Přejít na obsah

Výměny motorů 2013, spolehlivost 1,8Tsi

Doporučené příspěvky

Dobrý den

Koupil jsem si čerstvě svoje první ojeté auto, pochopitelně Škodovku, které je věnováno toto vlákno, tedy dvojkovou Oktávku 1,8 TSI s výkonem 118KW. Nebudu popisovat, že jsem jako začátečník z podoby auta a dynamiky motoru nadšený. Měl bych však dotaz na zdejší zkušené borce. Kromě starých recenzí, které se předháněly v adoraci jízdních vlastností téhle motorizace,  mě zajímají i názory na negativa motoru. Po třech -čtyřech letech se tyhle motory začaly leckterým majitelům potkávat a neminulo to ani tu mou -(Vyrobena 2010, po třech letech a 65tisících km jí byl vyměněn v továrně komplet nový motor. Ač po záruce, tak zdarma. Nyní má tedy vůz najeto 159tisíc km, ale motor pouhých 95tis km.)-

Zajímalo by mě tudíž: 1)Zda se to u 1,8TSI stávalo v podstatně závažnější míře, než u většiny jiných motorizací. Jestli by se zkrátka 1,8čka v prvovýrobě dala nazvat jako méně průměrná, méně povedená, nebo vyloženě vadná? Myslím čistě po stránce spolehlivosti.

2) To hlavní. Je zde někdo, kdo je obeznámen s tehdejšími praktikami Škodovky? Vyměňovala tyto motory v roce 2013 již za nové, které měly onu vývojovou vadu vyřešenu? Nebo ho prostě nahradila tím samým se stejnou vadou a doufala, že se nepotká znovu? Z logiky věci doufám samozřejmě v první možnost, přičemž navíc vycházím z toho, že nový motor má najeto skoro 100 tis a neměl dosud žádný problém. Ví tedy někdo z Vás, jak rychle Škoda potažmo VW zareagovaly a vyřešily chybu s rozvody?  Stihla onen vylepšený motor dostat moje Oktávka, nebo se to týkalo až trojkové série? Kamarádovi, od něhož jsem auto koupil, bylo tehdy prý řečeno, že dostal motor v pořádku. Přece jen je to ale už 7-8let.