Přejít na obsah

Neustále kopající brzdy


JaneCk

Doporučené příspěvky

Ahoj, omlouvám se, pokud je duplicita, ale nenašel jsem.

Mám oct combi 1.9 77kw 2005. Měl jsem problém s kopajícíma brzdama, kvůli kterým jsem neprošel stk. Problém byl zjištěn na LP kole. Bylo vyměněno LP ložisko (nebo náboj, nevím přesně, jak se tomu říká). V podstatě jsou vyměněny ložiska na všech kolech, bylo provedeno během předchozích 20.000 km a to LP bylo poslední, které ještě měněno nebylo.

Byly dány nové kotouče ATE, desky jsou rovněž ATE. Brzdy 2.000 km nekopaly a nyní zase kopou. Ne moc, ale už to začíná. Problém je, že to nekope pořád, ale jednou ano, jednou ne. Nemá na to vliv teplota, když vyjedu z baráku, po 300 m rovině brzdím, kope. Po 10 km křižovatka, nekope. A tak různě. Na podvozku nic nevidím, ramena jsou ok, vše drží jak má. Najeto 260.000, přední tlumiče nevím, kdy se dělaly, asi dávno, ale dle mého názoru by na to neměly mít vliv. Setkal se někdo s něčím takovým, dokáže poradit?

Díky

Odkaz ke komentáři
  • o 8 měsíců později...

Ahoj, tak víc jak půl roce se mi situace opakuje. Jen shrnu:

2012 PP ložisko s nábojem

2013 LP ložisko s nábojem

11/2015 nové kotouče (staré byly sjeté a kopaly) - po 2.000 začaly kopat nové. Na válcích zjištěno, že kope hlavně LP kolo

02/2016 výměna JP těhlice (za jinou, starší) kotouče na reklamaci a montáž nových kotoučů. Po 2.000 opět kopou

06/2016 výměna ramen

 

Včera jsem byl na válcích, kopou obě kola, víc ale PP. Podle mě výměna kotoučů nic neřeší, nevím jestli bych měl takovou smůlu, aby byly 2x špatné. I když kdo ví, když se dneska honí náklady, aby výroba byla co nejlevnější.

Už mi zbývá jedině dát nové těhlice nebo nějak změřit házivost náboje a zjistit, jestli třeba ty ložiska nejsou špatné.

Jeden servisák radí vyhodit ATE včetně destiček, dát Bosch, druhý radí přesný opak a Bosch nedávat no..

Řešil někdo takovou sviňárnu? :wallbash:

 

Edit: Jinak při rozjezdech se auto chová normálně, i při akceleraci, nikde nic nevibruje, netluče. Při brždění vibruje opravdu jen brzdový pedál a do volantu.

Odkaz ke komentáři

Změř pro jistotu házivost obou nábojů a pak i házivost s kotouči, nesmí být větší než 0,1mm.

Dále bych důkladně očistil dosedací plochy pro kotouč, destičky, zkontroloval a namazal vodící čepy + všechny silenbloky na nápravě. Pokud je toto vše OK, tak pak už mohou být zdeformované těhlice.

Přečti si i toto : Je to sice o jedničkové Octavii, ale jinak se to týká i O2.

Hazeni_kotoucu_Octavia_I.pdf

Upraveno uživatelem Martin_TDi
Odkaz ke komentáři

Z druhé strany mám zkušenost s kotouči ATE na Berlingu. 2x po sobě jsem je reklamoval po najetí 2-3 tis km, nejsem žádný divoch. Naštěstí jsem vždy po dobu reklamace vracel ty "starý kurvy" a bylo po problému. Reklamace uznána. Pak jsem tam dal nějakou jinou značku (nevím jestli Ferodo nebo TRW) a je už 5 let klid. Švagrovi odešli na O1 po 10tis.kotouče Zimmermann, se kterými servisák nikdy neměl problém. Ježděno dlouhé trasy, velmi mírně (původní se i s destičkami měnili na asi 170tis.) Na nových zatím najeto asi 5 tis a zatím OK. H

Odkaz ke komentáři

No já už jsem si právě říkal, jestli nejsem nějaký příliš velký šetřílek. Prostě brzdím docela jemně, přemýšlím, jak dojíždím, takže ty brzdy docela "hladím", než abych prudce brzdil. Možná jsem jim měl dát za uši. Po montáži nových jsem to samozřejmě po ujetí cca 50 km zabrzdil prudčeji. No uvidíme jak se to zase vyvine, servisák mě přesvědčuje, že dáme reklamaci, tak mu bránit asi nebudu..

 

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...