Přejít na obsah

Checklist před koupí použitého auta


Doporučené příspěvky

Zdravím,

v následujících týdnech plánuji koupit OII, nejspíše 2.0 TDI CR, ale to není tak podstatné. Protože jsem trochu puntičkář, sepsal jsem si seznam co vše zkontrolovat při koupi auta. Připomínky jsou vítány

 

1) Před prohlídkou

Zjistit VIN a kopii servisní knížky

Ověřit historii vozidla přes VIN - cebia

Ověřit Historii u servisu, který prováděl prohlídky případně by to měl udělat libovolný škoda servis

Pokud bude kontakt na předchozího majitele ověřit historii u něj

 

2) Prohlídka z venku

Zkontrolovat odstíny laku

Změřit tloušťku laku pokud je měřák

Zkontrolovat data na sklech

Kontrola VIN kódů

Sedí mezery mezi plechy?

Rozhoupat auto - vrže někde něco?

Zbarvené předních světel od slunce - bylo jedno měněné?

 

3) Kontrola interiéru a před jízdou

Opotřebení sedaček, volantu, pedálů řadící páky

Máme oba klíče? Fungují oba na centrál a do obou zámků?

Jdou všechny dveře dobře otevřít a zavřít?

Funguje všechno osvětlení interiéru, rádio atd.?

Stahují se všechny okýnka plynule a bez podezřelých zvuků?

 

4) Pod kapotou

Jak omlácený je chladič?

Koroze motoru od soli

Má dost vody a oleje?

Voda i olej čisté?

Najdeme štítky o provedeném servisu?

 

5) Zkušební jízda

Stočit přední okýnka

Chytá na první pokus?

Spojka zabírá cca v 2/3?

Vyzkoušet všechny rychlosti i zpátečku

Fungují senzory asistenta parkování?

Ve vyšších otáčkách přidávat a ubírat plyn - reaguje hned? Bez podezřelých zvuků?

V táhlejším kopci vytáhnout do vyšších otáček - nepadá do nouzáku, turbo nepíská?

Vyzkoušet oba rejdy - necvakají homeokyneťáky? Vibrace do volantu?

Jede rovně?

Panické brždění - funguje ABS? Netáhne na stranu? Bez podezřelých zvuků?

Pokus možno projet na horší silnici a poslouchat.

 

6) Po zkušební jízdě

Ohřál se motor na provozní teplotu? - dle doby jízdy

Funguje klimatizace a všechny krokové motůrky klima?

Při zmáčknutí a puštění spojky - podezřelé zvuky?

Při vypnutí motoru - podezřelé zvuky nebo přílišné vibrace?

Neubyla voda?

Vyčíst všechny chybové hlášky

Vyčíst motohodiny a porovnat se stavem Km

Přes VAG kontrola funkce přístrojové desky

 

7) Na zvedáku

Únik oleje motor, převodovka

Brzdy - stejně sjeté z obou stran? Prachovky nepoškozené? Vodící čepy namazané?

Tlumiče - netečou? Prachovky a dorazy OK?

Poloosy - manžety OK? Jakou mají vůli?

Stabíky a silentbloky - Stav a vůle

Pneu - jsou sjeté podobně a obou stranách a stejně na vnější a vnitřní straně?

Výfuk - vlnovec OK? Byl výfuk měněný?

PDF měněný?

Péra - kontrola protikorozního povrchu hlavně v misce a vzadu

Protikorozní nátěr na podvozku a prahy OK?

Podběhy neomlácené od kamínků?

 

Odkaz ke komentáři

Aut, ktery projdou touto kontrolou moc neni. Zajima me, co budes delat kdyz bude odrbana prachovka a vodici cep nebude namazanej? Nebo kdyz bude naprasklej doraz? Nebo kdyz nebudou predni kola sjety predpisove kvuli geometrii za 500kc. To budes kvuli takovym ptakovinam zkouset slevu nebo auto nevezmes? :D

Odkaz ke komentáři

no hodně štěstí, jestli chceš vybírat auto podle toho..... tlouštka laku? nemusí ukazovat na bouračku - mám na záruku přelakové oba zadní blatníky i prahy...

 

spáry - tu to je diskutabilní, stačí trochu lajdácky nasadit přední nárazník, který musel dolů při výměně něčeho, popř. špatně nasazená světla do držáků...

 

neomlácený chladič??? spotřební věc... taky jsem nedávno měnil, auto jezdí vesele dál

měněný vyfuk?? taky spotřebka... je třeba s tím počítat... byl-li měnený tak ok, pokud ne, je třeba počítat s investicí v budoucnu...

podběhy od kamínků?? no, jsou dost na ráně, takže u požitého auta se dá čekat, že budou mít něco za sebou...

data na sklech?? auto mohlo být vykradené, tudíž okýnko měněno za nové

 

 

spíš je to taky o tom, jestli popis auta souhlasí se stavem - zda majitel přizná, že je třeba něco vyměnit, nebo tvrdí že je vše OK a ve skutečnosti není..

 

Toť muj názor

 

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Přidám se jen do řady pobavených pesimistů, prt. tohle je ideálně ideální případ, které nenastane nikdy.

 

Navíc už i od Cebie vylezly falešné certifikáty, resp. certifikát potvrzující něco, co není pravda.

Myslím, že to tu mohu klidně zamknout, témat na prodej/koupi je tu víc než dost.

Odkaz ke komentáři
Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...