Přejít na obsah

Servočerpadlo-únik oleje z pod řemenice,domácí oprava


Voss69

Doporučené příspěvky

Ahoj

Mám problém se servočerpadlem,při výměně volnoběžky jsem si všiml,že je tam trochu zaprskané okolí kolem servočerpadla a prolíná olej z pod jeho řemenice.

Servočerpadlo má na řemenici i nějakou sotva postřehnutelnou vůli,ale na volno jde točit s řemenicí volně bez drhnutí a pazvuků

Mám taky pocit,že mi jde poslední dobou řízení taky nějak více ztuha a za jízdy jsou reakce volantu takové lehce zpomalené,není to prostě co to bývalo.Je tam jakási větší vůle a pořád ji musím za jízdy korigovat

 

podotýkám,že mám nedávno dělané kompletně obě nápravy,vč. tlumičů,všech silentbloků,tyčí řízení,stabíku,geometrie,prostě všechno

Nějakou dobu po této opravě to bylo naprosto v pohodě,ale nějak zároveň s tou vadnou volnoběžkou začalo haprovat i to řízení

 

Oleje v nádobce serva mám za studena cca 2mm pod ryskou min,což podle příručky by mělo být ok?

 

Chci se zeptat,jde to servočerpadlo utěsnit pouhou výměnou nějakého simeringu pod tou řemenicí?

Můžete sem napsat přesný postup jak to gufero vyměnit?Jaký speciální vercajk je k tomu potřeba,co všechno se musí na něm rozebrat,aby se dalo na gufero dostat atd?

Jdou tam snadno vyměnit i ložiska?

 

Příp. co vše mám ještě vyzkoušet,aby řízení šlo zase normálně?

 

Nějaké vybavení doma mám,Octávka má naběháno přes 300 000 a čerpadlo je ještě původní,kromě toho úniku je možné,že při tomto nájezdu bude již dávat malý tlak a je lepší ho měnit celé,když teče jen u té řemenice?Jinak samotný hřeben řízení mám zatím suchý a nezdá se,že by něco prolínalo z pod manžet

 

ještě jeden poznatek,jelikož jsem s tím teď jel,kola se hrozně mdle vrací po zatočení do zatáčky do původní polohy,kdysi se to vracelo jedna báseň,až to člověka přehodilo na druhou stranu.Může to souviset s tím čerpadlem?Olej jsem tam teď dolil mezi min a max a dělá to pořád

 

Díky za názory

 

 

Odkaz ke komentáři

tie kolesa nemaju suvis s cerpadlom, to je samostatna kapitola a ide skor o chybu v geometrii

To jo,ale právě,že na laserové geometrii jsem byl cca před třemi měsíci,kdy se dělaly ty nápravy a podle papíru,který mi vyjeli,je vše seřizené do normy

 

Díly,které jsem na nápravy použil jsou všechno značkovky,čepy Moog,horní uložení+kompletní tyče řízení lemforder,tlumiče bilstein

 

Když jsem měnil tyče řízení,hřeben byl pod manžetami úplně čistý,tak jsem jej ještě pořádně promazal bílou vazelínou

 

Pružiny jsou taky nové,nejsou prasklé

 

To je právě to,co nechápu,že je všechno v cajku a přesto řízení ztuhlo a na místě bez motoru se s tím opravdu neskutečně špatně otáčí

 

Nemůže ta pumpa mít vliv na to vracení volantu tím,že dává malý tlak,takže jde blbě otáčet volantem a i špatně to přetlačuje zpátky do protivky?

 

Ještě poslední poznatky,ty kola se nevracejí zpět jenom při pomalé jízdě,při normální jízdě se vracejí v pohodě doprostřed.

To řízení nemění tuhost v závislosti na přidání plynu,jde to furt stejně jestli přidám otáčky nebo nikoliv

 

Řízení nijak nehučí při otáčení volantem,v nádobce olej trošičku pění při otáčení volantem na místě,ale žádné pazvuky

 

P.s:Ta pumpa je jako vyběhaná v domácích podmínkách neopravitelná,protože se člověk těžko dostane k těm lamelkám,které tam jdou do kopru,ale gufero prý vyměnit jde bez problémů,je tam obyč za pár korun,ale nikde jsem nenašel nic podrobnějšího k jeho výměně:-(

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...
  • o 3 roky později...

Nechci zakladat tema, tak to pripojim tady, snad se nebudete zlobit. Dnes jsem zjistil ze mam malo oleje v posilovaci rizeni, tak jsem hledal kde se ztraci a zjistil ze hadice pod cerpadlem servorizeni v miste spony je cela potecena az dolu od oleje viz priloha. Vubec nevim jak se olej v servorizeni meni, nevim ani jaky tam je. Videl bych to na vypusteni, opraveni mista spoje, vymeneni hadice i spony (pokud neni cerpadlo v haji). Muzete mi dat rady, nebo je lepsi to nechat servisu? Nevim co vsechno muzu pokazit :-) Diky moc.

IMG_20191230_170136_HHT.jpg

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...