Přejít na obsah

Blikání kontrolky motoru


Doporučené příspěvky

Ahoj,

 

vím že se tu podobné téma řešilo nespočet krát, každopádně se mi zdá, že můj problém je zase trochu odlišný. S autem jezdila manželka a nedávno mi poprvé řekla, že začalo blbnout a problikává kontrolka motoru. Dnes jsem si ho vzal na cestu do práce a autíčko se chovalo následujícím způsobem: start ok prvních několik desítek metrů bez problémů, následně začala blikat kontrolka motoru, v cca 0,5 - 1 vteřinových intervalech zhasíná a zase se rozsvěcí, auto ztratí výkon, škube a celé vibruje (skoro jako kdyby nebyla vyvážená kola), je potřeba ho více vytáčet, aby vůbec nechcíplo (jako kdyby vynechával jeden z válců), když se auto zahřálo na cca 45C po asi 2 kilometrech problém zmizel, přestala blikat kontrolka a auto již jelo zbytek cesty normálně. Toto prý dělalo i ženě (jakmile se ohřeje, jede normálně). Jednou jí i auto úplně chcíplo a pak nešlo nastartovat (až cca na desátý pokus), a to když vyjela z garáže, nechalo ho běžet na volnoběh a vrátila se k němu až po chvíli.. Nevíte v čem by mohl být problém? Diskutované hadičky odvětrání motoru jsem měnil cca před 2 roky. Jde o 1,8T, 4x4, z roku 2003. U auta je trochu hlučnější čerpadlo při raním startu.. Svíčky, cívka, nebo vstřik, ...? Předem děkuji za nápady.

Odkaz ke komentáři

1. Nejazdi s tym na 3 valce lebo davas cez hubu katalyzatoru

2. Treba to napichnut na diagnostiku

3. Tipujem to na zapalovaciu cievku, pripadne sviecku... diagnostika by ti to mala povedat, resp. aj vymienacou metodou cievok zistis ktora je zla...

 

 

vag ti vypise cislo valca na ktorom je chyba, musis chybu vymazat, chytis cievku ktora je na valci ktory ti pise vag a vymenis ju za druhu a inom valci, popripajas, nastartujes, prejdes sa nech ti zase zacne blikat kontrolka motora, napichnes na VAG ukaze ti iny valec, je zla cievka, ukaze ti rovnaky valec moze to byt sviecka alebo nieco ine...

 

valce su cislovane od rozvodov, teda ked stojis pred autom tak z lava 1234

 

este keby si nemal vobec sajnu o com hovorim :D tak ked das dole kryt motora tak uvidis 4 "moduly" to su cievky.. odpojis konektor a len tahas smerom hore, rukou, alebo ju mozes jemne velkym srobovakom podpacit aby ti isla lepsie vytiahnut...

Odkaz ke komentáři

1. Nejazdi s tym na 3 valce lebo davas cez hubu katalyzatoru

2. Treba to napichnut na diagnostiku

3. Tipujem to na zapalovaciu cievku, pripadne sviecku... diagnostika by ti to mala povedat, resp. aj vymienacou metodou cievok zistis ktora je zla...

 

 

vag ti vypise cislo valca na ktorom je chyba, musis chybu vymazat, chytis cievku ktora je na valci ktory ti pise vag a vymenis ju za druhu a inom valci, popripajas, nastartujes, prejdes sa nech ti zase zacne blikat kontrolka motora, napichnes na VAG ukaze ti iny valec, je zla cievka, ukaze ti rovnaky valec moze to byt sviecka alebo nieco ine...

 

valce su cislovane od rozvodov, teda ked stojis pred autom tak z lava 1234

 

este keby si nemal vobec sajnu o com hovorim :D tak ked das dole kryt motora tak uvidis 4 "moduly" to su cievky.. odpojis konektor a len tahas smerom hore, rukou, alebo ju mozes jemne velkym srobovakom podpacit aby ti isla lepsie vytiahnut...

Cívka mi už jednou odešla, jelo to pak permanentně na 3 válce dokud se nevyměnila, nyní to při studeném motoru poškubává, vibruje celé auto, ale jakmile se trochu ohřeje jede normálně. Přesto myslíš, že jde o cívku, měl jsem za to, že když odejde, tak prostě odejde definitivně.. :)

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

Tak jsem nechal napojit auto na diagnostiku a závada nejednoznačná. Preventivně vyměněny svíčky, které již byly v žalostném stavu, leč problém trvá. Dále zakoupena použitá funkční cívka a postupně otestována na všech válcích. Cívka č. 3 byla poškozená a byla tedy nahrazena touto "novou". Radostně jsem jel projet auto, ale po cca 300 metrech naprosto stejná situace. Sundal jsem tedy znovu kryt motor a všiml si, že jedna z hadic odvětrání (č. 06A103213AF), kterou jsem jako jedinou v minulosti neměnil, je za spojem utržená. Všechno kolem ní bylo zamaštěné a zastříkané. Dnes jsem objednal novou a věřím, že je to celá příčina problému.

Odkaz ke komentáři

Tak dnes vyměněna utržená hadice odvětrání (č. 06A103213AF), auto jede o trochu lépe, ale problém to nevyřešilo... :-(. Auto dokud se neohřeje vůbec nejede, přidání plynu po pár desítkách metrech nemá skoro žádnou odezvu, plyn jakoby kolísá, chvilku má tendenci přidat ale následně zase téměř chcípá. Jako kdyby tam teklo málo benzínu, plyn si žil vlastním životem, chvílemi vibruje... Kontrolka motoru buďto svítí a nebo problikává.

 

Napadá někoho něco dalšího? Čerpadlo, váha vzduchu, vstřik, ...???

 

Všem předem díky za nápady.

Odkaz ke komentáři

Tak jsem na Aukru pořídil VAG a hlásí mi to následující závady:

 

3 Nalezeny chyby:

16684 - Zjisteno vynechavani zapalovani

P0300 - 35-00 - -

16687 - Valec 3 Zjisteno zapalovani vynechava

P0303 - 35-00 - -

16686 - Valec 2 Zjisteno zapalovani vynechava

P0302 - 35-00 - -

Readiness: 0110 1101

 

a dále

 

1 Nalezeny chyby:

01314 - rid.jedn. motoru

013 - prosim precist pamet zavad - Sporadicky

 

Cívky a svíčky jsem prověřoval a jsou ok, nevíte co by to mohlo být jiného. Někdo tu píše o nějakém zapalovacím modulu..

 

Předem moc díky.

Odkaz ke komentáři

civky = zapalovaci modul. Ak vravis ,ze su ok a ze si ich preveril....tak potom pozri kable k cievkam...niekedy maju uz narusenu izolaciu kvoli rokom ..

 

Letmým pohledem nejsou ty kabely v úplně nejlepším stavu, našel jsem i místo kde trochu chybí izolace.. za motor nevidím, tak je otázka jak vypadají tam. Dá se nějak jednoduše zjistit, že válec č. 2 a 3 vynechává právě z tohoto důvodu, tedy špatné kabely k cívkám? Nějak to změřit nebo odzkoušet, přehodit např. kabel na prvním a druhém válci předpokládám není úplně dobrý nápad.. Nechce se mi je od tam tud hned dolovat, když nevím, že je to tím. Díky.

Odkaz ke komentáři

me by teda spis trapila ta chyba 01314 ta totiz muze byt pricinou vseho .. to muze byt vadna RJ nebo CAN-BUS kabel muze byt poskozeny ...

 

 

http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showtopic=23210

Ta chyba mě tak vyděsila, ale nyní jsem se docela chytil myšlenky, že je někde problém v těch kabelech k cívkám. Auto po ohřátí totiž zpravidla jede normálně (i když závada motoru stále svítí, ale to může viset v paměti), např. ten studený spoj. Je možné ty kabely nějak proměřit jestli dávají potřebný proud?

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...