Přejít na obsah

Úsady v chladíci kapalině


Doporučené příspěvky

Minulý rok jsem po roce a půl provozu (najetých zhruba 25 tkm) řešil degradaci chladící kapaliny. Přišel jsem na to náhodou při kontrole množství chladící kapaliny v expanzní nádobě, protože při pohledu zboku jsem neviděl hladinu. Po následném vysátí malého množství kapaliny v ní zjištěny částečky úsad. Ačkoliv problémy s úsadami (zakalením) chlad. kapaliny se objevují spíše u naftových motorizací (1,6 a 2,0 TDI), jsou již bohužel případy že se to děje i u benzínových motorů, 1,8 TSI nevyjímaje.

IMG_20190817_154852.thumb.jpg.fc522081fa26fda42d7d6eb03028e219.jpgIMG_20190817_155052.thumb.jpg.0b8b3f4f3309ea7873f49a52146f777c.jpgIMG_20190823_113156.thumb.jpg.84a5f4475bccbf22195de544263ce769.jpgIMG_20190823_113141-2.thumb.jpg.9fa31f445f543813d6f58e6b6420cc07.jpg

Prosvětlená nádobka + pohled seshora do ní a stav kapaliny jaká byla v systému.

Dáno na posouzení do autorizovanáho servisu - žádal jsem uplatnění záruky.

Tato byla naštěstí schválena a následně byl celý systém propláchnut dle technologického postupu a naplněn novou chladící kapalinou - opět G13, ovšem nedopátrali jsme se od kterého výrobce. Jsou nějaké potíže a rozdíly mezi kapalinou od firmy BASF a Haertol. Navíc mi byla vyměněna i expanzní nádoba - nešla jim totiž dokonale vyčistit. I tu proplatili.

Vše provedeno v rámci záruky. Každopádně je na tuto závadu TPI. A bohužel prý nejsem jediný, komu se u benzínového motoru něco takového stalo.

Objevují se názory že k degradaci může dojít buď kontaminací při prvním naplnění systému, nebo třeba přehřátím, ovšem u toho jsem si 100% jistý, že k takovému přehřátí, aby se rozsvítila signalizace rozhodně za celý provoz auta nedošlo. Takže spíše to vypadá na závadnou chladící kapalinu.  V AS nedokázali nijak zjistit v čem byla chyba, která způsobila popsaný problém. A zřejmě to ani neřešili.

image.png.fe347f4fa13d3140d337d9e37cca1803.png

Toto je od leva závadná, nová a neředěná chladící kapalina.

 

 

Odkaz ke komentáři

Potvrzuji veškerá slova Stanmara, s tím rozdílem, že se to rozhodně nezýká pouze motorizace 1,8TSi. Řešil jsem to samé u 2,0TSi. Díky němu a jeho perfektně udělaným fotkám jsem si uvědomil, že barva chladící kapaliny není úplně ok. Po zasvícení do nádržky byly vidět i drobné usazeniny. Popisoval jsem to ve svém tématu. 

Doporučuju to všem ať jednou za čas na tu kapalinu kouknou. Vtipné je že u naší další OIII u MR 2013 je kapalina stále jak nová..

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...