Přejít na obsah

Seřízení řazení na kulise


Doporučené příspěvky

Zdarec!

Témat na seřízení řazení se vyrojilo mraky, ale všechny se věnují seřizování na táhlech převodovky. V jednom z lépe pojatých a přehlednějších témat, kde je mimochodem i dobrý návod na seřízení na táhlech u převodovky, sem narazil na poznatek, že jde řazení seřídit i přes kulisu řazení (pod manžetou).

Odkaz na téma: https://forum.octaviaclub.cz/topic/3681-vůle-v-řazení-oprava/

Můj problém je následující. Před výměnou spojky a převodovky řadila páka přesně na všechny kvalty včetně zpátečky. Po zmíněné výměně spojky a převodovky je celé řazení posunuté přibližně o 2cm do strany - konkrétně vpravo. To znamená, že rychlosti jdou řadit i tak na svých obvyklých postech jen např. místo 1 natrefím na zpátečku, místo 3 na 1, místo 4 na 2 a páka při neutrálu stojí v pozici vychýlené směrem k pětce, skoro až jakoby zařazená pětka. Když sem to zjistil, chtěl sem to rovnou mechanikovi nechat, ať pošteluje co rozšteloval. Ten mi sice slíbil, že mi to za týden seřídí, ale zároveň se dušoval jak nebylo potřeba na štelovací lanka sahat. Ukazoval mi na staré převodovce i na zrovna zvednutém Golfu kudy táhla vedou a jak není třeba je povolovat pro demontáž převodovky. 

Moje otázka tedy zní: lze celý mechanismus bez seřizování na táhlech posunout do původního stavu? V odkazu na téma je zmíněno, že by se tyto dorazy respektive boční pohyb měl dát měnit šrouby mezi kulisou a popelníkem. Případně jak mohlo k tomuto vychýlení dojít? Převodovka se měnila z DUU na DUW, skříně vypadají stejně, obě sem viděl sundané.

1.6 74kW AKL

Odkaz ke komentáři

ZÁVADA ODHALENA A ELIMINOVÁNA!

Pokud vám na oktávce 1.6 AKL s převodovkou DUU, DLP, DUW a podobně funguje řazení, ale celý sytém je vysazen do strany (jak popisuju výše), stačí postup následující:

Na hlavním táhle od páky (/kulisy) řazení povolit matku na sponě, kolega v autě podrží páku v neutrálu a znovu dotáhnout matku. I s odhalením závady nám to na parkovišti zabralo asi 15 minut. 
Snad někomu pomůže

666AAEBC-4576-44C1-BFD8-FA09816BBFD1.jpeg

C50CA0F8-FF98-44CC-8C7D-C5A2D7F1D32A.jpeg

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...
  • o 6 měsíců později...
V 16. 6. 2021 at 10:52, Gangbang Joe napsal:

ZÁVADA ODHALENA A ELIMINOVÁNA!

Pokud vám na oktávce 1.6 AKL s převodovkou DUU, DLP, DUW a podobně funguje řazení, ale celý sytém je vysazen do strany (jak popisuju výše), stačí postup následující:

Na hlavním táhle od páky (/kulisy) řazení povolit matku na sponě, kolega v autě podrží páku v neutrálu a znovu dotáhnout matku. I s odhalením závady nám to na parkovišti zabralo asi 15 minut. 
Snad někomu pomůže

666AAEBC-4576-44C1-BFD8-FA09816BBFD1.jpeg

C50CA0F8-FF98-44CC-8C7D-C5A2D7F1D32A.jpeg

 

Díky za návod závada odstránená.Si poklad☝️😉

Odkaz ke komentáři

Cooli: To mě těší 😉

Honza6574: tvůj problém bude jinde. Já řešil v podstatě funkční řazení, neodpovídající ale pozicím na kulise.

V tvém případě to bude vyběhaná kulisa přímo na převodovce. Nedávno jsem na to viděl starší návod, včetně seznamu potřebných dílů. Stačí googlit ,,obtížné řazení prvního rychlostního stupně". Pak ještě ko synchrony...

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...