Přejít na obsah

Opakovaně zničená lambda sonda


Guest Marcus

Doporučené příspěvky

Dobrý den, mám problém se svou Škodou Octavia 2.0 85kw. Nedávno jsem udělal rozvody (výměna filtrů a oleje), nechal vyměnit obě lambda sondy. Auto jelo cca 10 dní bez problémů. Potom naskočila hláška Check a na diagnistice bylo zjištěno, že odešla přední lambda sonda. Tu se ještě podařilo vyměnit za novou v rámci reklamace. Za pět dní normální jízdy znova signál check a smrad z nespáleného benzínu a zvýšená spoteba tak o 4 litry. To znamená, že je znovu v hajzlu lambda sonda. Váha vzduchu je v pořádku. Nevíte náhodou, co by za tím mohlo být? Předem děkuji.

Odkaz ke komentáři

Častým důvodem proč odchází lambda sonda je např. tankování nekvalitního paliva které pak dohořívá ve výfuku a většinou zničí nejen lambda sondu ale i katalyzátor, nebo další důvod bývá špatnou montáží např. použití silikonu a podobných přípravků k utěsnění, tím se zaručeně lambda sonda zničí a nebo nekvalitní lambda sonda, nejlepší je asi original Bosch. Já mám ve své Octavii stejnou motorizaci a lambda sondy mám ještě původní od výroby (15 let staré) a zatím nehlásí žádnou chybu ale nejspíš je taky budu měnit protože se mi zdá že mám vysokou spotřebu, když už jsme u toho tak bych se zeptal jakou jste měl spotřebu po výměně lambda sond abych to porovnal se svojí spotřebou, měl jste menší spotřebu po výměně lambda sond oproti tomu než to bylo před výměnou? popř. o kolik?

Odkaz ke komentáři
  • o 5 týdnů později...

Častým důvodem proč odchází lambda sonda je např. tankování nekvalitního paliva které pak dohořívá ve výfuku a většinou zničí nejen lambda sondu ale i katalyzátor, nebo další důvod bývá špatnou montáží např. použití silikonu a podobných přípravků k utěsnění, tím se zaručeně lambda sonda zničí a nebo nekvalitní lambda sonda, nejlepší je asi original Bosch. Já mám ve své Octavii stejnou motorizaci a lambda sondy mám ještě původní od výroby (15 let staré) a zatím nehlásí žádnou chybu ale nejspíš je taky budu měnit protože se mi zdá že mám vysokou spotřebu, když už jsme u toho tak bych se zeptal jakou jste měl spotřebu po výměně lambda sond abych to porovnal se svojí spotřebou, měl jste menší spotřebu po výměně lambda sond oproti tomu než to bylo před výměnou? popř. o kolik?

 

Pokud odejde lambda sonda, tak se rapidně zvýší spotřeba. U mne i na 19 litrů průměr. Auto sem dal do jiného servisu k odborníku na Škodovky. Zjistil, že konkrétně dvoulitr je náchylný na neznačkové díly a tak se musí kupovat jen originál. Jak píšete lambdu vyměnil za originá Bosch, dále zjistil, že zapalovací kabely nebyly na dvoulitr, ale na 1.6. Dále vyměnil čidlo teploty. Všechny tři chyby: Neznačková sonda, jiné kabely a vadné čidlo dál ničilo sondu. Nyní je vše už v pořádku a motor ševelí jak nový. Takže pokud budu citovat mého nového servisáka, tak na dvoulitra Škodovku kupovat jen original díly, které jsou jen na dvoulitrový motor a to vzledem k jeho výkonu.

 

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Podíval bych se pod auto na kabeláž snímače oleje . Resp. objednal si svorkovnici s pinama ,  tu co tam je ustřihl a dál nové piny . Jo a kontrola jestli se netře o poloosu . 
    • Zdravím, mám tady takový záhadný problém. Z ničeho nic náhodně začne blikat displej climatronicu, po chvíli se k tomu přidá kontrolka airbagu, která se rozsvítí a "pulzuje" ve stejném rytmu jako climatronic a občas k tomu na maxidotu vyskočí "snímač oleje do dílny". A teď se k tomu přidá i to, že pokud je to auto v téhle " chybě" tak nejde nastartovat, prostě jen točí a nechytne, musím třeba 2x 3x vypnout zapalování a zase zapnout aby chytlo. Tato chyba se objevuje absolutně náhodně a neobjevil jsem žádný spouštěč toho. Jinak auto jezdí absolutně bez problémů a vše funguje. Na odkazu video jak bliká climatronic.Díky za každou radu.https://drive.google.com/file/d/1LCbdYU5Kk29SsHvF5B61BJq0NzYHi9sQ/view?usp=drivesdk
    • Ahoj Jen to trochu oživím,  nechal jsem dodělávat tažné v autorizáku kde se mě technik ptal co s tím budu tahat a když jsem řekl že jen příležitostně klasickou vlečku na bordel a tak, tak mi řekl že chlazení a altík řešit nemusím, pokud bych chtěl tahat karavan tak potom už ano. nechal jsem montovat oddělávací tažné za cenu 15k s daní a bylo do na OIII combi Fl 2018
×
×
  • Vytvořit...