Přejít na obsah

Kontrola přední nápravy + řízení


Doporučené příspěvky

Dobrý den, mám problém s vůlema v přední nápravě na Octavii I Combi, při jízdě cítím jako by volant měl vůly v řízení, auto lehce plave a při průjezdu nerovnostmi cejtím takový bouchání v přední nápravě. A potřeboval bych poradit co to může způsobovat a jak jednotlivý součástky zkontrolovat v amatérských podmínkách. Po vizuální prohlídce vše ok, zvednul jsem heverem obě přední kola a zkoušel hýbat kolem do stran nahoru i dolu a žádnou vůli jsem nenašel. Napadá mě třeba stabilizátor, kosti stabilizátoru atd. ale nevím jak jej zkontrolovat. Poraďte Děkuji.

Odkaz ke komentáři

Kolik má octa najeto? Nejlepší by bylo zvednout auto na zvedák a pořádně se podívat, co je KO. Plavání a bouchání může klidně způsobovat více věcí, ale nejčastěji to způsobují zadní silentbloky na přední nápravě, horní uložení tlumičů a tyčky stabilizátoru. Plavání může způsobovat i vůle v čepech, vůle v řídicích tyčkách apod., je toho hodně, takže je určitě lepší zajet do servisu a tak to pořádně prohlédnout.

Jinak pokud má octa najeto 200tis a více a nikdy nebyla dělána GO nápravy, tak tě to s největší pravděpodobností čeká...

Odkaz ke komentáři

Najeto má 180 tis, a před zimou byla v servise na kontrole podvozku + geometrie a našli jeden spodní čep špatnej, ten vyměnily a vše bylo v pohodě a teď po zimě to takto zlobí. Chtěl bych to zkusit nejprve svépomocí opravit a kdyby se nedařilo zadám to do servisu. Jak zkontroluji kosti stabilizátoru? jak horní uložení tlumiče?

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...