Jump to content

Jaké tlumiče pro O2 RS combi TDI


Kutil001

Recommended Posts

Zdravím všechny, už několik dní intenzivně procházím internet a jsem z toho stále více mimo, potřebuji vybrat tlumiče na svou O2 RS TDI combi.

Příběh je takový, že jsem auto koupil z Německa snížené na pružinách HR -45/50mm, tady u nás to ale bylo nepoužitelné, koupil jsem tedy pružiny Eibach -20mm (u klasické O2 to dá asi -30mm). Pojezdil pár km a vytekli oba přední tlumiče, asi tou změnou výšky, ale tak trochu jsem to čekal, že se to stane, i když jsem doufal že ne ^_^ . Zjistil jsem že na autě aktuálně jsou přední tlumiče z Golfa GTD a zadek sachs - tedy nejspíš origo.

Na HR -50mm auto sedělo naprosto neskutečně, radost v každé zatáčce, ale na horších cestách utrpení, na těch Eibach pružinách mi to příjde takové rozevláté a v zatáčce mi příjde jako by se mě zadek snažil předběhnout (ale to může být těmi tlumiči)

 

Otázka je tedy co vybrat teď. Mám několik kandidátů, ale rád bych i nějaké doporučení kdo má s čím zkušenost. Rád bych něco lehce sportovního, ale zase aby mi to nevymlátilo zuby :D

 

- Kayaba Ultra SR - sportovně zaměřené tlumiče (dle recenzi zase dost tvrdé)

- Bilstein B6 - sportovně zaměřené tlumiče (recenze jsem nenašel, ale zase se dělala i sada mých pružin + B6)

- Kayba Excel G (více na komfort)

- Sach super touring - spíše komfort (i když někde se píše že jsou polosportovní a někde zase normál...)

- nebo nějaké Monroe?

 

 

Předem díky všem za jakoukoliv pomoc.

Link to comment

Na tvoji otázku je milion různých odpovědí, ale zkusím se posunout nějakým směrem. Na trhu podvozků a úprav se pohybuju 7 let tak snad pomůžu.

 

Pokud na autě byly pružiny -45/-50mm a sériové tlumiče tak to víceméně nefungovalo.. Byť se ti to zdálo tak to nefungovalo. Pružiny -40mm v kombinaci se sériovými tlumiči je na hraně své funkčnosti. Každé nižší snížení je už opravdu nefunkční. Často to ale poskytuje velkou iluzi. Děláme ta auta lidem a každý týden mohu projet jiný podvozek / auto a cítím to.. Sériový tlumič je nastaven na rozsah +5cm a prostě nemůže z fyzikálního hlediska fungovat. Ten set co jsi tam měl tak po nějaké době klesá. Měl jsi to teda určitě snížené o 6 možná 6,5cm... Sériový tlumič s rozsahem omezeným o 60 - 70 % nefunguje.. Funguje tak na 20%..

 

Koupil jsi pružiny eibach. Fajn ale teď k tomu musíš dát to k tomu patří. Pružina a tlumič je vzájemě propojený organizmus a pokud to spolu nefunguje jak je to vyrobené, tak jsi vyhodil peníze. -20mm je vpodstatě nulové snížení. To je snížení lehce opotřebených sériových pružin. To je taková Octa 2 po 120 000km... A co teda k tomu? Měl by k tomu být billstein a to B4 nebo B6.. ALE NĚMECKÝ - NÉ POSLKÝ.. Když tam dáš něco jiného, tak je výsledek otazník..Spousta lidí dá 6ku za eibachy a pak k tomu prdnou nevhodné tlumiče a celý komplet za 12 000 Kč má rapidně horší projev než JOM. Otazníkem je tvrdost.. Otazníkem je bezpečnost... Otazníkem je brzdnost auta.. Otazníkem je funkce... Celé to nemá TÜV a ve své podstatě je to nebezpečné a v extrému ohrožující..

 

Ta nejlepší cesta řešení je vhodný testovaný komplet pružiny a tlumiče třeba: https://vwshop.cz/69535-sportovni-podvozek-30-30mm-skoda-octavia-2-kombi-1z5-tlumic-50mm-ap-sportfahrwerke.html

 

A proč?

- Testuje se to jako celek a dostává to TÜV

- TÜV ti garantuje brzdnost, bezpečnost, funkčnost

- Tlumič a pružina fungují tak jak mají a vše je maximálně bezpečné a pohodlné při daném snížení.

Link to comment

Moc děkuji za vysvětlení, je vidět že se vyznáte, no nakonec jsem objednal tlumiče KONI STR.T což jsou sportovní tlumiče a prodávají se jednak v sadě s pružinami HR-35mm a je možné je dát i na sériové pružiny, tak si myslím, že to snad bude s Eibach pro-kit -30mm OK, jinak vědět jistě že tlumiče půjdou do srač... a že AP Sportfahrwerke je komplet za tak super cenu, tak bych nekupoval pružiny Eibach a koupil komplet co jste posílal v odkaze. No pokud se mi moje kombinace neosvědčí, tak to stejně tak dopadne.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Příspěvky

    • mám CDAA a měly by mi tam sedět tyhle; https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/1k0407621f-naboj-predniho-zadniho-kola-s-loziskem-fag-14398.html  
    • Ahoj no ano mám 4 šrouby a 288 kotouč.Ale nevím vnitřní průměr mají 27.5 nebo 29mm.Sondoval jsem kolik tak stojí v Kelly, protože snad všichni opravny to tam objednávají,alespoň tam kam chodím já.A píšu frajerovi jestli mi vymění ložisko a že mají teďka akci v Kelly ve slevě ložisko že 3500 na 730kč. A on,kde jsem to vzal a poslal mi foto tý druhý společnosti co je s Kelly to samý za 3500kč.Poslal jsem mu foto s Kelly,že je za 730kč.Už mi ani neodepsal.Tak jsem si říkal,že si ho objednám sám a půjdu do servisu ať mi ho tam dají. A ušetřil bych dost. Ale narazil jsem na ten problém s vnitřním průměrem.Tak mám smolíka a musím to nechat komplet na servisu.Počítám,že budu platit tak cca 2500 za ložisko a tak cca 2000 za práci.
    • Jelikož máš 118 kw, tak máš 288 brzdy a skoro bych řekl 100% máš 4 šroubové ložiska. Hoď si VIN do škoda dílů, tam ti to vyfiltruje podle toho, co máš na autě
×
×
  • Create New...