Jump to content

TURBOBENZÍNEM EFEKTIVNĚ DÍL Č.9 : Dálnice, studený motor, tuning


Recommended Posts

  • 3 months later...

Stále mi nelezie do hlavy princip na zaklade ktoreho by sa mala znizit spotreba auta po prečipovaní.

Ešte chápem, že pri velkom zosliapnuti plynu sa zvysi plniaci tlak, môžem tam dostať viac benzínu => vyšší krútiaci moment a teda dosiahnem rovnaký výkon pri nižších otáčkach. => nižšie straty.

To je ten hlavný dôvod?

Ale v tom prípade keď nemám plný plyn, tak je plniaci tlak (a množstvo paliva) obmedzený a je úplne jedno či mám prečipované alebo nie.

Napríklad

Pri konkrétnych otáčkach mám 30% max krútiaceho momentu (pred úpravou)¨čiže napre 200*0.3=60Nm.

A po úprave sa mi pri tých istých ot zvýši max krútiaci moment na 220Nm, ale aj tak zasiahne obmedzovač už pri 60 alebo 66Nm.

ECU spoluprácou riadenia tlaku turba a riadenia škrtiacej klapky dostane len také množstvo vzduchu (a paliva) aby sa dostal len ten nižší požadovaný výkon.

Na to aby som ušetril by sa musela zvýšiŤ účinnosŤ (znížiť straty) pri čiastočnom výkone (to je hlavná pracovná oblasť motoru). A zdvihnutím tlakového limitu toho nedosiahneme.

Iba ak iným riadením bohatosti alebo predstihu alebo časovania vačiek. A to sa mi moc nechce veriť. Alebo to čipovači naozaj vedia?

 

PS: 1.8T 110kW a 132kW podlamna NAPROSTo identické niesu. Pretože by po prečipovaní 110 mala identické parametre ako štandardná 132. A nemá. Resp keď ide 132kW prečipovať na 140, tak by mala ísŤ prečipova't aj 110. Ale to je len také hnidopišstvo. :)

Link to comment

Nejsem odborník na toto téma, jen jsem shrnul moje poznatky z provozu 5 aut, se kterými jsem prakticky dlouhodobě jezdil (2x atmo, 3x turbo). Při přečipování, pokud se nepletu, se dá měnit až několik desítek parametrů ... (?)

 

Já osobně vliv na spotřebu vidím v tom, že po přečipování není při normální jízdě potřeba tolik řadit, protože parametry sériového motoru se posunou o 1 až 1,5 rychlostího stupně nahoru. Tzn. místo řazení dolů a pak nahoru a s tím souvisejících ztrát stačí často jen sešlápnout a pak povolit plyn.

 

A pak také, pokud je motor v zátahu, tak po přečipování pro podobný výkon při akceleraci nebo při zátěži stačí točit méně otáček. Tzn. motor má menší mechanické ztráty.

 

A 1.8T vs. RS? Já jsem měl úpravu na 148kW/295Nm u 110kW verze, RS byla deklarována na 150kW/300Nm. A nemyslím, že by to byli amatéři, protože to byla firma, která pro Škodovku vyvíjela Feldy Kitcar a stála na začátku vývoje i závodních Oktávek, než prý rozhodnutí shora tyto přesunulo do Němec. A když se kámoš natvrdo zeptal, jestli tam je nějaký reálný rozdíl, tak mu řekli, že ne, resp. že mu můžou i na 110kW verzi nahrát program RS (takže to byl jeden SW). Tudíž šlo jen marketingově o to, aby si vlastníci RS mysleli, že skutečně mají něco "víc".

Link to comment

RS má trocha upravený motor co vím, minimálně větší turbo, jiné vstřiky, samozřejmě velkou roli hraje soft a i firma, která to upravuje, ale jen díky malým rozdílům, co má 1.8T RS se dostanete výš i s chipem. Ale co se těch dílů týče, možná se pletu.

 

A ano, pokud máte vyšší výkon, klesne i spotřeba, protože například i při předjíždění nemusíte motor točit do vyšších otáček etc, ve směs celkově vám spotřeba klesne vždycky po nachipování, pokud budete jezdit v "úspornějších" otáčkách, úsporněji než jste jezdili, což stejně moc lidí neudělá. Jsem zastánce toho, že pokud někomu jde o výkon, měl by měnit mechanické části, pokud někomu jde o spotřebu, může si koupit TDI a pokud je zastánce benzínu, naučit se jezdit úsporně s tím, jaký motor koupil. Chip rozhodně není řešení u benzínového motoru.

Link to comment

Pokud jde někomu o výkon, měl by měnit mechanické části? Prosím o tip, co tedy vyměnit u běžného turbomotoru, aby to jelo líp. Včetně ceny a přínosu ve výkonových parametrech. 3x jsem šel jen do SW a přínos byl v průměru 24% nárůst max. výkonu a 38% nárůst max. točivého momentu. Ano, u motorizací, které jsem si s tímto ohledem předem vybral. Průměrná cena úpravy u renomovaných úpravců - 11tKč.K tomu jako bonus pokles spotřeby přes 0,5 litru.

Link to comment

věřím, že když budete jezdit na 1200-1700 otáček, že pak spotřeba po čipu klesne, ale já takhle nejezdím.

 

no měnit mechanické věci, řekněmě třeba u oktávek Turbo K04 a ktomu potřebné komponenty(cooler, zapalovače, svíčky, spojka, vejfuk,atd) aby to fakt fungovalo, no jak píše tesna, sou to nesmyslné už částky, tam už si troufám říci, že se spíš vyplatí koupit už seriové lepší auto...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...