Přejít na obsah

Cukání včetně silných vibrací motoru + výpis z diagnostiky


Doporučené příspěvky

Čauves kluci,



nezlobte se, že jsem založil nové téma na podobnou problematiku, která se tu už rozebírala, ale bohužel jsem nedostal žádnou odpověď ve starém tématu, tak jsem si říkal, že nové téma bude lépe vidět :)



Vlastním škodu octavii combi rok výroby 2006, najeto 227 000 km. Typ motoru BJB. Auto jsem koupil letos v únoru. Při koupi mělo auto najeto 220 000 km a byly dělané rozvody asi při 210 000. Já jsem od té doby vyměnil všechny filtry i náplně + přední brzdové kotouče toť vše. Tankuji v čerpací stanice EuroOil a při každém natankování přidávám aditivum VIF.



Poslední dva měsíce mi začlo auto lehce pocukávat. Dělo se to většinou, když jsem jel do kopce nebo po rovince při sešlápnutí plynu na 2-3 stupeň kolem 1800 otáček. Průběh je většinou takový, že při sešlápnutí plynu chci docílit větší akcelerace a místo toho to párkrát cukne a pak v pohodě. Ne vždy to ale dělá.


Bohužel dnes, když jsem jel domů a zařadil jsem 4, tak to při sešlápnutí plynu začalo silně a pravidelně cukat(vibrovat) jako bych přejížděl dlažební kostky, bylo to opravdu dost nepříjemné,když jsem plynový pedál pustil, tak to nedělalo.To znamená, že jsem musel auto zastavit a chcípnou motor. Po znovu nastartování už se auto chovalo normálně. Dnes jsem byl na diagnostice u kamaráda, který to má spíše jako koníček. Viz. níže dávám sken z výstupu diagnostiky. Druhá fotka = hodnoty vstřiků. Podle mého to způsobuje el. svazek ke vstřikovačům nebo vadný vstřik. Budu rád za každou radu. Díky



post-46252-0-87274900-1445089916_thumb.jpg

post-46252-0-93461700-1445089925_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Chlapi mám podobný problém. Nevíte čím to může být? Po zahřátí mi okolo 2000 otáček začne cukat motor. Někdy pouze cukne a pak normálně jede ale někdy to dělá stále dokud nezhasnu motor a znova nenastartuju. Dnes jsem to zkusil hodit na diagnostiku a šel to projet ale ani jednou to necuklo. Koukal jsem na EGR ale je pouze od oleje (žádné usazeniny), vypadá to že je zaslepený od původního majitele. Může to být vadným vstřikem, který hlásí VCDS? Ale dělá to pouze po zahřátí. Přiklám foto diagnostiky

OCT 2005 1.9 TDI 77KW BJB

 

17055 - Cylinder 1 Glow Plug Circuit (Q10)
P0671 - 000 - Electrical Fault
Freeze Frame:
RPM: 273 /min
Torque: 180.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 9.58 V
Bin. Bits: 00101100
Temperature: 1.8°C
Bin. Bits: 01110000

17056 - Cylinder 2 Glow Plug Circuit (Q11)
P0672 - 000 - Electrical Fault
Freeze Frame:
RPM: 273 /min
Torque: 180.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 9.58 V
Bin. Bits: 00101100
Temperature: 1.8°C
Bin. Bits: 01110000

17057 - Cylinder 3 Glow Plug Circuit (Q12)
P0673 - 000 - Electrical Fault
Freeze Frame:
RPM: 273 /min
Torque: 180.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 9.58 V
Bin. Bits: 00101100
Temperature: 1.8°C
Bin. Bits: 01110000

17058 - Cylinder 4 Glow Plug Circuit (Q13)
P0674 - 000 - Electrical Fault
Freeze Frame:
RPM: 273 /min
Torque: 180.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 9.58 V
Bin. Bits: 00101100
Temperature: 1.8°C
Bin. Bits: 01110000

18104 - Powertrain Data Bus
P1696 - 000 - Implausible Message from Steering Column Controller - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 0.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 12.62 V
Bin. Bits: 00101100
Bin. Bits: 11000000
(no units): 3.0

16785 - EGR System
P0401 - 000 - Insufficient Flow
Freeze Frame:
RPM: 1680 /min
Torque: 24.0 Nm
Speed: 60.0 km/h
Load: 10.6 %
Duty Cycle: 14.7 %
Bin. Bits: 00101000
Mass Air / Rev.: 225.0 mg/str
Mass Air / Rev.: 465.0 mg/str

18074 - PD Unit Injector; Cylinder 1 (N240)
P1666 - 000 - Electrical Malfunction
Freeze Frame:
RPM: 2142 /min
Torque: 22.0 Nm
Speed: 76.0 km/h
Load: 12.2 %
Voltage: 14.59 V
Inj. Quantity: -0.61 mg/str
Temperature: 56.7°C
(no units): 4.0

post-18225-0-79483400-1447704644_thumb.png

Odkaz ke komentáři

Tak dnes auto cukalo a musel mě kolega odtáhnout. Auto nepřetržitě jelo na 3 válce. Tak jsem se pustil do vstřiků. Zjistil jsem, že na 1. vstřiku není konektor nasazen úplně na doraz, tak jsem vyčistil nasadil zpět konektory a je po problému. 30 minut jsem jezdil a ani jedna chyba ve vagu (ani jeden cuk). Ale ty konektory na vstřikovačích mi nepřijdou dobře řešené.Viz foto (sorry za kvalitu je to foceno večer)

 

Jen mě zajímá, je normální ta louže oleje u levého vstřiku?


Ještě přidávám výpis vstřiku v poruše a po vyčištění konektorů. Po vyčištění mi dokonce ten vstřik na 1. válci klesl o 0,2mg


Všem děkuji za rady

post-18225-0-43800300-1448912508_thumb.jpg

post-18225-0-85325400-1448912710_thumb.jpg

post-18225-0-14655500-1448913233_thumb.jpg

post-18225-0-41931700-1448913248_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

Čauves chlapi,

 

v říjnu jsem tu založil nové vlákno ohledně cukání auta za jízdy u motoru 1.9 TDI a následném chodu motoru na tři válce. Dal jsem na rady a ihned jsem koupil nový el.svazek ke vstřikovačům. Auto jsem dal známému, který je opravdu šikovný automechanik a el.kabel mi vyměnil. Auto začalo jezdit na 4 válce, ale lehké pocukávání při pridání plynu do kopce to občas jemně cuklo. Bohužel každým dnem bych řekl, že cukání je častější a vždy se to jeví při přidání plynu a rychlé akceleraci. Bohužel dneska jela přítelkyně po dálnici 130 a říkala, že auto začalo zase hrozně cukat. Takže v mém případě el. svazek ke vstřikovačům pomohl v tom, že auto jede na 4 válce a diagnostika už mi nevypisuje závadu vstřiku, ale cukání mám stále. Spojka už není v nejlepší kondici = opravdu by to mohlo být spojkou? Ještě jsem přemýšlel, že bych to dal jednomu automechanikovi, který provádí čištění a měření vstřiků = všechny čtyři vstřiky za 2000. Díky za každou radu

Odkaz ke komentáři

No pokud to cuká přibližně kolem 2000 otáček, tak by to mohla být dvouhmota nebo něco se spojkou.

Cukání zmizí, když sešlápneš spojku?

To jsem nezkoušel a upřímně to asi ani nezjistím, protože to cuká jen při přidání plynu = když chci docílit rychlé akcelerace, tak zařadím trojku (pocuká to) a pak už v pohodě nebo odbočuji zařadím dvojku přišlápnu plyn a zase to zacuká. Je mi ještě divné, že přitom zacukání slyším občas z motoru takové divné zvuky, ale vůbec nevím k čemu to přirovnat (zavrzání,začvachtání) a pak v pohodě. Dneska mě zarazilo, že to cukalo už i na dálnici, kord když člověk jede konstantní rychlostí. Vůbec netuším

Odkaz ke komentáři

To Bučta prečo pozorne nečítaš tie podivné zvuky robí turbo,proste po pridaní plynu začne tlačiť ale vplyvom zlej regulácie prepustí tlak-odfúkne a motor krátkodobo stráca výkon a opakuje sa to vo veľmi rýchlych intervaloch sprevádzaný týmto pofiderným zvukom a trhaním.Skús vymeniť resp.zameniť s niekým magnetický ventil lebo toto vyzerá byť na jeho robotu.Pokiaľ Ťa to nehádže do núdzového režimu v turbe problém nevidím jedine možno podtlaková banka ale to je podľa mňa blbosť.A nevešaj hlavu že to nezistíš,všetko sa dá zistiť len treba chcieť.Toto si nečítal.http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showtopic=28769

Odkaz ke komentáři

Nebo si i zkus zkontrolovat napnutí rozvodovýho řemenu. To by s cukáním mohlo taky něco mít, ne?

Ale ty jsi psal, že jsi nechával dělat nový, viď..

Nechával to dělat majitel přede mnou, ale napnutí rozvodového řemenu jsem nezkoušel...mrknu na to.

To Bučta prečo pozorne nečítaš tie podivné zvuky robí turbo,proste po pridaní plynu začne tlačiť ale vplyvom zlej regulácie prepustí tlak-odfúkne a motor krátkodobo stráca výkon a opakuje sa to vo veľmi rýchlych intervaloch sprevádzaný týmto pofiderným zvukom a trhaním.Skús vymeniť resp.zameniť s niekým magnetický ventil lebo toto vyzerá byť na jeho robotu.Pokiaľ Ťa to nehádže do núdzového režimu v turbe problém nevidím jedine možno podtlaková banka ale to je podľa mňa blbosť.A nevešaj hlavu že to nezistíš,všetko sa dá zistiť len treba chcieť.Toto si nečítal.http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showtopic=28769

Omlouvám se, druhé vlákno mi uteklo a už jsem si nepřečetl, že by to mohlo být taky tím magnetickým ventilem. Až to budu dávat automechanikovi, tak ho na to upozorním, aby nejdřív zkusil vyměnit magnetický ventil. Nevím, kde je přesně umístěné turbo, ale ty podivné zvuky při cukání vychází ze strany spolujezdce jako by za klimatizovanou přihrádkou.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...