Přejít na obsah

octavia II 2005 BKD 2.0 TDI


cold911

Doporučené příspěvky

Jsem hodne novy clen tohoto klubu/fora i kdyz ve skodovce jezdim rok znova po pauze asi 15 let. Predtim renault, BMW compact.

hlavni otazka je budoucnost investovat neinvestovat a co dal ???

koupil sem oktavku s cca 256k najeto -> http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showtopic=20269&hl=%2Blun%E1rka&do=findComment&comment=1407920

behem toho roku do toho zarvalo priblizne 60k

- nove rozvody

- nova spojka

- dvou. setrvak

- pruziny einbech z cc-autodily.cz

- nova nadobka na chladici kapalinu

- novy tentokrat neznac. vymenik oleje (ohrev) nevim jak to presne je, sem ajtak....

Dle meho lajckeho nazoru to bude chtit jeste repas starteru, baterie nova asi 3000,-, jeden vstrik 12ka bez prace necham se opet prijemne prekvapit

 

Olaf tomu rikal lunarka, ja treba Jimmy Bejbe, to je burt, hlavni je kam este muze fanda skodovek zajit a uprimne receno ja po zkusenostech s mozna asi nejhorsim vyrobkem z fabriky skoda, dost brzo nebudu, auto je paradni, vypada tak ze par lidem malem upadla celist na prechodu nebo novym majitelim OIII kdyz sem projel kolem, ale to co pisu vyse do toho klidne vrazim ale ocekavam aspon 30k najezt v km a to minimalne a docela se bojim jet s tim nekam mimo cr, sice uz na tom aute pomalu neni co vymenit - to bohuzel nevynahradi sprasenou vyrobu.

Mam tunu jinych starosti s bydlenim a nehodlam vyplaznout mesicne 5-8 litru za opravy coz ted za rok uzivani tak vychazi.

Nejhorsi na tom je ze sem chtel a pocital s koupi RS OIII benal behem 2 let ale koukam ze bude mozna lepsi si do 0.5M poridit neco co ma najeto do 130.000k, 4-6 let stari a vydrzi to dyl nez funglovka ze skody.

 

Predem dekuji za vsechny SUBJEKTIVNI NAZORY !!!!

Ted to ma 268.000km

Odkaz ke komentáři

Na najezd 12k km rocne sis mel koupit benzin a pokud stavis barak, tak sis mel preskladat osobni priority a nekupovat ojety auto o kterem, soude dle textu, prakticky nic nevis, kdyz tu jako investici uvadis rozvody, spojku, setrvak - v tech km se to totiz da s jistotou predpokladat. Rozvody se navic delaji i preventivne spolu s olejem Ten vstrik je vazne ko a nepomuze mu ani repas? Strkas prachy autorizaku?

Odkaz ke komentáři

Má to prostě kilometry - já jsem podobnou kupoval, když měla najeto 180tis. A hold jsem musel počítat s tím, že když to koupím, budu muset koupit i díly, kterté časem a kilometrama odejdou.

Téměř všechno, cos vypsal, jsem donedávna povyměňoval. Jsou to spotřební díly a při tomhle nájezdu mají nárok odejít.

Na druhou stranu sis koupil klubové auto, které patří mezi ty nejvíce vymazlené a opečovávané ;) Když už nic jiného, máš vzhledový "unikát" a zaručený původ, což v dnešní době je taky dost důležitá jistota.

Pokud to bereš jako denní spotřebák, investicím se prostě nevyhneš. Vím, o čem mluvím.

Upraveno uživatelem Schavi
Odkaz ke komentáři

Je to BKD, vstřiky bych nechal repasovat, za těcj 12k to bude celá sada a ne jeden vstřik, není to piezo Conti.

 

Jinak to auto je opravdu unikát, nevím, jestli jsi koupil RS-paket, protože ten má samotný cenu,, že by ti zaplatil polovinu oprav...

 

Ale jak tu ostatní píšou, malý nájezd je pro naftu smrt, má už holka svoje naježděno, ale je vymazlená a po výměně toho co píšeš se pomalu může dostat na půl milion, pak přijde repase hlavy za 20K a jede se dál... teda pak už asi do šrotu nebo muzea škoda :)

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

P.S. pokud člověk nechce investovat do auta velký sumy, má si koupit v OII bud FSI nebo MPI, bohužel každej vidí těch 50-70 haléřu na kilometr jako obrovský problém, já co měl nafty, furt se něco sypalo a to byly nafty co měly najeto do 150tis km, TDCI focus, pak BKD , a následně 1,9TDI BKC, ta byla sice v poho, ale rachot hroznej, tata má Scouta FSI najeto 50tis celkově 270tis a bez investic, několik HTP najeto od 60 do 360 viz moje aktuál a jen benzín a provoz. po spočtení (včetně investic), se nevyplatilo živit naftu. Ale je jedno jestli má auto najeto 150 nebo 400 prostě se musí počítat, že se to vysere a co to stojí. Pro mě 100% už jen benál a plyn, naftu jen novou, kdy je všechno v záruce, možná nový nafty jezdí za 4, ale i tak mě to BKD žralo stejně 6,5 město a ta 1,9 4X4 to stejný. Bohužel, ze zkušenosti už jen takto, spousta lidí mě odporuje, že jen nafta, je to jen o kusu, ale já měl cca za dobu co jezdím 40 aut, se kterými jsem jezdil z toho asi jen 5 kusů nafty a jen s 1dnou nebyl problém, a co se týče benálu, tak byl problém, že se sraly asi 3ks, čili procentuálně mnohem méně. Do benálu tankovaný levný benál, do nafty díky sevřené zadnici, jen "nejlepší naftu" Eurooil bez biosložky a benzina a verva. Toť moje zkušenost.

Odkaz ke komentáři

Myslim, že je to kus od kusu a hlavne o stesti. Ja osobne mam ted 3.ti auto a z toho 2x nafta a jeden MPI benal.

Prvni nafta 1.9 TDI DSG 06 - mel sem dva a pul roku a nalitano cca 65 tkm (kupovano kdyz melo na tachu 125, pak po 2 letech zjisteno ze naposledni servisce v nemecku melo 240, takze minimum kdyz se kupovalo bylo 250) a auto naprosto bez problemu, jediny sem menil rozvody, oleje a filtry a nic jinyho naprosto spolehlivy auto a verim ze by jezdilo doted kdyby me ho jedna "umelkyne" s SUV pri parkovani nezborila..

Pak prislo 1.6 MPI - a za me opravdu nejhorsi motor, zere nehorazne a vubec nejede. Navic vsechno se sralo za rok do toho padlo cca 20tkč

A ted mam 1.9 TDI 08, kupoval s poctivejma 222tkm a ted mam teda najeto cca 9tkm a zatim naprosto bez problemu krom praskle hadicky ostrikovace :)

 

Samozrejme v tom nejsou zapocitany veskery moje upravy na aute, kdyz sem si to dneska spocital tak me malem trefilo, jezdim s naftou za 11kc/km :lol::lol:

Odkaz ke komentáři

za 20tis máš druhej motor i s převodovkou a spojkou :D

Jak říkám, byl jsem vždycky zklamaný z toho jak to žere, bohužel stejným stylem jízdy je mezi benzínem a naftou max 2 litry a to stejný možná i víc je mezi naftou a plynem, takže kdo chce šetřit tak plyn a kdo chce pocit z jízdy tak jen benál, nafta tam nějak nezapadá. :D Je to holt individuál. :)

Odkaz ke komentáři

to se docela divím, my se scoutem máme 2 litry s 1,9 tdi 4X4 6,3 a 2.0fsi 8,3 je to zajímavý a to 1,6 umí i za 5 samozřejmě běžně cca 6-7,5 a nafta 4,5-6, nevím jak jezdíš ty, ale u mě to vychází 2 i kdyby 2,5 tak je to 80 halířů, čili na 20tis km je to 16tis což není zas tolik, ale chápu, že to někomu přijde moc, ale když si přidáš repas vstřiků, turba, spojky (komplet) u benálu max lamela s přítlačákem atd. tak seš v tom 50tis a to počítám, jen v tom nejlevnějším, bez servisu apod. čili jezdit minimálně 3 roky bez investic. No nevím prostě radši investici 20tis do plynu a jezdíš za 9plynu při stejným způsobu jízdy a s naftou za 6 čili za rok je investice zpět, a když se vysere benzínovej motor, stojí to jak nový turbo do nafty, neříkám, že si ji nikdy v budoucnu nepořídím, ale určitě ne pro sebe. :)

Odkaz ke komentáři

Nejnovejsi srovnan octai 2.0 tdi bkd vs 1.2Tsi 77kw v yeti, porad stejny styl jizdy, rozdil 1,5l na sto, za 14 dni co jsem mel auto pujceny mi te rozdil udelal cca 400 rozdil na palivu. Ale je fakt, kdyz by clovek kupoval novo naftu vs novy penzi, tak nez timhle rozdilem vyrovna naupni cenu, tak jde auto skoro z domu.

 

Mam naftu a chtel jsem naftu, jezdim porad dalnici, pade jedu az po prijezdu k praci a na prijezdovce k bytu, jezdit za 9l uz jsem opravdu na nehezkym cisle za palivo a to si plati sam.

Odkaz ke komentáři

JJ však jo, až bude nafta jezdit s komfortem benzínu (což už v některých případech je) za 2-4 litry, tak začnu asi zase uvažovat. Jak říkám, měl jsem, ale jak píše autor článku, investice byly značné, kupováno v 90tis poctivých a prodáváno ve 120tis (BKD) a ty starosti a investice mi za to nestojí, ale někdo to má zase naopak, nevadí mu mazat se s naftou, lít aditiva, v zimě nenastartovat (stejně moc teď není), starat se o to co se tam naleje, dávat turba, vstřiky, spojky apod. to jsou desetitisíce, jak ale píšu, někdo má jinou zkušenost. A to samozřejmě se bavíme o starých autech, a ne o nových kde je rozdíl při koupi nafty taky desetitíce korun. Jako jo je to "trendy" Jak si to každý přibarvuje, jezdím 250, mám tam 180koní, no pojedu i 3litrovou naftu v audi nebo BMW, a jezdím za 3 litry, když tomu šlapu tak za 4 :lol: , neříkám, že všichni. Ale kdyby mě všechny ty motorizace neprošly rukama, tak bych tomu asi věřil :palec::lol: .

Ne samozřejmě rozdíl tam je, to nepopíratelný, běžným způsobem cca 1,5-2 litry u těch našich O2 , samozřejmě v základním nastavení od fabriky co se týče spotřeby. Samozřejmě jsem na jiných penězích u LPG případně CNG než vůbec se nafta může přiblížit.

Upraveno uživatelem vevca
Odkaz ke komentáři

Off topic: ted to po sobe ctu a to jejak od hotentota, at zije table od Applu...

 

Osobne me vsichni dostavaji s tim, jak si porovnavaji indiky pres kone svych aut, nejvyssiho vykonu( a tedy koni) dosahuje vetsina aut od poloviny, spis okolo 3/4 provoznich otacek motoru. Nejvyssiho vykonu teda opravdu potrebuji ti, co jezdi tech 250 anebo ty co neustale akceleruji, potom se ale nemuzou divit, ze odchazi vse okolo pohoneho retezce az po s-bloky predni napravy.

 

Aby se na ukazateli ci na papire ukazala spotreba udavana vyrobcem, stejne se musi jezdit max do 130 km/h, takze potreba miliardy koni je zcestna.

 

Motory fsi jsou jeste poctivy atmosfery, jsem zvedav, co se dlouhodobe ukaze u vsech malo a velkoobemovych turbobenzinu novejsi generace, aby na tom nebyla skoro stejne jako ty odlitany nafty z doby ored krizy:)

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...