Přejít na obsah

Brněnská knajpa # 4x4+3 O:-)


SKAJA

Doporučené příspěvky

Takový dotaz,

když koupím auto, které po změření výkonu nemá deklarovaný výkon, je to předpokládám jako důvod k odstoupení od kupní smlouvy? Nebo uvedený výkon lze brát např. jako přibližný výkon případně má nějakou toleranci +- nějaké %? A stejný naměřený výkon by měly i jiné kusy stejného výrobce, modelu a motoru, nebo to je vždy záležitost konkrétního kusu? Že jeden může mít např. +20 a druhý kus -20?

 

Zajímavá čísla ZDE

Odkaz ke komentáři

Takový dotaz,

když koupím auto, které po změření výkonu nemá deklarovaný výkon, je to předpokládám jako důvod k odstoupení od kupní smlouvy?

 

Tak u novýho auta by tam ten deklarovaný výkon být měl, s tím to kupuješ, to ti prodejce slibuje. Pokud bude nižší, určitě je to důvod buď k odstranění vady, slevě nebo odstoupení od smlouvy.

 

Ale samozřejmě na ten výkon má vliv spoustu faktorů, od teploty a tlaku okolního vzduchu až po kvalitu paliva a tisíc dalších faktorů. Takže ten automobilkou udávaný výkon je vztažen k nějakým standardizovaným podmínkám. Takže pokud třeba při 40°C naměří někdo na brzdě o 3k míň, asi to není důvod k reklamaci a bral bych to jako běžnou toleranci.

 

Ale pokud tam má být naměřeno o 30k míň, tak si myslím, že je to celkem zásadní problém. Zas je otázka, v jakým "rozpoložení" to auto během měření bylo. U dnešních nafťáků bude významnou roli hrát úroveň zaplnění DPF...pokud je čisto, letí auto jako z praku. Jak se trošku zaplní (případně je ve stavu regenerace), hned je cítit pokles výkonu...takže tam by se asi mělo napřed vypálit DPF a pak měřit. Nechci zpochybňovat práci Dieselpoweru, ale v článku tohle neřeší, takže nevíme, jak to bylo :huh:

Odkaz ke komentáři

Právě na takové kulišárny a nespolehlivé prodejce si i stát vzpomněl a vymyslel to, že lze i ojetou či opotřebovanou věc reklamovat a pokud tak neuspěješ přímo u prodejce, můžeš se obrátit na soud. Dokonce se dívám (radí google), že lze ojeté auto reklamovat od 6ti měsíců až po 2 roky. Samozřejmě si nelze na reklamaci vymyslet kde co, ale takovým jistým úspěchem jsou vady skryté či právní.

Odkaz ke komentáři

Tak nespolehlivé prodejce...ono se to dá brát i opačně - ty v dobré víře prodáš starší věc za nějakou (v porovnání s původní cenou) směšnou cenu a bereš to jako vyřízenou věc. A pak se ti za půl roku ozve ten vykuk, co to za pár peněz koupil a začne si vymýšlet, že se tam objevilo tohle a tamto a že on si to představoval jinak.

 

Tak nevím, ale když kupuji starší věc, beru to tak, že je ve stavu jakém je, co vidím vidím a pokud se tam časem něco projeví, tak s tím holt musím počítat. Něco jinýho by samozřejmě bylo, kdyby to prodávající záměrně maskoval a snažil se tutlat ;)

Odkaz ke komentáři

Právě,

je to dost sporné, neb těžko pak bude někdo někomu dokazovat, že tohle tam v den prodeje nebylo, nebo bylo jenom načnutý apod. Ono je otázka, jak se k tomu postavíš. Být prodejcem, chceš se toho zbavit relativně za dobrý peníze, být kupujícím, rád bys měl i z použité věci spíš radost než nějaké běhání po servisech, vyřizovat a opravovat to apod.

 

 

Zrovna kolegy kamarád o víkendu koupil Volvo, oba s ním dojeli někam na chatu a už neodjeli. Auto prostě nenaskočilo. Naštěstí byl prodejce tak v pohodě, že se domluvil s novým majitelem na úhradě 50%. Ve výsledku to byla oprava asi za 2 tisíce, takže je to směšné. Ale dokáži si představit i opravu mnohem vyšší a prodejce, který nebude mít sebemenší zájem komunikovat a pak co...

Odkaz ke komentáři

No právě. Ale znáš lidi, někteří jsou holt vychcaný jak mraky. A na takový můžeš narazit na obou stranách (kupující i prodejce). Pokud chci jakous-takous záruku, tak vezmu funglovku a doufám, že se to nebude sypat.

 

Pokud chci ušetřit, tak vezmu ojetinu, ale v každým případě musím počítat s tím, že do toho auta budu muset investovat a dále ho servisovat. Těžko můžu snít o 5 let starým autě se 150tis km, který bude dalších 5 let jezdit bez jediné investované koruny.

Odkaz ke komentáři

Chápu,

ona se ti ve výsledku po*ere i zcela nový auto. Taky chápu, že na starým je velký cenový rozdíl, taky má kdeco za sebou a tak se člověk může jenom modlit, aby mu ještě nějakou dobu posloužilo s nějakými minimální či základními investicemi. Dnes už ani neplatí to, že by bazar / prodej od FO měl být nějaký horší či lepší apod.. Ve výsledku bazar jen přeprodává to co koupil, a původ taky nezná. To co s autem kdy bylo a jestli to Franta Omáčka prodal se záměrem že se to s*alo nebo naopak že se už nelíbilo Blaženě se před koupí už jen tak nedozvíš.

Odkaz ke komentáři

Jo jo. A skoro bych řekl, že ten bazar může být v mnoha ohledech i horší než ta FO. Co si budeme povídat, nevěřím tomu, že běžní lidi před prodejem auta houfně stáčí tachometry, přesto je mrtě aut v bazaru stočených. Takže nemusím být génius, abych si o bazarnících mohl myslet svoje (minimálně ty malý no-name bazary). A ty velký (áčka a spol) tě zas utáhnou na vařený nudli v podobě padesátistránkových smluvních podmínek psaných tak hezky-česky, že se v tom ani právníci nevyznají. A dokud se ten případný spor nedostane do TV, tak tě pošlou taky k šípku.

Odkaz ke komentáři

Sem narazil na nějaký článek "50 hlášek z německých STK" a tahle mě teda rozsekala :smich::smich::smich:

 

Při zkoušce ruční brzdy prasklo její lanko. V písemné stížnosti majitele vozidla stojí: „Lanko prasklo, protože technik za brzdu zatáhnul jako vůl.“

Odkaz ke komentáři
Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...