Přejít na obsah

Kouř a smrad od motoru 1.6 TDI CR - viz foto


Doporučené příspěvky

Ahoj,


včera večer po odjetí cca 40 km byl kolem auta cítit zápach, jako by se něco pálilo. Obvykle podobně smrděla spojka při couvání do kopce s naloženým přívěsem. Včera ale bylo auto prázdné a už za jízdy jsem si všiml, že volnoběžné otáčky se drží okolo 1000 (místo obvyklých 800). Ale na častější regeneraci po 120 tis. km jsem si už tak nějak zvykl...


Ale abych se vrátil ke smradu - otevřel jsem kapotu a všiml jsem si šedého dýmu, který vycházel za blokem motoru u přepážky ke kabině na straně spolujezdce.



post-24303-0-89867300-1482496514_thumb.jpg



Tuto část motoru jsem na obrázku označil elipsou, kolečka ukazují dvě místa, odkud dým vycházel. Vzhledem k tomu, že jsem parkoval u baráku a nechtěl bych svátky trávit jinde, než doma, jsem auto odtlačil na volné prostranství a do těch míst, odkud kouř vycházel, jsem nastříkal kilo práškového hasicího přístroje. Dým se asi za pět minut vytratil a smrad zmizel.



post-24303-0-80282600-1482496523_thumb.jpg



Na tomto obrázku je vidět detail místa, odkud vycházel kouř. Nemám moc tušení, o jakou část motoru jde, protože předpokládám, že půjde o něco, co souvisí se splňováním EURO V a já se jakž takž vyznám ještě ve starých motorech ZETOR, LIAZ či TATRA, které splňují normu EURO 0.



Prosím tedy o radu, zda jsem podlehl zbytečné hysterii a z označeného místa se u tohoto motoru může běžně kouřit a může to i smrdět, nebo zda je čas zavolat servis a je nutná nějaká oprava.


Předem děkuji. Jen ještě doplním, že jde o motor CAYC, má najeto cca 145.000 km a auto mám od nového a je vybaveno originálním nezávislým topením (bufíkem).


Odkaz ke komentáři

Děkuji. Ten válec pod horním krytem by tedy asi neměl být ve vrchní části politý naftou/olejem, jak to mám já, že? I když při vypalování DPF je na tento filtr vstřikována nafta (pokud si dobře vzpomínám na princip DPF a jeho regenerace), která to má vypálit, asi by neměla unikat. Máte s tím někdo zkušenost?

 

post-24303-0-40904200-1482500217_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Děkuji za odpovědi. Teď jsem auto zase zkušebně projel (cca 15 km) a opět se po příjezdu domů objevil smrad a kouřilo to v těch stejných místech hustým bílým dýmem. Takže v úterý s tím jedu do servisu a jsem zvědav, jak se k tomu postaví. Ještě mě napadlo, že bych měl mít (díky tomu, že servisuji v daných intervalech vždy v autorizovaném servisu) platnou službu Škoda Assistance (nebo jak se to jmenuje) se zárukou mobility. Využil jste to někdy někdo?

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Tak mám vozidlo zpátky ze servisu. Oprava stála 2.216 Kč vč. DPH a spočívala ve vyčištění motorového prostoru (200 Kč) a v doplnění těsnění pod víčko dolévacího otvoru motorového oleje. Ano, ano - Škoda údajně už před pár lety přišla na to, že u některých vozů při provozu dochází k rozlévání oleje a zřejmě to byl i můj případ, kdy olej při jízdě "cákal" a vzlínal skrze netěsné víčko a to mělo za následek polití i filtru DPF a při regeneraci, kdy se DPF hodně nahřeje, došlo ke spalování toho nacákaného oleje.

Pokud by to těsnění někdo hledal v ETCE, jde o těsnící pastu č. D 176501A1 (1/5 obsahu tuby) a o těsnění 03L103121 - takto to mám na faktuře.

Každopádně děkuji všem za rady a momentálně toto téma považuji za uzavřené.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...