Přejít na obsah

Kontrolka motoru


Doporučené příspěvky

Zdravím, neví někdo, co by mohlo být za problém? Včera jsem jel, poté zaparkoval, nechal auto chvíli stát a poté, co jsem otočil klíčkem a nastartoval se rozsvítila kontrolka motoru🤷‍♂️
 

Vůbec nevím, co by to mohlo být...chystal jsem se v budoucích měsících na rozvody, tak že by? 
 

Kdyby nic, tak asi diagnostika že🤔, jinak přikládám fotku. Každopádně děkuji za názory.
 

D47C1FB3-1B99-4DB8-A02E-540B944BC15E.jpeg

 

Odkaz ke komentáři

Možné příčiny svícení kontrolky motoru

Jak vidíte níže, jde o relativně širokou paletu možných problémů, které může tato kontrolka představovat. Ač bych osobně prakticky ve všech případech vyhledal raději servis, pokročilí majitelé vozů se mohou pokusit o opravu vlastními silami.

Nekvalitní palivo – Pokud jste právě na benzinové pumpě načerpali palivo a hned po nastartování Vám začne blikat kontrolka motoru lze vyřešit naředěním kvalitnějšího benzínu.

Problém na snímači kyslíku – Příliš mnoho sazí na čidlu či nečistoty na poruchu. Řešením je pouze výměna senzoru.

Problém v katalyzátoru – Pokud jde o tuto příčinu je nutné změřit tlakoměrem protitlak na výstupu.

Problém zapalovacích svíček – Pokud se nachází olej či palivo v závitové oblasti svíček či hnědé skvrny na izolačním povrchu.

Porucha některého z válců – Nutné je překontrolovat jiskru ve válci (zjistíte mulimetrem či testerem).

Nečistota na systému vstřikování paliva – Je potřeba vyčistit díly speciálními aditivy.

Problém na palivovém filtru či palivovém čerpadlu – Je třeba změřit tlak v palivové kolejnici. Špatný díl je nutné opravit či vyměnit za nový.

Nedostatek oleje (resp poklesnutí pod kritickou mez) – Pokud bude svítit kontrolka motoru pouze při ohřevu motoru jde o netěsnost v mazání. Hledejte stopy oleje v prostoru motoru a z vnitřní strany kapoty. Vše pečlivě dotáhněte.

Problém na přívodu palivového oběhu – Když kontrolka bliká může být důvodem vzduch v palivovém systému při špatném těsnění uzávěru plynu.

Atd..

Odkaz ke komentáři

[emoji106]

Jinak nic ve zlém, ale kdyby každý používal mozek + kolonku hledat a přečetl si pár témat na fóru, zjistil by, že je prvotní diagnostika a potom, kdyby se tu doptal, požádal o radu, dočkal by se pomoci. Díky neustále se opakujícím otázkám typu "Mám něco s autem, poraďte." , to tu hodně zkušených lidí s radami vzdalo.

 

 

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

Mám najeto s mojí oktávií cca 200 tis. Diagnostika hlásila lambda sondu, po několika dnech kontrolka zhasla. Přijel jsem teda do servisu, že je tento problém, nakonec se zjistilo, že to byla zapalovací cívka, společně se zapalovacími kabely a svíčkami. Šlo o to, že delší dobu trvalo, než se motor chytl při startování a na volnoběh držel otáčky cca 1200 a ještě se auto třáslo...Osobně jsem si myslel, že to byly svíčky a nakonec z části ano. Vše vyřešeno a teď už auto šlape, jak má. Jinak díky chlapi💪😉

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...