Jump to content

Spotreba oleja na 1.4 mpi 59kw


Recommended Posts

Ahojte, mam O2 Tour 2011 1.4 mpi CGGA, najazdenych momentalne 402 000km. Servis do 380 000 len v autorizovanom servise skoda. Olej Castrol 5w30 LL. Pri 399 000km prdli rozvody (este pred intervalom), vymenili sa, hlava bola na vybruse, vymenych 8 sacich ventilov a vsetky gufera. Auto pred repasom hlavy zralo cca 0,5l oleja na 1000km. Po vybruse zasvietila kontrolka po 800km, dolial som, potom zasvietila uz po 200km, dolial som, potom znovu asi po 400km a teraz znovu asi cca po 400-500km, vzdy som dolial 0,5l. Da sa to považovať este v norme? Mohol by byt zle urobeny repas hlavy? Idem v sobotu do servisu na vymenu platniciek, tak skusime odmerat tlaky. Vonkajsie prejavy nevidim, ziaden vyteceny olej, auto nedymi (aj ked z vyfuku je citit olej, ale to bol citit aj predtym), v nadrzke s vodou nieje olej. Odspodu to lepsie pozrieme na zdvihaku v sobotu a budeme vidiet. Skor sa ale obavam, ze uz to budu piesty, piestne kruzky. Mohla by pomoct vymena oleja za hustejsi? Niekto podobnu skusenost so spotrebou oleja, ktora kolise? Vdaka. 

Link to comment

To budou bohužel ty pístní kroužky, je velká škoda že se nevyměnili když byla hlava dole... Tím že se udělali ventily se zvedli tlaky a spotřeba oleje se ještě zvýšila, to tak bývá...

Pěkný nájezd km kor na 1.4, jestli je jinak v cajku šel bych do výměny, nebo změn olej alespoň se ta spotřeba trošku sníží 🙂

Link to comment

Díky za odpoveď, uvažoval som nad tým, že by sa rovno vymenili, ale nakoniec sme to tak bohužiaľ neurobili, teraz ma to sere 😠 

Motor a auto je všeobecne v poriadku, až na pár dier v laku od kamienkov, ktoré už začínajú hrdzavieť, ale to je kozmetická vada a dá sa jednoducho vyriešiť. Auto už má za sebou aj výmenu prevodovky, tak aj keď má toľko nabehané mi je ľúto to dávať preč, keď funguje 🙂 

A aký olej by si odporučil? 5w40? alebo 10w40? Teraz je tam podľa normy VW 504 00/507 00. Vždy som dával podľa predpisu, tak teraz neviem presne čo by som tam dal akú značku a tak. Ak máš niečo preferované, tak sem s tým 🙂 

Zatiaľ by som vymenil olej a potom niekedy na jeseň tie krúžky 🙂 

Link to comment

S ťukanci od kamení mám taky trošku problém ale kapota už je po laku tak zbývá pár drobností, nic velkého, převodovka zatím drží 😄 mám najeto podobně 383xxx akorát 1.6 MPi.

Velká škoda že se ty kroužky neudělali rovnou... 😕

Olej bych dal s nornou VW 502.00 10W-40 a interval tím pádem max 15, ale ani s LL olejem bych nejezdil 30 tisíc... 🙂

Edited by Romix95
Link to comment
  • 2 weeks later...

10w je hovadina , akurát odídu v zime hydroštely 

 

na hlave boli urobené aj vodítka ? bývajú ko ... klepe ten motor ? ak nie tak hlavu dole , piesty von , origo krúžky na to , nové skrutky , tesnenie pod hlavu a ak je teda hlava ok tak bude pokoj , aj tlaky budú v poriadku aj spotreba oleja ... už som takýchto pár poriešil , a všetky mali cez 300t km

Link to comment

Ale houby odejde.... 😄 normu VW 502.00 aby měl a nic se nestane, hromada motorů s hydroštely jezdí na 10W-40 statisíce km včetně naší O1 1.6 MPi s 305xxx km a rozhodně se po každé zimě nemění hydra protože by cvakali no větší pitomost jsi ani napsat nemohl gratuluji 😄 navíc ten olej se do tohoto motoru dávat může právě s normou 502.00 😄

Je jasný že tu spotřebu oleje to nezachrání o tom žádná furt tam bude ale alespoň se sníží než se to vyřeší, ty kroužky ho neminou pokud to má být v cajku.... sám píše že se pak vymění, ale chápu že když to bylo nedávno rozebraný tak se do toho člověku znovu nechce, je fakt velká škoda že se to neudělalo komplet mohl být klid přitom stačilo shodit pár šroubů navíc a vytahat písty...

Edited by Romix95
Link to comment

Díky za odpovede. No vo štvrtok som menil za 10w40 SHELL, odporúčal ho aj mechanik a zatiaľ prejdených 200km a zatiaľ nič nepýta, uvidíme po ďalších km, motor ide trochu tichšie, hlavne na diaľnici. 
Áno krúžky pôjdu na jeseň, ešte pred stk a ek, teraz na to je už trochu málo času (dovolenka, svadby, chata, atď.) a aj málo financií, tak som to chcel vyriešiť zatiaľ aspoň takto, aby som tam nelial viac oleja jak benzínu 😄 

TO SURI: Čo presne robil na hlave: viem o všetkých guferách, 8 nových sacích ventilov, výfukové ostali, len sa vybrúsili. a samozrejme zarovnanie. Na tie vodítka sa môžem opýtať, motor sa sem tam zatrasie, niekedy to robí niekedy nie, niekedy to aj zatrhá pri jazde keď pustím plyn na rýchlosti, ale to vyzerá na vadný silentblok na prevodovke, lebo keď rukou potrasem motorom, tak to búcha a hýbe sa viac akoby sa mal, ten vymeníme tento týždeň, a uvidíme čo sa stane. Dám vedieť 🙂 

 

Link to comment
  • 7 months later...

No tak po dlhšej odmlke prinášam nové poznatky z mojej Octavia 2. 🙂 Takže na jeseň som išiel na TK a EK, TK prešla bez problémov, EK ani za nič - príliš vysoké hodnoty HC aj CO. Chvíľku som to nechal tak, trochu našetril a šupol do servisu, nech vymenia čo treba a spravia EK. To čo som tým, ale spustil som ozaj nečakal: Hlava, napriek tomu, že bola na repase, tak bola zle spravená (tiekol cez ventily  olej), nanovo zarovnanie, výmena ventilov, zdvihátiek, osadenie. Tlaky okolo 13Barov. Prvý pokus EK - hodnoty znovu cez aj HC aj CO. Nasledovala výmena piestnych krúžkov (nevydržali), filtrov, oleja za 5w40 Mobil, termostat, sviečky, čistenie škrtiacej klapky (už tu bolo vidno totálne zaprasenie od oleja), ale tak predsa to skúsil dať na EK - samozrejme neprešlo (našťastie za tie mimoriadne kontroly som neplatil). Kontrola výfukového systému - prvý aj druhý katalyzátor totálne KO - museli byť oba vymenené za nové kusy a ešte výmena odlučovača oleja, všetko totálne zaprasené olejom, kvôli nepodarenému prvému repasu hlavy. Takže konečne prešlo EK ale tiež nie hneď, ešte tam niečo nebolo na poriadku, ale nejako sa im to nakoniec podarilo namerať. Oprava dokopy niečo málo cez 2 000. 

Ale zopár postrehov, a prosba o radu od skúsenejších. Auto po odjazde zo servisu úplná paráda (rada mechanika bola jazdiť jemne a radiť cca pri 1800, po 1000km prísť na výmenu oleja, zatiaľ som prešiel cca 350), auto tichučké aj po studenom štarte ráno pohoda. Po pár dňoch, ale auto začalo po studenom štarte klepotať (klasický zvuk klepotajúcich ventilov) a trochu sa aj triasť, ale nie vždy, niekedy to trvá len chvíľku, niekedy dlho až kým sa nezohreje na 90 stupňov - vtedy je zakaždým ticho a neklepoce. Je to trochu zvláštne a nie som si istý či to tak má byť 😞 Môj osobný názor je, že nie. Čo som si ešte všimol, a auto to začalo robiť tesne predtým ako bolo na veľkom servise - pri zohriatom motore, keď odstavím, nechám bežať motor, tak po chvíľke ide z výfuku taký bielopriesvitný dym, podobný pare, bez nejakého zvláštneho zápachu, po rozbehu už nieje viditeľný (možno je to počasím vonku), voda ostáva na rovnakej hladine stále, takže neviem čím iným by to mohlo byť - možno je to normálka 😄

Tak vás prosím chlapi o radu, hlavne ohľadom toho klepania, myslíte, že by to mohlo byť nejakými nečistotami v oleji (ešte som neprešiel tých 1 000km), alebo karbónom? Čidlo klepania? 
Vďaka za každý postreh 🙂 

Link to comment
  • 3 weeks later...

Nazdar chlapi, tak dym bol planý poplach. 
Čo by som ale potreboval chlapi, keby ste mi prosím poradili (servis má zavreté), je to klepkanie tých ventilov. Príde mi to zvláštne lebo klepotajú od naštartovania na studeno, až pokým nevystúpi teplota motora takmer k 90. Pri 90 stupňoch je motor dokonale tichý. Tlak oleja by mal byť ok, kontrolka nesvieti. Olej 5w40 Mobil. 

Nejaký postreh? Mal by som teraz meniť olej (budem to musieť spraviť sám), mám dať radšej znovu ten 10w40? alebo naopak 5w30? 
Díky 🙂 

Link to comment
  • 5 weeks later...

Takže nový poznatok - klepe to z dola 😄 Môj vycibrený sluch to počul zhora, mechanik ma rýchlo vyviedol z omylu 😄 Takže bude nasledovať rozobierka olejovej vane, kontrola momentov a vôlí. Super 😄 

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Příspěvky

    • 8k km do 3000? Tak to je dobrej trest. No mě říkal jezdit 2000 -2500 otáček, nepodtáčet, nehrotit, přijet po 5k km nechat si vyměnit olej. Ale taky nevidím na škodu, proč si nevyměnit olej hned po 1k km sám a pak při těch 5k km u nich. Ok budu to tedy dodržovat. Poslední otázka, chtěl jsem to pak chipnout (někdy v budoucnu až se to zajede). Takže předpokládám, že dřív jak 15k km asi ne,co? 🙂
    • Tady máš shrunuté nejčastějíší varianty řešení od AI: Podle analýzy zdrojů a popsané závady u Škody Octavia I se nejčastěji řeší vysoký klidový odběr (30 mA namísto doporučených 15 mA) následujícími způsoby: 1. Kontrola a úprava konektorů klimatizace Hlavní příčina: Oxidace nebo znečištění konektorů v systému klimatizace, zejména u tlakového čidla (umístěného na chladicí trubce vpravo dole) nebo konektoru elektromagnetické spojky kompresor. Řešení: Demontovat spodní kryt motorového prostoru pro přístup ke konektorům. Vyčistit kontakty konektorů od koroze a nečistot, ošetřit kontaktním sprejem. Po úpravě konektor obalit silikonem proti vlhkosti. 2. Výměna nebo repase řídicí jednotky Climatronic Pokud čištění konektorů nepomůže, problém způsobuje vadná řídicí jednotka klimatizace (Climatronic). Mechanik správně identifikoval, že odpojení této jednotky sníží odběr na normál. Postup: Ověřit kompatibilitu nové/reparované jednotky s vozem. Repase stávající jednotky je ekonomicky výhodnější než koupě nové. 3. Kontrola kabeláže a zemnění Méně častá závada je vadná kostra. Zaměřte se na: Poškozené izolace kabelů v okolí Climatronicu. Korodované zemnící body (zejména u senzoru teploty výparníku G263). Test: Multimetrem změřte průsak proudu v obvodu pojistky č. 16. 4. Ověření časové prodlevy Některé řídicí jednotky (včetně Climatronicu) mohou po vypnutí vozu odebírat vyšší proud až 30 minut před přechodem do hibernace. Akce: Změřte odběr až po 30–60 minutách od zamčení vozu. Pokud klesne pod 15 mA, jednotka je v pořádku. Shrnutí doporučení Začněte vyčištěním konektorů klimatizace, což řeší >60 % podobných závad. Pokud problém přetrvává: Otestujte odběr s časovou prodlevou 30–60 minut. Při trvalém vysokém odběru vyměňte/repasujte Climatronic. Ještě před výměnou jednotky zkontrolujte kabeláž a zemnění. Nákup nového Climatronicu je až poslední krok, ale u popsaných příznaků často účinný. Pro jistotu nechte diagnostikovat i kompresor klimatizace – jeho závada může jednotku zatěžovat .
    • Ahoj, prosím o radu. Když měřím odběr na vozidle v uklidněném režimu naměřím něco kolem 30mA (15mA by mělo být OK). Auto jsem měl u mechanika a ten přišel na to, že po vypojení pojistky č.16 (elektromagnetická spojka klimatizace) nebo po odpojení KLIMATRONIKU hodnoty spadnou na požadovaných 15 mA. To jestli se to vyřeší koupením nového KLIMATRONIKU mi nedokázal odpovědět. V současné době po vypnutí motoru vždy musím tedy vytáhnou pojistku č.16.  Zajímá mě Váš názor nebo jestli jste se někdo s něčím takovým nesetkal, abych KLIMATRONIK nekupoval zbytečně. Diky moc za rady a zkušenosti 😄 
×
×
  • Create New...