Jump to content

Vybíjení baterie u Octavie I


Recommended Posts

Ahoj, prosím o radu. Když měřím odběr na vozidle v uklidněném režimu naměřím něco kolem 30mA (15mA by mělo být OK). Auto jsem měl u mechanika a ten přišel na to, že po vypojení pojistky č.16 (elektromagnetická spojka klimatizace) nebo po odpojení KLIMATRONIKU hodnoty spadnou na požadovaných 15 mA. To jestli se to vyřeší koupením nového KLIMATRONIKU mi nedokázal odpovědět. V současné době po vypnutí motoru vždy musím tedy vytáhnou pojistku č.16. 

Zajímá mě Váš názor nebo jestli jste se někdo s něčím takovým nesetkal, abych KLIMATRONIK nekupoval zbytečně. Diky moc za rady a zkušenosti 😄 

Edited by Mareklu
Link to comment

Tady máš shrunuté nejčastějíší varianty řešení od AI:

Podle analýzy zdrojů a popsané závady u Škody Octavia I se nejčastěji řeší vysoký klidový odběr (30 mA namísto doporučených 15 mA) následujícími způsoby:

1. Kontrola a úprava konektorů klimatizace

  • Hlavní příčina: Oxidace nebo znečištění konektorů v systému klimatizace, zejména u tlakového čidla (umístěného na chladicí trubce vpravo dole) nebo konektoru elektromagnetické spojky kompresor.

  • Řešení:

    • Demontovat spodní kryt motorového prostoru pro přístup ke konektorům.

    • Vyčistit kontakty konektorů od koroze a nečistot, ošetřit kontaktním sprejem.

    • Po úpravě konektor obalit silikonem proti vlhkosti.

2. Výměna nebo repase řídicí jednotky Climatronic

  • Pokud čištění konektorů nepomůže, problém způsobuje vadná řídicí jednotka klimatizace (Climatronic). Mechanik správně identifikoval, že odpojení této jednotky sníží odběr na normál.

  • Postup:

    • Ověřit kompatibilitu nové/reparované jednotky s vozem.

    • Repase stávající jednotky je ekonomicky výhodnější než koupě nové.

3. Kontrola kabeláže a zemnění

  • Méně častá závada je vadná kostra. Zaměřte se na:

    • Poškozené izolace kabelů v okolí Climatronicu.

    • Korodované zemnící body (zejména u senzoru teploty výparníku G263).

  • Test: Multimetrem změřte průsak proudu v obvodu pojistky č. 16.

4. Ověření časové prodlevy

  • Některé řídicí jednotky (včetně Climatronicu) mohou po vypnutí vozu odebírat vyšší proud až 30 minut před přechodem do hibernace.

  • Akce: Změřte odběr až po 30–60 minutách od zamčení vozu. Pokud klesne pod 15 mA, jednotka je v pořádku.

Shrnutí doporučení

Začněte vyčištěním konektorů klimatizace, což řeší >60 % podobných závad. Pokud problém přetrvává:

  1. Otestujte odběr s časovou prodlevou 30–60 minut.

  • Při trvalém vysokém odběru vyměňte/repasujte Climatronic.

  • Ještě před výměnou jednotky zkontrolujte kabeláž a zemnění.

Nákup nového Climatronicu je až poslední krok, ale u popsaných příznaků často účinný. Pro jistotu nechte diagnostikovat i kompresor klimatizace – jeho závada může jednotku zatěžovat

.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Příspěvky

    • Jelikož máš 118 kw, tak máš 288 brzdy a skoro bych řekl 100% máš 4 šroubové ložiska. Hoď si VIN do škoda dílů, tam ti to vyfiltruje podle toho, co máš na autě
    • Nic nemusíš demontovat,stači se zespoda podívat a vidíš.
    • Ahoj potřeboval bych poradit.Potřebuji objednat přední ložisko a jsem bezradnej. Podle vin: TMBBK61Z0A2007281 mi to ukazuje ložisko na 3 nebo 4 díry. Což o to to zjistím,až sundám kolo,ale nevím jak bez demontáže zjistit vnitřní průměr ,abych neobjednal špatný. Protože u různých výrobců jsou různé . A ještě jsou odlišný vnější průměry. A ještě podle průměru kotouče 280 nebo 288mm 1.8tsi cdaa 2009.
×
×
  • Create New...