Jump to content

Katalyzátor


JacobHot

Recommended Posts

Hojte všeci,

 

v první řadě bych se rád omluvil, jestli už tu toto téma je ale nemohu najít co hledám.

 

Otázky zní. Když se podívám do katalyzátoru, co mám vidět ? Má skrze něj být vidět ? Když by byl v háji, můžu místo něho dát nějaký univerzální např od Bossala nebo musím dát origo?

 

Předem Vám všem moc děkuju J.H.

Link to comment
  • 6 years later...

Našel jsem katalyzátorové témátko a tak se podělím o katalyzátorové trable a nová zjištění.

Byla jednou jedna červená Oktávka AEE z roku 2000. Vše fungovalo dobře až předchozímu majiteli jisté .... vyříznuly katalyzátor 😡 A tak koupil nový. I lambda-sondu koupil novou. Namontoval a jezdil. Za nějaký ten měsíc to AEEčko (při 333 106km) vzdalo. Ojnice čtvrtého válce se rozhodla podívat skrze litinový blok na denní světlo. 

Rozsudek smrti nad jinak docela zachovalým autem byl vyřčen. Jenže pak jednou zazvonil telefon. Slovo dalo slovo. Odtahovka odtáhnula a začalo shánění "nového" motoru. Podařilo se - Martinu Jelečkovi z CC autodíly patří obrovský dík před nastoupenou jednotkou 👍

Perforovaná mrtvolka ven z kastle, "nový" motor dovnitř. Před tím ještě výměna rozvodů včetně vodní pumpy a spojky. Chytnul na první otočení a měl se čile k světu 🙂

Jenže Oktě mezitím stačila propadnout technická a vyměněný motor by potřeboval delší trasu. No nic. Popojíždění okolo dílny musí stačit. Takže hurá na STK - opět na korbě odtahovky.

Napětí, nervozita.

Což o to. Vše by docela šlo, ale vysoký obsah CO. Ne nijak závratné hodnoty, které by poukazovaly na KO lambdu (prý tam pak skáčou 4,0 a více %). Ve vysokých otáčkách je limit 0,3% a naměřená hodnota 0,6%. O prsa korejské studentky 😃

Podle technika tyto katalyzátory vydrží tak jedny emise. V euforii uděláno to, co mělo být už před tím a každý zodpovědný motorista by to udělal - jenže prostě nebyl čas. Výměna svíček (NGK), kabely (Tesla Blatná), očištění palce a kontaktů v rozdělovači, výměna vzduchového filtru (Bosch). Dobrá no - a ten benzín v nádrži už tam je od jara.

A teď ke katalyzátoru. Začal jsem shánět nový. E-shopy vesele nabízely a fotky vypadaly moc krásně. Jako originál. Znáte to - děrovaný plech vespod...nádhera. Po vybalení z krabice, ale něco docela tvarově jiného.

BM...jakože Anglie, ale Polsko. Na pytli (do kterého by se vešla spolu s katem i solidně nažraná krajta) se skví nápis  Ekonomy 20. To mne okamžitě uklidnilo. Jak je to ekonomy a z PL, tak to bude top kvalita, která předčí i originál o 250 let 😂

Tak další hledání. Opět fotka toho krásného jakože-originálního. Píšu email prodejci... "Ano odpovídá to tomu na fotce". "I otvor na lambdu je z vrchu". Sláva!!!

Telefonát druhý den. "No tak nám to došlo od dodavatele.. a není to to co je na fotce". Hmmm!!!

Poslední možnost - Tyll. Opět fotka toho krásného jakože-originálního. Cena lehce přes 5000,- no to už by mohlo být ono. Email. Ochota. Nafoceno, posláno. A co byste řekli? Podle fotek je to ten stejný BM jako se mi už válí doma.  Akorát ten doma se válí za 2.600,- a ten "asi stejný" se válí na skladě za 5.200,-. Tak nevím. Asi ty kovy o tolik zdražily 😀 Nebo je tam rozdíl ve vrstvě drahých kovů a prostě jeden je na nízkou cenu a druhý je...kvalitnější?

Samozřejmě, že otvor na lambdu z vrchu (a před katalyzátorem) nemá ani jeden. Takže se vrací ke 25 let staré konstrukční chybě výrobce. 

Mělo to celé alespoň jeden efektivní přínos. Spousta e-shopů si po mých dotazech (konečně) aktualizovala fotku u zboží!!

No jo, ale co dál? Doufat, že nové svíčky, filtr a čerstvý benzín pomohou? Starý motor prý už bral hodně oleje a tak mám obavu, že mohl dát pořádně zabrat i tomu současnému katu.

Jisté je, že pokud vám odejde originální kat, tak vás čeká docela dobrodružství. Ten původní prý skončil v nabídce už v roce 2014 😞

Pořadí fotek od vrchu dolů: 

BM zakoupený

BM od Tyllu

originální provedení

 

 

 

 

 

245276125_1018463455390884_1585253055279695204_n.jpg

20211014_101138.jpg

Katalyzátor Octavia 1,6 55kw - originál.jpg

Edited by TomášT
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Příspěvky

    • Ahoj, dá se někde sehnat tato lišta, kde zapadá torpédo?  Díky:)
    • 8k km do 3000? Tak to je dobrej trest. No mě říkal jezdit 2000 -2500 otáček, nepodtáčet, nehrotit, přijet po 5k km nechat si vyměnit olej. Ale taky nevidím na škodu, proč si nevyměnit olej hned po 1k km sám a pak při těch 5k km u nich. Ok budu to tedy dodržovat. Poslední otázka, chtěl jsem to pak chipnout (někdy v budoucnu až se to zajede). Takže předpokládám, že dřív jak 15k km asi ne,co? 🙂
    • Tady máš shrunuté nejčastějíší varianty řešení od AI: Podle analýzy zdrojů a popsané závady u Škody Octavia I se nejčastěji řeší vysoký klidový odběr (30 mA namísto doporučených 15 mA) následujícími způsoby: 1. Kontrola a úprava konektorů klimatizace Hlavní příčina: Oxidace nebo znečištění konektorů v systému klimatizace, zejména u tlakového čidla (umístěného na chladicí trubce vpravo dole) nebo konektoru elektromagnetické spojky kompresor. Řešení: Demontovat spodní kryt motorového prostoru pro přístup ke konektorům. Vyčistit kontakty konektorů od koroze a nečistot, ošetřit kontaktním sprejem. Po úpravě konektor obalit silikonem proti vlhkosti. 2. Výměna nebo repase řídicí jednotky Climatronic Pokud čištění konektorů nepomůže, problém způsobuje vadná řídicí jednotka klimatizace (Climatronic). Mechanik správně identifikoval, že odpojení této jednotky sníží odběr na normál. Postup: Ověřit kompatibilitu nové/reparované jednotky s vozem. Repase stávající jednotky je ekonomicky výhodnější než koupě nové. 3. Kontrola kabeláže a zemnění Méně častá závada je vadná kostra. Zaměřte se na: Poškozené izolace kabelů v okolí Climatronicu. Korodované zemnící body (zejména u senzoru teploty výparníku G263). Test: Multimetrem změřte průsak proudu v obvodu pojistky č. 16. 4. Ověření časové prodlevy Některé řídicí jednotky (včetně Climatronicu) mohou po vypnutí vozu odebírat vyšší proud až 30 minut před přechodem do hibernace. Akce: Změřte odběr až po 30–60 minutách od zamčení vozu. Pokud klesne pod 15 mA, jednotka je v pořádku. Shrnutí doporučení Začněte vyčištěním konektorů klimatizace, což řeší >60 % podobných závad. Pokud problém přetrvává: Otestujte odběr s časovou prodlevou 30–60 minut. Při trvalém vysokém odběru vyměňte/repasujte Climatronic. Ještě před výměnou jednotky zkontrolujte kabeláž a zemnění. Nákup nového Climatronicu je až poslední krok, ale u popsaných příznaků často účinný. Pro jistotu nechte diagnostikovat i kompresor klimatizace – jeho závada může jednotku zatěžovat .
×
×
  • Create New...