Přejít na obsah

Klidový odběr baterie - vybíjení


Suril

Doporučené příspěvky

Ahojte,

prosím o radu. Mám Octavii 2 r.v. 2006, 1,9 TDI 77kw.

Už minulou zimu jsem řešil problém, že se mi rychle vybila baterka. Přičítal jsem to tomu, že jsem ji neměnil od té doby, co jsem auto koupil a kdo ví jak dlouho tam byla předtím. Rozhodl jsem se, že si pořídím jistotu a koupil jsem Varta Silver Dynamic 12V 77Ah. Po celý zbytek minulé zimy jsem se startováním neměl problém.

Cca před měsícem jsem baterku v rámci přípravy na zimu dobyl. Pak jsme ještě chvilku jezdili ale potom auto cca týden stálo a přišly první drobné mrazy (bylo tady přes noc min -5°) - no a už jsem nenastartoval.

Auto jsem zase nabyl a hned po ukončení nabíjení jsem podle návodu, co jsem našel na internetu začal měřit klidový odběr. Jsem v tomto naprostý laik, takže jsem to udělal podle informací, které jsem našel - odpojil jsem " - " pól a multimetr jsem dal k " - " pólu baterie a ke kabelu, který k tomuto pólu vede. Pro měření jsem použil tento multimetr: Emos EM420B s nastavením na mA (3. zprava).

Takže měření probíhalo v podmínkách, kdy auto den stálo (zamčené) a baterie se nabíjela. Hned po ukončení nabíjení jsem odpojil " - " pól a připojil multimetr. Naměřená hodnota se ustálila na cca 1,4mA - a teď nevím, jestli je to moc, nebo málo, nebo jestli podmínky, které jsem vytvořil mohly měření znehodnotit...  

Takže prosím někoho, kdo se v tom orientuje, aby se vyjádřil a poradil.

Předem moc děkuji.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Ahoj,

tak po nějaké době experimentování jsem došel k závěru, že se pravděpodobně bude jednat o špatné dobíjení spíš, než samovolné vybíjení. 

Měřil jsem napětí na baterii a naměřil 12,4 V. Měli jsme před sebou relativně dlouhou cestu (cca 320 km), tak jsem si říkal, že to se určitě dobije. Po této cestě (měřil jsem druhý den ráno) jsem naměřil 11,9 V. Baterku jsem dal nabíjet a při plném nabití (12,8 V) jsem podle tohoto návodu: ttps://www.wikihow.cz/Jak-zkontrolovat-alternátor zkusil zjistit, jestli alternátor nabíjí.

Na nastartovaném motoru jsem naměřil 14,4 V, při hnaní do otáček (cca 3000) hodnota vyrostla, ale pouze nepatrně na 14,5 V. Na webu píšou, že pokud napětí zůstává stejné nebo klesá, je pravděpodobně něco špatně s nabíjením - mě hodnota vzrostla, ale opravdu mírně, tak si nejsem jistý, jestli je to už dobré znamení, nebo ne.

Baterie je necelý rok stará Varta Silver Dynamic. 

Uměl by mi někdo na základě těchto informací poradit, kde by mohla být chyba, jestli se baterie skutečně nenabíjí...?

Moc děkuji.

 

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...