Přejít na obsah

lupnutí ve spojkovém pedálu


Doporučené příspěvky

  • o 2 roky později...

Dobrý den. 

Při prošlápnutí spojkového pedálu, (když už ho pouštím nahoru), se ozve se zřetelné slyšitelné cvaknutí. Ne z kabiny, ale ozve se to někde z motorového prostoru, z oblasti dole vzadu mezi motorem a přepážkou kabiny. Dělá to pokaždé když je nastartovaný motor, například když vycouvávám z garáže. Asi to má souvislost s hydraulikou, protože když je motor vypnutý a šlapu na pedál spojky, tak to neudělá nikdy.  Nemohl by to být vadný spojkový válec? Má s tím prosím někdo zkušenost? Spojka zabírá dobře, rozjezdy jsou plynulé. Auto má najeto zatím jen 25 tis. km a je ještě v záruce, tak to budu řešit přes autorizovaný servis. (Bohužel mám neblahé zkušenosti, že podobné věci jako cvakání, klepání, drnčení  nejraději řeší způsobem "nic neslyším, nevidím, auto máte v pořádku...) 

Odkaz ke komentáři

Zdravím všechny.

Tak jsem nechal Octavii prohlédnout a zkontrolovat funkci spojky ve značkovém servisu Škoda. Mechanik to vyzkoušel a odpověděl poměrně rychle a přesně. To cvaknutí (klepnutí) dělá lamela spojky. Děje se tak, když se spojkový pedál pouští rychle (např, při vyřazení na volnoběh nebo zkoušení prošlapávání na místě. Musí ovšem běžet motor a rotovat setrvačník). Když se spojka pouští pomalu a citlivě, tak to nelupne. Je to dáno konstrukcí lamely, ve které jsou pružinky a když dostanou rychlý ráz a propruží až nadoraz tak to prostě cvakne. Je to konstrukční vlastnost, ne závada. Jako záruční opravu to Škodovka neuznává. Když bych trval na výměně a zaplatil si to sám, lupat ta nová lamela bude také, i když třeba míň. Doporučil mi to nijak neřešit, spíš se naučit citlivě pouštět spojku a mít i trochu větší otáčky (min.1500 ot./min) při rozjezdu. (Na volnoběh se totiž při rozjezdu na zpátečku auto malinko chvělo). Je to proto, že turbomotory přenášejí většími torzní kmity přes spojku. U dieselů   se to proto používá dvouhmotový setrvačník, který ty kmity eliminuje. U benzínů např. 1.2 nebo 1.4 TSI je setrvačník jednodušší jednohmotový. Takže pokud spojka zabírá plynule jak má, nesmrdí, neprokluzuje, tak je v pořádku. Neřešit. A vadný spojkový válec by se projevoval propadnutím pedálu, nebo zabíráním ve špatné poloze, tuhém chodu a pod.. Takže tak, alespoň jak jsem to pochopil já.🙂

5da96619ecb4a_xl.jpg

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Inzerát platí jen do 14.5.!Prodám Škodu Octavia, 1.9 TDI, v provedení TourRegistrováno 12.11.2009Najeto 437 000 KmVIN TMBDS41U4A8840113Typ 1U, Variante: STAXRX01, Verze NFM5S5Barva: šedá tmavá metalízaHistorie:Do r. 2009 – 2019 firemní vozidlo otce, který spravuje vozový park firmy. Sám staví veterány, takže vozidlo bylo pravidelně servisováno a udržováno v perfektním stavu.2019 – 2024 odkoupeno od firmy, řídila jsem jen já, (jezdím 16 let bez vážnější nehody).Průběh nehody: Řidič přede mnou z vysoké rychlosti prudce zabrzdil aby vpustil chodce, kterého přehlédl kvůli špatné viditelnosti. Na mokré silnici jsem nestihla dobrzdit.Opravy a změny:Do r. 2019 vše zapsáno v servisní knížcePo r. 2020 měněn pouze startér a kloub s manžetou na LP kole, levé zrcátkoPovrchové škrábance laku jsem letos plánovala rozleštit a nechala jsem namíchat lak – přenechám.Plánovala jsem ji opravit a udržovat co nejdéle ideálně až do stavu veterána, ale bohužel dlouhodobě nevyhovuje mým aktivitám, nyní odkupujeme od firmy combi.Pojišťovna vyčíslila hodnotu vozu před poškozením na 37 000 a nabízí odkup (do 14.5.), ale rozhodli jsme se nabídnout ho touto formou i jiným zájemcům.Pro více informací volejte 722 706 180.
    • No ono po výměně brzd vibrace nejsou, ale kolo se hřeje vyměnilo se vše kolem brzd a bez výsledku. Proto se ptám jestli to může dělat náboj když při jízdě nehučí, každopádně už je objednaný takže v úterý by měl dorazit a ve středu se hned vymění tak doufám že bude klid už.
×
×
  • Vytvořit...