Přejít na obsah

Únik oleje


Doporučené příspěvky

Zdravím, tento týden jsem zjistil únik oleje z motoru. Bylo to cca 1.5l a nikde žádné stopy (výměna oleje apod byla před půl rokem). Bude nutno to trochu více prohlédnout, ale jinak pod autem nic není. Odhaduji že to s největší pravděpodobností bude turbo. Auto má najeto cca 260k.

Během týdne ještě mrknu blíže a kdyžtak dle toho co jsem tu už prolezl napsal podrobnosti.

Odkaz ke komentáři

A kolik se za toho půl roku najelo km? Stačí sundat hadici před EGRem a uvidíš jestli je tam olej, ale nemusí to být nutně z turba, klidně to může být z odfuku. Taky bych zkontroloval IC, aby nebyl plný oleje.

K turbu: záleží co očekáváš? možností jaké turbo dát je mnoho, ale nikdo ti neřekne jaké je pro tebe vhodné když nevíme jaké máš úmysly

Odkaz ke komentáři

Za toho půl roku... Cca 7000km bych to tak počítal s nějakými zajížďkami. A autem se jezdí opravdu denně více než 50km. EGR jsem hodlal tento týden preventivně vyčistit.

IC ještě taky radši protáhnu kontrolou a taky celé auto chuchnu na diag jak to půjde.

Ad turbo: Přemýšlel jsem spíše jen nad něčím co ten motor bez problému snese a je to běžně dostupné (zkrátka třeba vyšší kw verze toho motoru kde je odlišné turbo nebo tak nějak), ale když není nějaké ověřené řešení tak se tam fukne klasika co tam má být.

Zkrátka chci řešit věci ještě než se někde nečekaně vysypou (to auto bohužel jezdit musí ať se děje cokoliv)

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Takže jsem se dnes s autem dostal na dílnu. První věc co jsem udělal byla vizuální kontrola. Nikde nechčije.

Ale EGR je zaprskaný olejem. Viz místo na fotce (celá hadice zevnitř)

attachicon.gif310-1.jpg

Dnes jsem dělal to samé. Egr mokry od oleje i kolem něj. Rozdělal jsem egr a zezadu zadr*ané od sazí nastříkal jsem to sprejem na trouby a nechám přes noc.

Potom jsem rozdělal přívod vzduchu k turbu ,taky tam bylo trochu oleje, "turbína" se ani nehne pevně drží.Horší je to s naklápěním... ani nahoru ani dole a to sem sakra tlačil,posune se tak max o 0,5cm tak přemýšlím jestli by nepomohlo to vytáhnout na 3000 otáček a jet tak aspoň 15min jestli by se to nevyčistilo.

 

Důvodem kontroly byl hustý bílý kouř za autem + úbytek oleje.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
    • Dveře, jako že plech určitě stejný, ostatní věci jako zámek, spouštění okna a řj už mohou být jiné. Ale to se přehodí.
×
×
  • Vytvořit...