Přejít na obsah

NÁVOD: Výměna vnějšího homokineťáku OII 1,9TDI


szyrma

Doporučené příspěvky

Výměna vnějšího homokinetického kloubu

 

Po mnoha debatách o tom jestli jde nebo nejde vyměnit kloub na OII 1,9TDI PD přímo na autě, jsem se rozhodl udělat návod jak na to i s fotkama. Celá výměna jde provést za 40minut. Návod je na pravou stranu, u levé přibude jen demontáž stěrače

Potřebné nářadí: golačka + ořechy 13, 16, 27

sikovky

cvikačky

kladívko a sekáč

gumová palička

plochý šroubovák

 

zvedák , klíč na kola a zakládací kliny jsou samozřejmé J

 

 

1. auto zajistíme klíny

2. pomocí trháku a ořechu 27 povolíme středový šroub, kterým je zajištěny kloub v náboji (u ALU disku je potřeba vycvaknout pokličku)

post-4532-0-78531000-1439652189_thumb.jpg

3. zvedneme auto a sundáme kolo

post-4532-0-91511000-1439652751_thumb.jpg

4. otevřeme kapotu

5. sundame gumové těsnění a mírně odklopíme plast pro povolení 3 šroubů

6. povolíme 3 šrouby ořech 13 (nevyšroubovat!!!)

post-4532-0-54449000-1439652763_thumb.jpg

7. odšroubujeme 3 matice zajišťující kulový čep na rameno pomoci ořechu 16

post-4532-0-86383800-1439652802_thumb.jpg

8. vyšroubujeme již povolený středový šroub zajišťující kloub

9. odtáhneme těhlici čímž nám poloosa s kloubem vyjede z náboje

post-4532-0-60554000-1439652828_thumb.jpg

10. odsekneme 2 spony na manžetě

11. zařadíme zpátečku a středový šroub šroubujeme dokud kloub nesleze z poloosy (dbát na to aby byl kloub v ose s poloosou!!!)

12. sundáme kloub i s manžetou a očistíme drážky na poloose

post-4532-0-64599500-1439652860_thumb.jpgpost-4532-0-37026400-1439652876_thumb.jpg

13. připravíme si manžetu a nasuneme ji na poloosu , manžetu zajistíme sponou k poloose (nová manžeta z termoplastu jde nasadit hodně ztěžka)

post-4532-0-31411600-1439652905_thumb.jpg

14. dále na poloosu nasuneme talířovou podložku, náběhový kroužek a pojistný kroužek ©

post-4532-0-29940800-1439652919_thumb.jpg

15. do nového homokineťáku natlačíme přiloženou molybdenovou vazelínu

(mě se podařilo nacpat tam celý 1 sáček a druhý jsem narval do manžety)

post-4532-0-36235200-1439652944_thumb.jpg

16. do kloubu našroubujeme starý šroub (stačí tak 5 otáček) nastavíme si jej do osy a nasuneme na poloosu

17. gumovou paličkou pár ránami do šroubu doklepneme kloub až po náběhový kroužek (uslyšíte jemné cvaknutí C pojistného kroužku) J

post-4532-0-48458800-1439652967_thumb.jpg

18. nasadíme manžetu na kloub a zajistíme jí sponou

19. vyšroubujeme šroub a nasuneme drážkovou hřídel kloubu do náboje

20. nasadíme kulový čep zpět do ramena a dotáhneme matice (ořech 16)

post-4532-0-77850200-1439652988_thumb.jpg

21. zašroubujeme středová šroub a nasadíme kolo

22. spustíme auto aby se kolo dotýkalo země, dotáhneme kolo a středový šroub

post-4532-0-87904400-1439653002_thumb.jpg

23. utáhneme 3 šrouby, kterými jsme povolili tlumič (ořech 13) a nandáme zpět plast a těsnení

post-4532-0-21090600-1439653015_thumb.jpg

24. Teď jen uklidit nářadí, umýt se od šmyru a projet

Doufám že někomu návod pomůže J

v PDF Výměna vnějšího homokinetického kloubu.pdf

Upraveno uživatelem szyrma
Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...