Přejít na obsah

Úsady v chladíci kapalině


Doporučené příspěvky

Minulý rok jsem po roce a půl provozu (najetých zhruba 25 tkm) řešil degradaci chladící kapaliny. Přišel jsem na to náhodou při kontrole množství chladící kapaliny v expanzní nádobě, protože při pohledu zboku jsem neviděl hladinu. Po následném vysátí malého množství kapaliny v ní zjištěny částečky úsad. Ačkoliv problémy s úsadami (zakalením) chlad. kapaliny se objevují spíše u naftových motorizací (1,6 a 2,0 TDI), jsou již bohužel případy že se to děje i u benzínových motorů, 1,8 TSI nevyjímaje.

IMG_20190817_154852.thumb.jpg.fc522081fa26fda42d7d6eb03028e219.jpgIMG_20190817_155052.thumb.jpg.0b8b3f4f3309ea7873f49a52146f777c.jpgIMG_20190823_113156.thumb.jpg.84a5f4475bccbf22195de544263ce769.jpgIMG_20190823_113141-2.thumb.jpg.9fa31f445f543813d6f58e6b6420cc07.jpg

Prosvětlená nádobka + pohled seshora do ní a stav kapaliny jaká byla v systému.

Dáno na posouzení do autorizovanáho servisu - žádal jsem uplatnění záruky.

Tato byla naštěstí schválena a následně byl celý systém propláchnut dle technologického postupu a naplněn novou chladící kapalinou - opět G13, ovšem nedopátrali jsme se od kterého výrobce. Jsou nějaké potíže a rozdíly mezi kapalinou od firmy BASF a Haertol. Navíc mi byla vyměněna i expanzní nádoba - nešla jim totiž dokonale vyčistit. I tu proplatili.

Vše provedeno v rámci záruky. Každopádně je na tuto závadu TPI. A bohužel prý nejsem jediný, komu se u benzínového motoru něco takového stalo.

Objevují se názory že k degradaci může dojít buď kontaminací při prvním naplnění systému, nebo třeba přehřátím, ovšem u toho jsem si 100% jistý, že k takovému přehřátí, aby se rozsvítila signalizace rozhodně za celý provoz auta nedošlo. Takže spíše to vypadá na závadnou chladící kapalinu.  V AS nedokázali nijak zjistit v čem byla chyba, která způsobila popsaný problém. A zřejmě to ani neřešili.

image.png.fe347f4fa13d3140d337d9e37cca1803.png

Toto je od leva závadná, nová a neředěná chladící kapalina.

 

 

Odkaz ke komentáři

Potvrzuji veškerá slova Stanmara, s tím rozdílem, že se to rozhodně nezýká pouze motorizace 1,8TSi. Řešil jsem to samé u 2,0TSi. Díky němu a jeho perfektně udělaným fotkám jsem si uvědomil, že barva chladící kapaliny není úplně ok. Po zasvícení do nádržky byly vidět i drobné usazeniny. Popisoval jsem to ve svém tématu. 

Doporučuju to všem ať jednou za čas na tu kapalinu kouknou. Vtipné je že u naší další OIII u MR 2013 je kapalina stále jak nová..

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Tak na geometrii nezjistí vůli v čepech nebo tyčkách řízení...  Možná by bylo lepší zajet do jiného servisu, kde ví co dělají. Odhalit vůle v řízení a celkově na částech nápravy by měl být základ! 
    • To mne bohužel nenapadlo.. tipoval sem to na ty čepy jelikož sem to auto nedávno kupoval. Také je mi divné že mechanik na geometrii nic špatného nezjistil, řekl jen že geometrie je ok já sedl do auta a žádná změna..krom té geometrie sem mu předem zmiňoval i tu vůli řízení.. 
    • Ahoj, často je i vůle v tyčkách řízení, tak je dobré měnit s čepy i tyčky. To by měl ale dobrý mechanik zjistit ještě před opravou! 
×
×
  • Vytvořit...