku 'spatne' das a hned to nelicuje na 110% a pak ti nekdo z klubaku na srazu rekne, ze to flakas :lol: pripadne to nekdo pri koupi muze povazovat za naznak bouracky, coz nemusi byt pravda.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 měsíce později...

Jedno svetlo mi take sedi malicko hure nez druhe, nechce se mi to ladit, panac porad zkousim zarovky atd ...

Mel jsem nakrivo kapotu, ze i pri otvirani vylestila lak na blatniku az na plnic ... tam vzdadu u pantu, tu kratkou hranu ...

Srouby normalne origo zalokovane, auto nebourane :)

A vite proc ???

Panac to delaji jen lidi ...

 

Kmenova data z vyroby me O2 : vystupni kontrola

 

STŘECHA

Smetí

Lakovna

 

není zadána

TYM

KB8

 

 

5. DVEŘE

Ztuha/Dře

Montáž

 

není zadána

 

 

SLOUPEK D - OBLOŽENÍ

Nelíc./Nespár.

Dodavatel

PZ

není zadána

 

SVĚTLOMET PŘEDNÍ

Nelíc./Nespár.

Montáž

LP,PP

není zadána

 

KAPOTA

Nelíc./Nespár.

Montáž

 

není zadána

 

 

Na co bych ja koukal, pokud neni moznost to dat na zvedak

Datum skel

Jak je nelepeny destak pokud je

Spary obecne, spatne jde sladit ta mezi A sloupkem a blatnikem

Svary v kufru pod kobercem

Jak jdou otevrit dvere

Tapeci ve dverich potahat, jestli neni nejaky volnejsi ( casto pri oprave urvou ty drzaky na tpecu a dzri tam mene )

Strcit prsty pod podbehy a pohmatem zjistit jestli tam neni "hrana" z barvy ( = prestrik )

Pod kapotou srouby blatniku a kapoty, jestli je orig barva, jestli nejsou presroubovany

Stav SPZ, jestli neni pomuchlana.

atd.. atd...

Samo ze idelani to je ojet mericem laku ...

 

 

Jinak servisku bych ani nechtel videt,

nutnosti je historie podle VIN - vsude Vam to reknou zadarmo, jen staci rici ze kupujete toto auto a ze jestli bdue historie OK, ze k nim prijedete na prohlidku, rozvody, olej atd., nestalo yb se mi ze by mi to nerekli ...

kontrola vybavy dle vybavoveho stitku

Kontrola cisla motoru podle VIN

kontrola dazabaze ukradenych aut a databaze leasingovek, jestli neni nejaky zavazek

kdyz budete kupovat od soukromnika, klidne poslete kamose, at zazvoni na sousedy, idealne na duchodce, at se zepta ze chce od souseda koupit auto, jestli nema nejake rodinne, financni problemy, babicky se casto rozkecaji

Auto zasadne zkouset studene ( zadny "jsem se s tim chtel naposledy projet" )

Vynout radio pri zkusebni jizde, at je vse pekne slyset

Log otacek, turba, ...

Ozkouset setrvak - zpomalit, podtocit na 3 a akcelerace, esi to neskube ( jednoduse receno)

Pred pevni jizdou diagnostika ( chyby, vstriky, otacky ... )

Po jizde opet diagnostika

VCDS umi z nekterych jednotek vycist a porovnat hodnoty najetych km v mot. jednotce a budikach ( musi se shodovat +- 100km )

Ozkouset svetla, radio, vyhrev sedacek, klima, proste vse na co vzpomenete.

Pod kapotou zkontrolovat olej ( voda v oleji - emulze ( v zime muze byt normalni ...), olej v nadrzce chl. kap.

Jakykoli unik vseho, neorig sponky, vazaci pasky apod.

Ruzne orig cedulky s cisly dilu na sobe maji vzdy i datum vyroby

Koukat take po nalepkach s vymenou oleje, casto to stoci a zapomenou strhnout nalepku :)

Kdyz vas nechaji sundat hadici k turbu, kouknout na vuli a stav lopatek

A jestli budete okoukavat predface, tak poproste ze se chcete umyt od toho jak jste zkoukavali motor, nechte si na ruce mydlovou vodu

a nakapejte ji na zatku chladice klimy, nechte to natocit a klimu na plny kotel a koukat jestli nedela bubliny = unika medium = novy FL chladic klimy.

 

Je toho kupa, kazdy ma sve metody, ja vybiral takto. Zkusenejsi urcite neco pridaji, upresni ci opravi.

Hodne stesti s vyberem ...

 

DD

 

PS : Ja blbec kontroloval snad vsechno, ale ze v O2 bylo rezervni kolo z O1 jsem si nevsiml :lol:

 

Edit : Jeste ejstli bude majitel souhlasit, odvzete to s nim do autorizaku, ja kdyz kupoval nabizeli prohlidku gratis ( i na zvedaku )

Odkaz ke komentáři
  • o 8 měsíců později...

Jako hlavní pomůčka je zkontrolovat data výrobí. Na každém díle je kdy byl vyroben tak to můžete prozkoumat a pak se ho zeptat jaktože je to měněné. Hlavní jsou světla vepředu a ventilátor. Tím se pozná zdali to bylo bourané. Měřič laku při jeho pořizovací ceně má málokdo a ono se všude píše že 120 mikronů by měl být nový lak a když jsme to zkoušeli na nových autech, tak to taky nesedělo měli třeba i 102 nebo 98. Takže na to se spoléhat přesně nedá. Samozřejmě by bylo divné když by přední dveře měli 102 a zadní 300 mikronů. To už pak problém je. Ale třeba motorový prostor a když se otevřou dveře tak ty místa mají tak 45 - 90, ale někdy už těch 90 je podezřelých.

 

Dá se věřit snad jen autu které bylo po celou dobu v autorizáku, nebo když to kupujete od známého. Třeba i Německá auta mají více mikronů než česká. Dělal jsem na to laborky.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...